Hallo tweakers,
Mijn vriend is toe aan een nieuwe game pc en aan mij om die samen te stellen en te bouwen. Ik ben er echter nog niet helemaal uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office taken, webbrowsen en vooral gamen. 90% van de tijd is deze game Battlefield 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Het beeldscherm wordt meegenomen, het is een BenQ monitor met als resolutie 1920x1080 en als frequentie 60hz. Precieze model weet ik niet. Verder ook uiteraard toetsenbord, muis en de headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Van het budget hoeft alleen de kast te worden gebouwd. Een SSD is niet nodig, maar als het niet ten koste gaat van de FPS is het natuurlijk altijd mooi meegenomen
. Verder is in een Game PC een goede videokaart prioriteit nummer 1. Belangrijk is ook dat de CPU geen bottleneck vormt voor de GPU. Voor Battlefield 4 is 8GB RAM aanbevolen, dit is dan ook meegenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst een videokaart met AMD's GCN architectuur, zodat we nog van Mantle kunnen profiteren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik speelt geen rol, het geluidsniveau ook niet zolang het maar niet de spuitgaten uitloopt: hij draagt toch een headset.
Na lang zoeken ben ik tot het volgende systeem gekomen:
Enige twijfels bij dit systeem:
Alvast bedankt!
Mijn vriend is toe aan een nieuwe game pc en aan mij om die samen te stellen en te bouwen. Ik ben er echter nog niet helemaal uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office taken, webbrowsen en vooral gamen. 90% van de tijd is deze game Battlefield 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Het beeldscherm wordt meegenomen, het is een BenQ monitor met als resolutie 1920x1080 en als frequentie 60hz. Precieze model weet ik niet. Verder ook uiteraard toetsenbord, muis en de headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Van het budget hoeft alleen de kast te worden gebouwd. Een SSD is niet nodig, maar als het niet ten koste gaat van de FPS is het natuurlijk altijd mooi meegenomen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst een videokaart met AMD's GCN architectuur, zodat we nog van Mantle kunnen profiteren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik speelt geen rol, het geluidsniveau ook niet zolang het maar niet de spuitgaten uitloopt: hij draagt toch een headset.
Na lang zoeken ben ik tot het volgende systeem gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 135,70 | € 135,70 |
1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 237,- | € 237,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 37,60 | € 37,60 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 63,50 | € 63,50 |
1 | XFX Pro 550W | € 51,60 | € 51,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 635,20 |
Enige twijfels bij dit systeem:
- Ik had er liever een (goede) i5 in gezet, maar helaas lijkt het budget daar net te beperkt voor. BF4 zou 8 cores goed moeten benutten, net zoals toekomstige games, dus vandaar deze keuze.
- Het moederbord ondersteunt helaas geen PCI-e 3.0, maar volgens deze site zou dat geen wereld van verschil moeten maken.
Alvast bedankt!