Welke Windows 8 licentie voor bootcamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:40

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Het leek mij leuk om af en toe wat games te kunnen spelen op mijn nieuwe 2013 rMBP 15".
De GT 750M is daar immers snel genoeg voor.

Als ik de Microsoft online winkel bezoek, zie ik dat ik daar Windows 8 kan aanschaffen voor €119,99. (http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.275219500)

Noem mij een Nederlander, maar voor alleen af en toe een spelletje, vind ik dat best veel geld. De rest van het hele OS gebruik ik immers nergens voor.

Nu las ik op internet ook dat er een soort van Personal Use License (System Builder) is. Is dat misschien goedkoper? Zijn er andere alternatieven?

Wat mij betreft voldoet Windows XP ook nog, maar ik vraag mij af of recente games daar nog wel op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat jij linkt is een upgrade licentie, een OEM licentie kan je in de pricewatch vinden voor zo'n €84.

Wat Windows XP betreft ga je wellicht meer problemen hebben met drivers dan met de games. Als je kijkt naar deze tabel, zie je dat de rMPB 15" enkel Windows 7 x64 of Windows 8 x64 ondersteund.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 11:37

TommieW

Numa numa.

Volgens Microsoft mag je een OEM licentie in dit geval niet gebruiken, en zou je een retail licentie moeten kopen.
Het werkt wel, maar het hoort anders.

Ik snap alleen niet dat mensen rustig een laptop kopen van €2000 die veel te duur is, maar moeilijk doen over €120 voor een Windows licentie.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
offtopic: Persoonlijk TommieW geef ik je helemaal gelijk, over het gedeelte van de 2000euro kostende laptop en dan die 120 is dan te veel. Ken het ook van mensen die een dure telefoon kopen(+- 550 <) en dan is een houder voor in de auto van 30euro te duur...

Ontopic: Ik zou gewoon zeggen ga voor die windows 8 licentie, spreek je engels kan je er eventueel eentje uit America bestellen, in dollars is het nog wel eens goedkoper. Maar dan is je installatie ook engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:40

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Volgens mij wordt de waarde van een product mede bepaald door hoeveel je er gebruik van maakt. Voor een laptop die ik dagelijks meer dan 10 uur gebruik (en ook zakelijk), heb ik in verhouding meer over dan voor een Windows partitie die ik 1x per week boot. Dat lijkt mij niet zo gek.

Als ik volledig over zou gaan op Windows is het een ander verhaal, maar dit hele OS gebruik ik verder nergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik heb dezelfde laptop gekocht en moet zeggen dat ik ook erg veel games top kan spelen op OS X!

Diablo, Starcraft, Left4Dead... draait allemaal als een zonnetje!

Bovendien met de komst van SteamOS en de PS4 verwacht ik dat er steeds meer games ook direct op OS X uit gaan komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Interfico op 18-11-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De bootcamp drivers voor Windows 8 werken ook op Windows 8.1, dus je kan gewoon de Windows 8.1 van €84 kopen die in de PW staat.

@TommieW:
Er bestaat geen Retail licentie meer sinds Windows 8. Het is OEM Systembuilder geworden en die kan je prima gebruiken. De OEM media bevat 2 types licenties, voor de daadwerkelijke OEM'er en de zelfbouw Systembuilder.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
als je student bent, is surfspot ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-ThijZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:30:
Het leek mij leuk om af en toe wat games te kunnen spelen op mijn nieuwe 2013 rMBP 15".
De GT 750M is daar immers snel genoeg voor.

Als ik de Microsoft online winkel bezoek, zie ik dat ik daar Windows 8 kan aanschaffen voor €119,99. (http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.275219500)

Noem mij een Nederlander, maar voor alleen af en toe een spelletje, vind ik dat best veel geld. De rest van het hele OS gebruik ik immers nergens voor.
Als ik mij niet vergis heeft de Media Markt Windows 8 Pro upgrade voor iets van 69,00 euro.

Let wel dat het kan voorkomen dat je key ondanks je legale aanschaf niet werkt.Het komt best vaak voor en zelfs ik heb het ervaren. Ligt niet aan jou en teruggaan naar de winkel heeft ook geen zin want die zullen niets voor je doen dan je verwijzen naar de hulplijn van Microsoft. Ook dat is zinloos want het duurt te lang en in deze is het weekend.

Oplossing is hoe raar ook OF het web afstruinen met je klacht en dan loop je vanzelf tegen de oplossing aan OF naar een winkel als Paradigit lopen,vragen of zij je kunnen helpen en de kans hebben dat iemand even snel voor jou je probleem fixt door via een legale omweg je key alsnog geldend te maken. Wees zo aardig om dan een USB stick o.i.d. als aardigheidje bij hun te kopen als "dank." Tenminste zo heb ik het opgelost. :D
Pagina: 1