Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies Home Cinema of Receiver met 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 08:16
Hallo,

ik zoek een nieuw home cinema set voor mijn (slaap) kamer, welke ik ook nog kan meenemen als ik op kamers zou gaan.

Ik heb nu allemaal "gespaarde speakers en versterkers"; 9 surround speakers (van het merk Medion en LG), 2 normale speakers (onbekend merk) die ik beide als subwoofer misbruik, samen met een LG subwoofer.
Dit word allemaal aangestuurd door 3 versterkers:
5.1 medion versterker
Sony TA-F40 (deze zorgt voor de bas)
Denon DRA-375RD (Front speakers)

Alle versterkers zijn verbonden via 4 tulp <-> jack kabels met mijn PC (welke staat ingesteld op 7.1 surround sound).

Nu wil ik graag alles wat ik momenteel heb staan wegdoen / verkopen, om dit te vervangen voor een home cinema set, of een receiver met bijpassende (surround) speakers.
Ik heb op internet al een beetje rond gekeken naar verschillende modellen, en ben ook al bij Saturn (Groningen) geweest om te kijken en luisteren naar verschillende home cinema sets.

Bij de Saturn heb ik onder andere naar de Samsung HT-F6500, en op aanraden van een medewerker, naar de PEAQ HCS PBR510HC geluisterd.
De PEAQ variant had een mooi vol en helder geluid, de Samsung variant vond ik minder / slechter vergeleken met de PEAQ-set.
Bij thuiskomst op internet gezocht naar reviews en meer informatie betreft de PEAQ HCS PBR510HC, maar deze kon ik helaas niet (veel) vinden.
Verder zag ik ook dat het merk PEAK een eigen merk van Media Markt en Saturn is (?), hierdoor heb ik nog meer twijfels bovenop de (bijna) onvindbare reviews en informatie van dit merk.

Nu ben ik weer op het internet wezen rondkijken, en zag ik een model van LG wat mij wel aanspreekt: de LG HX753W, een uitgebreid home cinema setje die aan al mijn eisen voldoet.

Verder heb ik (via Kieskeurig en Receiver Store), naar receivers en speakers gekeken.
Hieruit kwam (tot nu toe) de volgende receiver naar voren: YAMAHA RX-V473, deze heeft voor mij als plus punt dan ie voor zijn geld veel functies aan boord heeft.
Op het gebied van luidsprekers haak ik helaas af, dit omdat ik hier nog niet veel vanaf weet en omdat je ze eigenlijk moet horen voordat je ze koopt vind ik.

Mijn idee is om de home cinema set of receiver via HDMI aan mijn PC te hangen, om hiermee vervolgens het geluid van mijn muziek, films en games over de speakers te laten gaan.
Het geluid moet verder een goede bas bevatten (!), dit doordat ik vaak actie games en films speel / kijk, maar ook door de muziek die ik luister, onder andere; House, Techno, Dance, Top-40, Hard-Style, enz.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie mij (als student zijnde) adviseren?
mijn eisen zijn onder andere:
- minimaal 2 HDMI ingangen, 1 uitgang
- HDMI ARC
- Optisch
- Minimaal 5.1
- FM Tuner
- Internet radio
- DLNA
- 3D /4K ready (wil niet direct nieuwe home cinema set / receiver hoeven te kopen)

Optioneel:
- USB
- Calibratie microfoon
- Bluetooth Audio

Mijn budget is max ~€500.- (alles inclusief)

Ik hoor wel wat jullie mij te vertellen hebben! :9

[ Voor 0% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 17-11-2013 21:28 . Reden: Bluetooth Audio toegevoegd ]

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11 21:45

Wvr

ik was vandaag bij de marko, en daar hadden een Onkyo HT-R558 deze klonk in mijn oren iet verkeerd.

en was ook niet zo duur

[ Voor 12% gewijzigd door Wvr op 17-11-2013 20:17 ]

• Chrisiesmit93
Net ff specs opgezocht, ziet er niet verkeerd uit, volgens mij is deze receiver alleen niet meer leverbaar ;)

Verwijderd

Voor 500 euro zou ik beginnen met 2.0. Een 5.1 set voor 500 euro incl versterker klinkt echt bagger, vooral met muziek.
Je zou bijvoorbeeld een Denon x1000 kunnen kopen icm 2 boston acoustics a26 welke vandaag de dag maar 85 euro per stuk kosten. pricewatch: Boston Acoustics A 26 Zwart 2.0 (Zwart) & pricewatch: Denon AVR-X1000

Je kunt later eventueel nog upgraden naar 2.1, 3.1 5.1 etc.

• Chrisiesmit93
Dank voor de advies!

maar zo heeel veeel kwaliteit hoef ik nou ook weer niet (wel mooi geluid, maar ook betaalbaar ;) )
Zat zelf richting de YAMAHA RX-V473 samen met bijv. de ONKYO SKS-HT528 te kijken.
iemand ervaring met zo'n combie, of nog eventueel tips voor iets beters?

Zou trouwens wel graag in 1 keer 5.1 willen! :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Je wilt niet veel kwaliteit maar wel een mooi en betaalbaar geluid? Dan ga ik in het advies mee van sjondenon, je kan beter een degelijke 2.0-set aanschaffen dan een budget 5.1-set. De genoemde Onkyo-set gaat niet het 'wow'-effect van surround opleveren.

Zoals gezegd, begin met een 2.0-set en bouw daaruit verder naar een 5.1-opstelling. De 2.0-set zal mooier en voller klinken dan de Onkyo-set.

• Chrisiesmit93
Net even de Boston Speakers opgezocht, en die zien er goed uit, reviews zijn ook allemaal positief las ik!

Als ik voor deze optie zou gaan, is het dan ook verstandig hier een (actieve) subwoofer bij te doen, ik heb gelezen dat deze speakers ook al een mooie bas kunnen produceren, maar met een subwoofer heb je een groter frequentie bereik.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met het genoemde budget een 5.1 set neer zetten en ook een mooi geluid willen neerzetten is in mijn ogen een onmogelijke missie. Je komt met je budget al snel bij de alles-in-1-oplossingen en dat is gewoon rommel.

Mijn advies zou ook zijn om met een kleiner aantal speakers te beginnen. De genoemde BA's zijn redelijke goede speakers voor het geld. Je moet wat betreft een subwoofer er ook rekening mee houden dat een goed exemplaar behoorlijk prijzig kan zijn. Probeer een zo groot mogelijk deel in je speakers te steken en de receiver zo goedkoop mogelijk te houden. Je zal meer luisterplezier halen uit een goede 2.0 of 2.1 set dan uit een bagger-5.1 setje.

Verwijderd

Chrisiesmit93 schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:39:
Net even de Boston Speakers opgezocht, en die zien er goed uit, reviews zijn ook allemaal positief las ik!

Als ik voor deze optie zou gaan, is het dan ook verstandig hier een (actieve) subwoofer bij te doen, ik heb gelezen dat deze speakers ook al een mooie bas kunnen produceren, maar met een subwoofer heb je een groter frequentie bereik.
De Bostons presteren inderdaad extreem goed voor de prijs die je ervoor betaalt. Ik heb ze zelf ook een tijdje gehad en vond een subwoofer bij muziek niet echt nodig. Je zou ze nu kunnen aanschaffen en dan eventueel later, als je wat meer geld tot je beschikking hebt, er nog een subwoofer bij doen.

Een andere mogelijkheid is een goedkope sub voor 3 tientjes van marktplaats plukken en de crossover goed laag zetten zodat je wel de voordelen van een sub hebt en niet dat vervelende gebonkt waar je met een goedkope sub al gauw last van hebt. Je laat hem dan zeg maar zeer subtiel meespelen.
Dit heb ik in mijn studententijd ook gedaan en vond het wel degelijk iets toevoegen.

Daarnaast kun je ook voor een ultracheape versterker a la pricewatch: Pioneer VSX-323-K gaan zodat je nog wat geld overhoudt voor een center speaker pricewatch: Boston Acoustics A 225C (Zwart)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 09:01 ]

• Chrisiesmit93
Ik ga dit weekend ook even advies vragen in Groningen bij de HiFi Corner , jullie nog meer aanbevelingen bovenop de prodcuten hierboven waar ik op moet letten en/of tips?

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:17

Kluus

Gang is alles

Voor een completere set zou je ook nog de Jamo S506 HCS3 kunnen bekijken. Deze zitten in dezelfde prijs categorie als de onkyo speakers melkpakjes die je noemde, maar ik weet zeker dat ze een stuk beter klinken. Deze set staat ook bekend als behoorlijke "bang for the buck". Net als die ba's trouwens. Ik zou ze beiden eens gaan beluisteren.

• Chrisiesmit93
Ik ben van het weekend bij de HiFi Corner langs geweest, en heb verschillende sets beluisterd, hieruit is de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk voor de Boston Acoustics SoundWare S 5.1 ga kiezen, dit samen met de Yamaha RX-V473 receiver.

Deze combinatie zit boven mijn budget, maar zo ben ik voor de komende jaren wel klaar, en hoef ik minder snel te upgraden.

Jullie nog eventueel suggesties of tips van deze combinatie?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

De Yamaha V473 en V573 zou ik laten liggen. Al was het puur omdat ik geen receiver zou willen die bij een beetje gebruik al in de protectie springt. Bron. Eerlijk is eerlijk, je zal niet snel tegen die grens aanlopen maar voor mij zou het een afknapper zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou die Yamaha schrappen en bijvoorbeeld de Denon AVR-X1000 overwegen. Is imho in deze klasse een betere receiver dan je nu uitgezocht hebt.
Pagina: 1