Toon posts:

Verschil tussen processoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Vraag; zit er veel verschil tussen de volgende processoren?
Intel Core i5 4670K Boxed VS Intel Core i5 2300 (mijn huidige)

Ik ben bezig om een gamesysteem samen te stellen en wil weten of ik mijn processor moet gaan vervangen. ik ben met een systeem van ong. 1000 euro bezig en twijfel dus nog over de processor.

Alle tips en informatie is welkom!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heb je zelf al geprobeerd een vergelijking te maken? Je kan o.a. benchmarks opzoeken, die met elkaar vergelijken. het is dan ook belangrijk om te kijken of het voor jou wel verschil maakt. Dat de ene processor ergens veel beter in is kan voor jou misschien helemaal niets uitmaken.

Één groot verschil is het verschil in socket (S1150 vs S1155) en dat de 4670K makkelijk overklokbaar is door de vrij instelbare multiplier.

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Ja zit wel wat verschil in. Het verschil tussen generaties (sandy->ivy->haswell) is zo een 15-20% performance en dan ook nog eens het verschil mbt hogere kloksnelheid. tussen een 4670 en een 2300

Persoonlijk zou ik voor een i7 gaan voor een gamemachine. De gedachte dat een i5 voldoende is voor gaming en een i7 overbodig gaat steeds minder op, zeker bij nieuwere games.

Maar als een i7 net even boven het budget is dan is een i5 gewoon voldoende. Verschil is er zeker wanneer je van een 2300 sandybridge naar een 4670k gaat

[ Voor 24% gewijzigd door jezzer op 17-11-2013 17:01 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:40
Om te bepalen of je de processor moet vervangen moet je niet kijken naar of een andere processor beter is dan je huidige (die is er namelijk altijd wel), je moet kijken of je huidige processor de prestaties heeft die je nodig hebt en dus niet tekort komt.