Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een game database leeglezen hoe doe je dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Goedendag,

Ik zit waarschijnlijk in de verkeerde groep maar dat risico neem ik dan maar weer.

Het volgende, hoe kun je de inhoud van bepaalde games uitlezen?

Wat ik hier mee bedoel is dat er sites zijn die alle inns en outs weten van bepaalde games zoals daar zijn :

www.thottbot.com
www.hearthpwn.com
en
www.hearthhead.com

Deze "gasten" hebben op een of andere slinkse wijze de specs van alle in game items.
Wie weet hoe deze gasten dit voor elkaar krijgen? Zijn er speciale tools, lezen (hoe weet ik niet) al het geheugen uit als de game runt, etc etc. Ik ben hier zeer in geintresseerd.
Maak me los ;-) en vertel als je het weet.

Met vriendelijke groet,

Gubyan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Sommige games posten dit heel simpel in een .XML file.
Bij b.v. age of empires 3 kun je door het aanpassen van .XML files eenheden heel sterk, goedkoop etc. Maken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

In sommige games kan je inderdaad models(objecten, wapens, auto's, bomen, enz, enz, enz!) uit de game files halen. De meest voor de hand liggende manier is met een groep mensen gewoon het spel spelen en alle 'specs' in een DB gooien.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aangezien het om Blizzard games gaat in de TS: Zoek eens op MPQ readers...

https://discord.com/invite/tweakers

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie even niet wat dit met PRG van doen heeft (Waar hoort mijn topic?) en in veel gevallen zal dit vallen onder Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.