Toon posts:

freezes en irritante geluiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem, als ik een spel aan spelen ben freezed mijn hele computer(zwart scherm met herhalende geluiden) waardoor ik hem moet rebooten.

Daarnaast heb ik ook als ik in windows zit irritante ruis door mijn headset en als ik in-game zit wordt dat erger door te gaan ruizen/zoomen/piepen.

Dit probleem is gekomen sinds mijn pc oververhit is geraakt (is al tijdje terug). :(

Soms raakt moederbord ook aardig warm samen met cpu.
moederbord: Windows : 30 graden : In-game: 40 tot 50 graden
cpu: Windows : 20 graden : In-game: 40 tot 50 graden (soms 60 graden ligt aan spel)

Pc specs:

Processor
AMD FX-6200 Zambezi 6core 3,8ghz
RAM
4,00GB Single-Kanaal DDR3
Moederbord
Asus M5A78L-M LE (AM3R2)
Grafisch
AMD Radeon HD 7900 Series 3gb (net nieuw)
Opslag
465GB TOSHIBA (net nieuw)

Wat ik al heb gedaan:
Schoon gemaakt
nieuwe coolpasta op cpu gesmeerd
Windows opnieuw geinstaleerd (Windows 7)
Drivers ge-update
binnenkort nieuwe fan halen voor mijn cpu.

Ik ben zelf niet echt een computer techneut vandaar deze post ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg,

Mythm

Verwijderd

Welke voeding gebruik je? Wat is er precies gebeurd bij die oververhitting?

Verwijderd

Topicstarter
bij de oververhitting was die uit gevallen, dag laten staan toen deed die het weer maar kwam er een brandlucht uit als ik zware spellen speelde (bf3),werd steeds te warm nou is het wat minder maar nog te warm vandaar dat ik binnenkort cpu cooler erbij koop.

voeding is: ik weet zo niet meer het merk maar ik weet wel dat die 750watt was

ik zal even opzoeken welk merk dan zal ik ff posten

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is: ATX780HM dat is wat erop staat

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Met wat voor programma lees je je temps uit? De temps van de CPU zullen het probleem niet.
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:55:
Voeding is: ATX780HM dat is wat erop staat
Die rooklucht die je rook zal vrijwel zeker de voeding zijn geweest, wat zeker te controleren valt door je neus erbij te houden :+. In dat geval raad ik je aan om je voeding te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
ik lees ze uit met speccy.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Is wellicht je GPU getroffen? Komt de gebakken lucht daar vandaan?
Wat doen die temperaturen tijdens idle/games?

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij sterk want de GPU is net 2 weken oud.

Tijdens gamen is het:

Moederbord: wankelt tussen 40 tot 50 graden
Cpu: zelfde
GPU: 30/40

Ik zal eens printscreens maken als me pc meewerkt en niet automatisch opnieuw opstart

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 16:56 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:36:
Lijkt mij sterk want de GPU is net 2 weken oud.
Dat had je er niet bijgezegd... we kunnen dat soort gegevens natuurlijk niet ruiken hier :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

JustwilliamNL schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:59:
Die rooklucht die je rook zal vrijwel zeker de voeding zijn geweest, wat zeker te controleren valt door je neus erbij te houden :+. In dat geval raad ik je aan om je voeding te vervangen.
Hier gaat mijn vermoeden eigenlijk ook een beetje naar uit.
Als ik een beetje zoek naar die voeding (al is er niet al te veel van te vinden) is het een 750W voeding voor krap aan €40,- ofzo, dat geeft al aan dat het absoluut geen kwaliteit kan zijn (of de fabrikant moet ineens een liefdadigheids instelling zijn die goede voedingen met verlies verkoopt :P ).
Meeste goede voedingen zit je al snel rond de €10 per 10W (gaat niet helemaal gelijk op, maar is een redelijke indicatie). Bij voedingen is goedkoop meestal ook duurkoop, metname gevallen die 'too good to be true' te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mja, kan niet echt spul uploaden van hitte als ik al ingame ga springt die al aan en uit.

maar ik heb namelijk ook die ruis door de headset heen ik heb namelijk echt geen flauw benul kan dat ook door de voeding komen?

En die voeding had ik ooit eens van een maat van mij gekregen vandaar ik er niet echt veel gegevens over heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 17:12 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-01 14:10
zoals de meeste mensen al aangeven...

vervang je voeding eens... ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er eens een andere voeding inzetten.

maar had ik nog een vraag is het normaal dat cpu deze temperaturen krijgt (40-60) wordt ligt eraan welk spel
en er evt een betere cooler voor te halen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:21

Esumontere

Floep, banaan.

Zit er een stock-koeler op? En hoeveel koelpasta heb je op de CPU gesmeerd? :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja een gewone amd koeler zit erop maar wat ik van gelezen heb niet erg heel super te zijn, en koelpasta gewoon zoals het hoort.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik zou met deze voeding in elk geval niet meer veel met die PC gaan doen, grote kans dat je andere componenten meeneemt richting de schroothoop.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Als je desktop steeds aan/uit gaat als hij load begint te draaien dan raad ik je zeker aan om dat niet te herhalen. Het kan zomaar eens mis gaan en je voeding zegt 'poef', en daarmee kun je ook andere componenten vernielen.

Aan deze voeding zul je genoeg hebben: pricewatch: Seasonic M12II 520W
En zal zeker een verbetering zijn ten opzichte van je huidige voeding.
Pagina: 1