Toon posts:

Probleem met volledig scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een Acer laptop en heb hier wat spellen op geinstalleerd. Als ik deze opstart worden de spellen in een klein blokje met grote zwarte randen weergegeven. Driver van ATI (CCC) geupdate en alle instellingen daarin doorgenomen, maar geen resultaat.

Is hier een apart programma voor???

• Jewyk
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik heb ook een Acer laptop, maar dan met Intel graphics. In het controlpanel heb ik een optie voor schaling, en als je die op 'Schalen naar volledig scherm' zet, zal dat kleine beeldje naar het volledige scherm geschaald worden. Een andere optie is 'Hoogte-breedteverhoudingen behouden', waarbij je links en rechts wel een zwarte balk hebt, maar waarbij games die geen breedbeeldformaat ondersteunen ook niet uitgerekt worden in de breedte, terwijl je wel zo groot mogelijk beeld hebt.

Je moet dus even kijken of je een optie tegenkomt over schaling/scaling en dan met de mogelijkheid voor iets als 'Schalen naar volledig scherm'/'Scale to full screen' of 'Hoogte-breedteverhoudingen behouden'/'Keep aspect ratio'. Zo'n optie zou er in moeten zitten.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

AMD kaartje dus dat zit in de scaling opties, maar eigenlijk wijst het erop dat je op een lagere reso speelt dan de native resolutie van je flaptop scherm. Kun je ingame niet de resolutie maximaal zetten waardoor hij ook fullscreen zal zijn? (tenzij je vga chip er niet krachtig genoeg voor is, dan is een lagere reso vaak een oplossing, maar dan is scaling nog altijd mooier (door de 1 op 1 pixelmapping) dan een uitgemeerd beeld op een lagere resolutie dan je scherm aankan/ dan het uitzetten.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb een soortgelijk probleem op me Ativ Book 8 met AMD graphics. De schalings opties zitten helemaal niet in het controle paneel van de AMD drivers. Wel die van de intel drivers maar die hebben geen invloed erop wanneer er in 3d gespeeld wordt.

• Jewyk
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Zie: http://support.amd.com/en...nableToSetGPUScaling.aspx

Zitten die opties die op het tweede plaatje te zien zijn er niet meer in dan ofzo? En op dat plaatje is ook nog een los tabje met Scaling Options te zien. Er zal toch ergens wel zo'n optie inzitten?

• Sn0wblind
Niet in de laptop drivers helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude ati ccc gedownload en geïnstalleerd en daar stonden de instellingen voor volledig scherm wel bij, dus het probleem is opgelost. Dit heb ik bij de driver op de Acer website gedaan. Allemaal bedankt voor jullie reacties!

• Sn0wblind
Zit je alleen wel met slecht geoptimaliseerde drivers opgescheept.

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is zes jaar oud, ik gebruik hem puur voor oude dos spelletjes en beetje word, excel, internet en mail. Ohja en Facebook :)
Pagina: 1