Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Full HD TV van minimaal 50" tot 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:50
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV met de volgende eisen:
  • Minimaal 50"
  • Dun, hij komt met een 'schilderij' beugel aan de muur. De aansluitingen moeten dus ook niet naar achteren uitsteken (zoals bij m'n huidige Samsung 5 TV's).
  • Maximaal €1000
  • Ziggo (interactief) gecertificeerd. Heb nog een Smit module liggen.
  • ARC
  • WiFi bij voorkeur ingebouwd
  • DLNA
  • Dunne rand
  • HDMI-CEC
De volgende zaken zijn ondergeschikt:
  • 3D, ik zie hier geen toekomst in
  • Smart TV
  • Zwarte rand
  • Airplay
  • Interactief gecertificeerd, heb een Humax 5200c.
Ik heb een tijd lang de pricewatch: Samsung UE50F6200 Zilver op het oog gehad. Deze voldoet aan zeer veel eisen, ondersteunt de interactieve Ziggo module. Nadelen zin de zilveren rand, en ik ben bang dat de stroomstekker ver naar achter steekt.

De volgende beugel hebben we al thuis http://www.tvbeugelshop.nl/hq-led-tv-muurbeugel-32-55-55-kg en zorgt ervoor dat de TV 14,5mm van de muur af zou moeten komen.

Uiteraard heb ik gezocht en ook reviews gelezen, en kwam (wellicht vanzelfsprekend) bij het volgende model uit: pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver. Deze heeft helaas geen ondersteuning voor de interactieve module van Ziggo, maar biedt wel ontzettend veel bang for buck. Ook in het topic van de Tweakers Awards 2013 wordt hij vaak genoemd.

Nadelen zijn wellicht het stroomverbruik en het inbranden.

Nu heb ik een lichte merkvoorkeur voor Samsung als het gaat om LCD/LED, en voor Panasonic/Pioneer als het gaat om plasma.

De tv zal voor 70% gebruikt worden voor regulier TV kijken, 20% om te gamen en 10% voor films. Via een Pioneer VSX922 receiver worden een Xbox 360, Bluray speler en Humax 5200c middels HDMI aangesloten.

Het gat tussen €800 en €1000 is dermate groot, dat ik zelfs 55" modellen (ook van Samsung) langs zie komen zoals de pricewatch: Samsung UE55F6470 (Duits model) Zwart. Ondanks dat dit een Duits model is, certificeert Ziggo hem wel (zelfs interactief!).

Tijd om mede jullie hulp in te schakelen. De WAF is tot nu toe erg goed. 50" gaat ze zeker trekken (jongens, kom op...). 55" krijg ik er uiteindelijk ook wel door ;)

Alvast bedankt!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
Pansonic heeft toch gewoon CL+?

toettoett

• _Brake_
CI+ bedoel je? Jazeker! Maar volgens https://www.ziggo.nl/#pro...eractieve-ci-plus-module/ niet voor de interactieve CI+ module.

Wat ik nog vergeten ben, HDMI-CEC is wel een grote pré!

Edit:

Het lijkt me, indien LG (onterecht?) buiten beschouwing wordt gelaten, dat de keuze valt op:

http://tweakers.net/price.../329969;331167/categorie/

50" plasma vs 55" led, kwaliteit vs grootte? :?

[ Voor 23% gewijzigd door _Brake_ op 18-11-2013 10:22 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 17:05
HDMI-CEC zit zo'n beetje op ieder toestel. Onder eigen naam, in geval van panasonic is het geloof ik viera link.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Controleer hoe dan ook goed of HDMI-CEC ook goed op het toestel wat je op het oog hebt werkt. Er is een groot aantal toestellen waarbij HDMI-CEC niet betrouwbaar is, met name bij toestellen van Philips (EasyLink) en Samsung (Anynet).

• _Brake_
Gisteravond heb ik een rolmaat gepakt, en 55" aan beeld is wel errug groot in de woonkamer. De kijkafstand is 3 meter en volgens de Consumentenbond (:X) zou de 40" die er nu staat ideaal zijn. Ik wil dus voor 50" gaan:

Samsung LED:
pricewatch: Samsung UE50F6200 Zilver (NL, zilver)
pricewatch: Samsung UE50F6500 (Duits model) Zilver (DE, zilver)

Panasonic Plasma:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver (NL, zilver)

Zwart zou het meest plezierig kijken, als natuurlijke afbakening. Zit er veel verschil tussen de NL en de DE modellen bij Samsung? Waarom zou ik niet voor de F6200 NL gaan in plaats van de duurdere F6500 DE?

Bedankt tot zover!

Edit:
Ik heb de keuzes teruggebracht naar 3. Het is nu:

€800 > goedkoop, inleveren op een paar functies (die m'n huidige UE40ES5500 ook niet heeft)

€950 > LED vs Plasma

Met betrekking tot het Duitse model heb ik gezien dat je in een servicemenu in de fabrieksinstellingen de landcode kan veranderen. Zorgt dit ervoor dat de UE50F6500 'gewoon' Nederlands wordt?

[ Voor 32% gewijzigd door _Brake_ op 19-11-2013 19:12 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
_Brake_ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:41:
Gisteravond heb ik een rolmaat gepakt, en 55" aan beeld is wel errug groot in de woonkamer. De kijkafstand is 3 meter en volgens de Consumentenbond (:X) zou de 40" die er nu staat ideaal zijn. Ik wil dus voor 50" gaan:
De consumentenbond moet je sowieso niet al te serieus nemen. Met televisies niet en met heel veel andere apparaten niet. Soms worden essentiële onderdelen in testen niet meegenomen, zijn de testen te subjectief of is het simpelweg napraten wat door anderen ook gezegd wordt.
Met betrekking tot het Duitse model heb ik gezien dat je in een servicemenu in de fabrieksinstellingen de landcode kan veranderen. Zorgt dit ervoor dat de UE50F6500 'gewoon' Nederlands wordt?
Tot op zekere hoogte wel. Echter zul je nooit volledige zekerheid krijgen dat het in de toekomst ook zal blijven werken / hoe de support is. Dit is dus een risico wat je dan moet nemen. In mijn optiek is dat het niet waard daar een televisie niet een apparaat is wat je maar even vervangt als het niet meer goed is.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik weet niet hoe belangrijk je beeldkwaliteit gaat vinden. Maar in dat prijssegment biedt de ST60 gewoon veel meer waarde. Plasma heeft na nature weinig foefjes nodig om het beeld te verbeteren (maakt het eigenlijk alleen maar slechter :) ). Bij LED panelen heb je toch wel flinke interpolatietechnieken nodig om de bewegingsresolutie een beetje omhoog te krikken, maar dat is ook niet ideaal.

Ook backlight-bleeding (non-uniformiteit) is een groot issue bij LED.

Ga je vooral overdag tv kijken of in de avonduren? Kijk je overdag veel tv, koop dan een LED, kijk je alleen in de avonduren, koop dan de ST60.

• _Brake_
Het is de ST60 geworden waar ik 99% tevreden mee ben (schijnbaar flikkeren plasma's)!

Pagina: 1