laptop stukgemaakt van ander aansprakelijkheidsverzekering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEMAN!!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 22:03
Beste Tweakers,

Een kennis van mij heeft een laptop bij mij afgegeven die een kapotte scherm had. Nou wilde ik eerst het scherm nakijken op serienummer of partnummer zodat ik het scherm kan bestellen via eBay.

Nou heb ik bij het uit elkaar halen van de laptop te hard het toetsenbord kabeltje getrokken en deze is compleet met soldeerpuntjes van het moederbord af.

Mijn vader heeft aansprakelijkheidsverzekering en ik val hier ook onder. Kan de verzekeraar deze vergoeden? Of doen ze moeilijk omdat ik niet een gemachtigd persoon ben om de laptop uit elkaar te halen?

Graag wil ik meer info hierover. Ik hoop dat de categorie goed is, zo niet. mijn excuses! Ben nog steeds in shock! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik zou even in de voorwaarden van de verzekering kijken als ik jou was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEMAN!!
Ik heb het doorgenomen, maar hierin staat:
uit hoofde van de uitoefening van een (neven)bedrijf of (neven)beroep of het verrichten van betaalde
handenarbeid.

Ik repareer laptops voor een kleine vergoeding. Hoe kan ik dit dan vertellen? Ben bang dat ze vertellen dat het niet vergoed word doordat ik handenarbeid richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Oftewel, nee, je bent er zelf verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEMAN!!
dus het wordt niet vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, het wordt niet vergoed. Dat zijn de risico's van betaalde arbeid he, tis niet alleen zonneschijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 03:05
Mocht het al onder de verzekering vallen dan moet je nog rekening houden met de franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dragonlords1 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:23:
Mocht het al onder de verzekering vallen dan moet je nog rekening houden met de franchise.
Rekening houden met de franchise.... leg uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 03:05
Hebben ze dat niet in Nederland? Het deel waarvoor je zelf moet instaan. Bijvoorbeeld €250
De schade bedraagt €400 dan zal de verzekeraar maar €150 dragen. De andere €250 moet je zelf dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05
dragonlords1 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:45:
Hebben ze dat niet in Nederland? Het deel waarvoor je zelf moet instaan. Bijvoorbeeld €250
De schade bedraagt €400 dan zal de verzekeraar maar €150 dragen. De andere €250 moet je zelf dragen.
Eigen risico heet dat hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
waarom niet opnieuw vastsolderen dan?;) is de meest simpele oplossing lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Een extra beetje handenarbeid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEMAN!!
dragonlords1 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:45:
Het heet inderdaad eigen risico, maar die heb ik niet (ofwel staat op 0 euro).
skipe schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:50:
waarom niet opnieuw vastsolderen dan?;) is de meest simpele oplossing lijkt me..
Daar dacht ik ook al aan, maar die draden zijn ook meegetrokken met die kleine onderdeeltjes. (heb ondertussen al een nieuw moederbord en ben 123 euro armer!)
hahaha, inderdaad en niet een beetje, maar gewoon veel!

@ allen, sorry voor de late reactie, gaf na de reacties al op en bestelde een nieuwe, deze is allang binnen en ingebouwd. Bedankt! Het kan op slot wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Voor een vriendendienst ben ik gedekt tot 12.500 euro. Voor alles waar je "een kleine vergoeding" voor krijgt, moet je een AVB hebben i.p.v. AVP.

*Edit*: laatste post eerst lezen helpt.....
Voordat je een nieuw boardje besteld had, had je het kunnen solderen... Ik heb het ooit gedaan met een klein stekkertje (20 pinnetjes in 1 cm (twee kanten)), en van de 2 printjes die ik had werkte er 1.

[ Voor 46% gewijzigd door RemcoDelft op 05-12-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEMAN!!
Ok, wel handig om te weten! Hoeveel kost het je per maand/jaar?
Pagina: 1