Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een desktopvervanger. We zijn beiden niet supertechnisch en willen daarom het liefst een onderhoudsvriendelijke laptop die zeer snel is bij videobewerking, snel opstart en veel opslag heeft. Met onderhoudsvriendelijk bedoelen we dat we liefst een computer hebben die meerdere jaren achter elkaar soepel blijft lopen (zonder vastlopers en vertragingen) zonder dat we hem om de zoveel tijd helemaal moeten formatteren om hem weer snel te krijgen (ik durf dat niet zo goed aan). Ook zou ik het fijn vinden als hij niet gevoelig is voor virussen, maar misschien moeten we daarvoor gewoon een goede virusscanner voor gebruiken.
Ik heb inmiddels meerdere gesprekken op dit forum gevolgd. We hebben niet precies een maximumbudget, maar willen wel liefst een goede prijs-kwaliteitverhouding. We hebben meerdere keren getwijfeld over het kopen van een Macbook omdat die bekend staan als betrouwbaar, maar ik blijf het gevoel houden dat je voor een deel ook de naam betaalt (sorry, ik wil soms voor een dubbeltje op de eerste rang zitten).
Waarvoor willen we de laptop gebruiken?
Huis, tuin en keukenzaken (Libreoffice, internet)
Videobewerking (Premiere, Photoshop)
Muziekbewerking (pianomuziek, musescore)
Budget
Maakt niet heel erg uit, hoewel we het liefst een goede prijs-kwaliteitverhouding hebben
Thuis of mobiel?
We zullen de laptop vooral thuis gebruiken. Het is echt een laptopvervanger. Onderweg typ ik vooral op mijn telefoon.
Welke laptop hebben we op dit moment in gedachten?
Gezien de aanbevelingen hier, denken we op dit moment vooral aan de Asus N76 VB-T4046
Hierbij willen we dan meteen
een extra ssd inbouwen (Samsung 840 EVO 250GB ???? 144 euro)
16 gb aan ram inbouwen (Crucial BLS2C8G3N169ES4CEU ????? 84 euro)
en een 2 TB harde schijf inbouwen(Toshiba MQ01ABB, 2TB?????, 139 euro)
Geen idee of we onze computer hiermee veel te zwaar maken en of de toevoegingen kunnen in de laptop (misschien zijn andere merken wel verstandiger voor de toevoegingen). Kan iemand ons hierover adviseren? Of moeten we misschien een totaal ander systeem kopen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie! Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven.
Ik heb inmiddels meerdere gesprekken op dit forum gevolgd. We hebben niet precies een maximumbudget, maar willen wel liefst een goede prijs-kwaliteitverhouding. We hebben meerdere keren getwijfeld over het kopen van een Macbook omdat die bekend staan als betrouwbaar, maar ik blijf het gevoel houden dat je voor een deel ook de naam betaalt (sorry, ik wil soms voor een dubbeltje op de eerste rang zitten).
Waarvoor willen we de laptop gebruiken?
Huis, tuin en keukenzaken (Libreoffice, internet)
Videobewerking (Premiere, Photoshop)
Muziekbewerking (pianomuziek, musescore)
Budget
Maakt niet heel erg uit, hoewel we het liefst een goede prijs-kwaliteitverhouding hebben
Thuis of mobiel?
We zullen de laptop vooral thuis gebruiken. Het is echt een laptopvervanger. Onderweg typ ik vooral op mijn telefoon.
Welke laptop hebben we op dit moment in gedachten?
Gezien de aanbevelingen hier, denken we op dit moment vooral aan de Asus N76 VB-T4046
Hierbij willen we dan meteen
een extra ssd inbouwen (Samsung 840 EVO 250GB ???? 144 euro)
16 gb aan ram inbouwen (Crucial BLS2C8G3N169ES4CEU ????? 84 euro)
en een 2 TB harde schijf inbouwen(Toshiba MQ01ABB, 2TB?????, 139 euro)
Geen idee of we onze computer hiermee veel te zwaar maken en of de toevoegingen kunnen in de laptop (misschien zijn andere merken wel verstandiger voor de toevoegingen). Kan iemand ons hierover adviseren? Of moeten we misschien een totaal ander systeem kopen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie! Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven.