[Home Cinema Systemen] Pioneer MCS-FX 232 vreemd geluid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:10
Goedemiddag allemaal,

Ik had een vraagje met betrekking tot mijn pioneer 2.1 home cinema set (zie gekoppelde producten) die ik gisteren heb aangekocht.
Het probleem is namelijk dat op het moment dat ik het volume hoger zet als 10 (wat overigens niet echt hard is) er uit mijn versterker een hoog brommend geluid klinkt, wat ook langzaam harder wordt op het moment dat ik het volume wat omhoog draai. Dit geluid is zeer irritant.

Ik heb hierna al de volgende stappen ondernomen:
-verschillende audiobronnen geprobeerd (usb, aux, HDMI, optical).
-verschillende stopcontacten geprobeerd (ivm eventuele aardlus, ik weet niet of dit überhaupt mogelijk is)
-speakers losgekoppeld om vast te stellen dat het geluid niet uit de speakers afkomstig is.

Uit bovenstaande stappen heb ik geconcludeerd dat het gebrom zich alleen voor doet vanaf volume 11, het langzaam harder word naarmate het volume omhoog gaat (geen enorm verschil, wel hoorbaar), dat het alleen uit de versterker afkomstig is en dat het zich alleen afspeelt als er audio doorgevoerd word.
Dit laatste wil zeggen dat als de muziek op pauze zet je nog 2 tellen het gebrom hoort en dat het erna stopt. Dit laatste merk je met name in random tv programma's als er gesproken wordt en er een stilte valt in het gesprek, dan hoor je nog even het gebrom en dan stopt het. Vervolgens als er weer word gesproken hoor je het weer terugkomen.

Het is geen optie om het geluid onder volume 10 te houden aangezien dit maar net verstaanbaar is als er wat gezegd word op tv.

Al met al ben ik dus niet tevreden over mijn aankoop voor wat betreft het geluid ui de versterker, het geluid uit de speakers voldoet ruimschoots aan mijn eisen. Echter vanwege het geluid uit de versterker ben ik van plan de set terug te brengen bij de verkoper. Ik wilde jullie echter alsnog vragen of er meer mensen hier ervaring mee hebben en/of er iemand is die weet hoe het word veroorzaakt. Daarnaast wilde ik vragen of dat het mogelijk is dat ik een defect exemplaar heb ontvangen of dat dit verschijnsel waarschijnlijk bij iedere set zich voordoet.
Dit laatste kan namelijk van belang zijn bij het terugbrengen (omruilen voor een ander exemplaar vs. Geld terug).

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

Mvg,

Maurits

[ Voor 4% gewijzigd door [MAUS] op 17-11-2013 16:25 ]

Anoniem: 559886

Hi I have the same problem, with the MCS-F232, what did you do in the end?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02

kraats

Ik rol

Is het niet een ventilator die ingeschakeld wordt boven bepaalde volumes? Als deze in onbalans is kan hij behoorlijk brommen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Yes that's probably it but how do you balance it? just re-screw it?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02

kraats

Ik rol

Ik zou het laten repareren door Pioneer onder garantie

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575034

Wij hebben deze set nu drie weken in huis en zijn erg teleurgesteld, niets werkt goed ook het gezoem is erg storend, eerste set al omgeruild maar deze doet het ook. Krijgen nu de 3D weergave niet meer opgestart. Ik ga maar eens bellen met pioneer. De afstandsbediening werkt zo stug dat ik het idee heb dat de knoppen nu al niet meer reageren. Al bij al de miskoop van de maand had ik niet verwacht van dit merk. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MQadri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 18:30
Zijn jullie problemen met de Pioneer set opgelost? ik ben van plan om er een aan te schaffen, wat mij nog onduidelijk blijft is het compatibiliteit met iDevices. ondersteunt het nou airPlay of is het de bedoeling dat je je apple apparaat fysiek mbv usb inprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The fan has been replaced by Pioneer but the overpowering whistling noise has been replaced by an overpowering blowing noise. That means that depending on the original volume of your source the fan noise will be much too present. This is a big problem for such an audio equipment.

Also, but that might be expected, this 2.1 system doesn't really offer any option to focus the sound being delivered on the dialogues like it's big 5.1 cousins.

That means that for any 5.1 audio source that you throw at him the dialogue are very faint compared to the loud explosions even with DRC turned on.

Be prepared to play with the volume constantly while watching stuff :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just wanted to add to my last comment to say that Pioneer has now fixed my unit again and now the fan noise problem is gone. I am also selling it, it's fixed and under guarantee until 28-Nov-2015:

http://www.ebay.nl/itm/32..._trksid=p3984.m1558.l2649

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 559886 op 14-04-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:10
Allereerst excuses voor het verlaten van mijn topicstart ;).

Ik vind het vervelend om te horen dat er meer klachten zijn rond deze set, aangezien ik de geluidskwaliteit in eerste instantie erg goed vond.

Mijn eindoplossing is geweest om de set terug te brengen naar de winkel en mijn geld terug te vragen.

Vervolgens even doorgespaard en een HiFi 2.1 set aangeschaft welke verbluffende prestaties levert ten opzichte van deze set, dus ik ben nu inmiddels wat gelukkiger.
Pagina: 1