Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 03:46
Tweakers,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor mijn film en foto opslag. waarbij ik graag films zou kunnen streamen naar mijn media player (allemaal logisch :P) p2p download en data backup.

Oke, naar aardig wat zoek uurtjes en wachten op nieuwe info is mijn oog op 2 nassen gevallen de ds 214 plus en de ds214 play.

Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat de plus een 2gb ethernet aan sluiting heeft en dat de play transcoderen op de fly en sneller is.

De prijs voor beiden maakt is verwaarloosbaar.

Ik hoor graag jullie mening

Zijn er nog meer verschillen (die ik niet gevonden heb) ?

Is 2gb ethernet more usefull dan de transcoding on the fly?

Wat zouden jullie aanraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 20:37
Misschien ook handig bij het maken van je keus,

De DS214+ is marginaal sneller dan de play in veel testen (zie de benchmarks op de Synology site).

Daarnaast is het een persoonlijke keuze.
op de DS214+ zitten 2 netwerkpoorten waardoor er 1 kapot mag gaan en je nog steeds verbinding hebt.
Als je maar vanaf 1 apparaat tegelijk verbinding hebt met de nas is de dubbele poort voor de snelheid overbodig, ga jij vanaf meerdere systemen tegelijk bestanden overzetten en lezen dan kunnen de 2 poorten handig zijn ivm. snelheid.

Voordeel van de DS214play is het gehele transcoding verhaal, ga jij een losse media speler gebruiken bij je tv, dan zal dit weinig toevoegen. Ga jij daadwerkelijk hiervan gebruik maken zou ik voor de DS214play gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:44
Wat veel mensen over het hoofd zien, is dat het als een mooi plaatje gepresenteerd wordt maar dat er in de praktijk nog niet echt geschikte software is die van deze hardware gebruik maakt. Ik zit zelf ook te kijken naar de DS214Play, mooi apparaat maar de standaard software van Synology kan volgens mij veel MKV bestanden (zie reviews, ook op Tweakers) niet aan en DTS wordt als ik het goed heb ook niet ondersteund.

Als alternatief heb je Plex, Plex is een mooi programma maar is officieel nog niet beschikbaar voor de DS214Play waardoor Transcoden dus niet mogelijk is.

Om je bij je keuze te helpen, mijn voorkeur geniet die van de DS214Play. Ik heb deze voorkeur om dat er in de toekomst meer mogelijkheden zijn, vooral qua streaming, dan het andere systeem wat je hier benoemd.

[ Voor 15% gewijzigd door Rednas_N op 17-11-2013 20:00 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
ja in dit dilemma zit ik nu ook, ik heb een med8er gekocht als mediacenter nadat samsung tv een update gekregen is waardoor die nu beveiligd is tegen illigaal afspelen en streamen van films >.>

dus ik vraag me af in hoeverre ik voordeel ga halen uit het hele transcodeer verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350413

Wakez schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:18:
ja in dit dilemma zit ik nu ook, ik heb een med8er gekocht als mediacenter nadat samsung tv een update gekregen is waardoor die nu beveiligd is tegen illigaal afspelen en streamen van films >.>

dus ik vraag me af in hoeverre ik voordeel ga halen uit het hele transcodeer verhaal.
Bron? Ik heb een play en een samsung tv uit de F7000 serie en mijn films worden probleemloos afgespeeld? Ik heb software versie 1111 op mijn tv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
ja cinavia... errors krijg ik...

maar in hoeverre is de transcoding nuttig of is het meer voor apple gebruikers omdat hij het kan transcoden naar mp4.

zit namelijk nu de plus te overwegen als de transcoding toch niet echt nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vogens mijn informatie is cinavia alleen nog maar geimplenmteerd in BD players en niet in TV''s. Welke software heeft jouw TV dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
maar kan iemand mij uitleggen wat nou echt echte nut is van dat transcoderen en wanneer ik dat zou kunnen gaan gebruiken. ik zie namelijk niet het nut op dit moment. waardoor ik denk ik meer voor de plus zou gaan (daar zie ik het nut van dubbele ethernet nog wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De DS214play heeft deze besproken processor maar de SYNOLOGY heeft een hogere kloksnelheid. YouTube: Thecus 2520 NAS met Intel Evansport review - Hardware.Info TV (Dutch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
Maar betekend dan dat de play sneller is? terwijl benches zeggen dat de plus sneller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb voor de play gekozen vanwege de media ondersteuning....Tja, de benchmarks.....Ik ben tevreden. Maar Ik heb ook liever een dualcore Intel processor dan een dualcore ARM processor maar dat is een keus....Waarom de benchmarks sneller zijn dan van de play begrijp ik niet....De arm processor is lager geklokt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:20
Die arm cpu's hebben vaak wat dedicated hardware erbij om bepaalde dingen sneller te laten gaan, de intels kunnen het oplossen met brute kracht.

