Welke provider voor digitale TV als ik wil opnemen?

Pagina: 1
Acties:

• kasperl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-12-2025
Omdat digitale TV zonder extra kastje (Digitale TV op een eigen HTPC zonder 'kastje') niet echt makkelijk lijkt, wilde ik vragen naar ervaringen van mensen hier met de verschillende digitale TV providers.

Glasvezel is geen optie, en we zitten in een Ziggogebied. Ik zoek een alles-in-een provider waarbij de tuners geen fan hebben (nogal allergisch voor herrie) en waar ik programmas makkelijk kan opnemen, en belangrijk, de opgenomen programma's in stukjes kan knippen en op andere PC's afspelen.

Qua internet vind ik het fijn als ze poort 25 incoming open zetten, maar dat is geen eis.

Ervaringen?

PS: Is dit het goede forum hiervoor?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38
Waarom niet Ziggo met een Humax ontvanger? Dan kun je de opnames via FTP eraf halen.

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48
En daarna zonder DRM afspelen?

Wil die Humax ontvanger trouwens een beetje stil zijn? Zit er een fan in?

EDIT: Deze post is van Kasperl trouwens, en wie Arrim dit ook is moet even niet vergeten uit te loggen op publieke PC's. Excuses hiervoor.

[ Voor 39% gewijzigd door Arrim op 18-11-2013 17:25 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een humax 5050 (bijvoorbeeld) maakt nagenoeg geen geluid (als je goed luistert, hoor je soms de hardeschijf), opnames kan je via FTP inderdaad eraf halen (geen streamfunctie oid). Alleen geen idee of hij dan ook ondertiteling meeneemt.

Maar in zo'n situatie moet je dus wel alles voorbewerking op een PC (met welke video-editor dan ook).

Maar port 25 staat natuurlijk los van de TV-provider, afaik blokkeert ziggo wel poort 25.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.