Maar goed, als je tv de mkv's kan afspelen en benaderen over het netwerk heb je transcoding helemaal niet nodig, alleen maar een nasje die een paar MB per seconde over het netwerk kan versturen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386200

een ander mogelijk verschil is encryptie

op PC's werkt truecrypt met intel cpu ondersteunde encryptie en is er geen merkbaar verschil in dagelijks gebruik met of zonder encryptie van gehele harde schijf.

met NAS apperaten was dit volgens mij niet het geval.
Maar de in de 214play gebruikte intel processor zou volgens sommige sites encryptie ondersteunen
http://www.cpu-world.com/...ies_media_processors.html
helaas kan ik de genoemde processor niet op de intel site vinden

als die atom processor encryptie zou indersteunen, dan zou ik verwachten dat het vergelijkbaar goed werkt als met desktop processors, maar als ik kijk naar de windows upload/download performance van de 214play op de synology site, dan is deze slechts een fractie van de performance zonder encryptie.
http://www.synology.com/en-us/products/performance/#2_bay

Dus vraag ik me af: waarom is die performance zo laag, en waarom kan encryptie met een NAS niet net zo goed werken als truecrypt met intel processors op de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
Wat zouden jullie mij aanraden ?

Ik heb geen vergelijksmateriaal maar ben heel tevreden over de play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558635

Ik heb net de ds214+ opgehaald bij prijs-stunter.nl voor 277,50 . Mijn keuze is hierop gevallen omdat ik geen gebruik ga maken van transcoderen op de fly. En hij was via deze site dus wel wat goedkoper dan de play (kheb het product daarom wel zelf opgehaald en niet laten bezorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 16:51

McLambo

MTB Junky

Ik zit met het zelfde dilemma.

Overweging van mij tot dusver:

Voordelen DS214+
===================
dual ethernet (ga ik niet gebruiken)
hardware Encryption support (ga ik niet gebruiken, tenzij dit ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden (unrar??))
Hot swappable disks (ga ik niet gebruiken)
Dualcore ARM processor 1.33Ghz (ga ik zeker gebruiken)
1GB ram (ga ik zeker gebruiken)

Voordelen DS214 Play
====================
SDcard reader (kan ik zeker gebruiken)
Transcoding (ga ik niet gebruiken)
Dualcore Intel processor 1.6Ghz (ga ik zeker gebruiken)
1GB ram (ga ik zeker gebruiken)

Waar wil ik hem voor gebruiken
- opslag bestanden
- cloud station
- backup jobs (naar externe disk en andere DS)
- MySQL
- Sickbeard
- CouchPatato
- SabNZBD+
- Transmission
- Audio Station
- Surveillance Station
- DHCP
- DNC
- Mail server
- Photo station
- Backups vanaf Windows en Mac OS X

- aangezien de prijs nagenoeg gelijk is wil ik een keuze puur maken op welke eigenschappen het beste bij mijn gebruikswensen passen

Overwegingen DS214+
- Puur op de specs en (momenteel nog zeldzame) benchmark gegevens die nu beschikbaar zijn neig ik naar de DS214+ vanwege de marginaal betere performance van de processor
- De processorarchitectuur uit de DS214+ wordt ook in andere modellen van Synology gebruikt, dus de meeste packages zijn hiervoor reeds gecompiled en via de community beschikbaar

Overwegingen DS214Play
- Ik heb een onderbuikgevoel dat de DS214Play meer potentie heeft dan er nu wordt uitgehaald, en dat deze met latere DSM updates meer features krijgt, en mogelijk ook het gebruik van de processor verder geoptimaliseerd gaan worden
- Bijvoorbeeld: hardware encyrption support wordt ondersteund door de processor, echter Synology gaf aan dat ze nooit instructies van Intel hiervoor ontvangen hebben (mogelijk dus later)
- Intel processor in Synology 2-bay is een beetje vreemde eend in de bijt: Niet alle community packages zijn al of worden gecompiled
- Mogelijk dat Synology het bij 1 model met Intel processor houdt, en dat dit hardware pad een vroege dood sterft... ?

Al met al ben ik er nog niet uit, al moet ik wel zeggen dat mijn keuze voor DS214+ steeds meer richting DS214 play verschuift vanwege al de positieve geluiden op GOT en andere Syno communities....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628734

Het is bijna een jaar later en in sta op hetzelfde punt: of de 214+ of de 214play.

Wat heb je uiteindelijk gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 19:23
Ook ik zit te kijken naar 1 van de 2 nassen.

Iemand toevallig ervaring met LMC in combinatie met de spotify plugin?

Ik heb nu een DS209+II, alleen die wordt niet ondersteund door de triode plugin.

Wordt 1 van de 2 (wellicht beide) wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
Ik heb gekozen voor de ds 214play, omdat de media transconding mij wel wat leek en hij zou meer ontwikkeld zijn voor media streaming. dit was mijn voornaamste reden naast backups. de snellere processor leek mij ook wel nice.

Gebruik het nu in combinatie met Plex en ds video samen met mijn chrome cast. dit werkt erg goed naar mijn mening! ik kijk nu op mijn tv/telefoon/tablet/laptop zonder problemen!

heb het gevoel dat ook meer ondersteuning wordt geleverd (zoals plex) omdat meerdere mensen de play hebben in plaats van de +.

niks om op aan te merken en erg blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Wakez op 21-10-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06

JB

Cédric roelt!

Hier ook de twijfel tussen beide. Ik had al een vraag gesteld in het Algemene Topic en zag vervolgens deze.
JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:26:
Wie draait hier Plex op een 214Play? Ik twijfel tussen deze 214Play en de 214+ omdat ik af en toe een filmpje afspeel via een Plex server (nu nog op de pc) met als bestand een MKV naar een Samsung TV (geen Smart Tv) middels mijn iPhone.

Dit is voor mij een twijfel om dan meteen voor de dure modellen te gaan. Voornaamste wens is opslaan van alle data en foto's zodat het centraal en redundant opgeslagen wordt. Verder wil ik er fatsoenlijk mee kunnen downloaden middels nieuwsgroepen
Hoe zit het met de 214Play en NZBs? Gaat het downloaden met deze ook goed? Anders lijkt me de keuze redelijk snel gemaakt. Zie amper voordelen bij de 214+

De benchmarks boeien me niet, als het zaakje maar gewoon performed. Is voor thuis gebruik dus hoogstens 2 tot 3 meerdere connecties tegelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 19:23
JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:02:
Hier ook de twijfel tussen beide. Ik had al een vraag gesteld in het Algemene Topic en zag vervolgens deze.

[...]

Hoe zit het met de 214Play en NZBs? Gaat het downloaden met deze ook goed? Anders lijkt me de keuze redelijk snel gemaakt. Zie amper voordelen bij de 214+

De benchmarks boeien me niet, als het zaakje maar gewoon performed. Is voor thuis gebruik dus hoogstens 2 tot 3 meerdere connecties tegelijk.
Ja zit dus met dezelfde keuzes.

Voordeel van de 214+ is volgens mij dat het een ARM processor is en dat alle oude packages compatible zijn.
Volgens mij is het voor de play wel aradig gefixed tegenwoordig, maar dit weet ik dus ook niet zeker.

Wel heb ik gelezen dat je bij de play geen voordeel hebt bij Plex.
De play (na wat ik kon vinden) renderd niet beter dan de 214+.
Maar kan zijn dat het tegenwoorig is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06

JB

Cédric roelt!

stimpyrulez schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:33:
[...]

De play (na wat ik kon vinden) renderd niet beter dan de 214+.
Maar kan zijn dat het tegenwoorig is aangepast.
Dan is er toch geen enkele reden om voor de 214Play te gaan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395351

Anno 2015 heb ik nog steeds hetzelfde dilemma. 214 play of 214+ voor thuisgebruik? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-05 13:36
Ik zit in dezelfde situatie. Wat hebben de mensen hier uiteindelijk gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:18
Ilias1991 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:23:
Ik zit in dezelfde situatie. Wat hebben de mensen hier uiteindelijk gekozen?
Ik heb onlangs (5 weken geleden) ook met dit 'dilemma' gezeten: 214, 214+, 214play. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 214play. De 214 zou voor mij in principe al krachtig genoeg zijn, maar voor 45-50 euro meer heb ik toch voor de play gekozen. Buiten een betere processor en meer RAM kan ik nu middels DS video vrijwel alle bestandsformaten streamen naar mijn iOs devices. Heb je geen Apple, is de play misschien wat minder interessant. Streamen naar een mediaplayer of smart TV kan ook zonder de play variant.

Ik gebruik voornamelijk download station (ik download via torrents), photo station, couch potato, DS video, backup functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-05 13:36
Bedankt voor je bericht, stel het zeer op prijs!

Zal het meenemen in mijn keuze.
Pagina: 1