Toon posts:

Asus P5KPL/1600 mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aantal vragen over mijn moederbord:

1. Op de doos staat 'ATI Crossfire X Technology', betekent dit dat het moederbord Crossfire ondersteunt?
2. Zo ja, zal ik er veel mee opschieten als ik 2 7870's op het moederbord plaats? Of zal ik beide kaarten niet maximaal benutten? Ik heb er nu een 9800GTX+ op zitten, het gaat me er eigenlijk om dat ik behoorlijk wat vooruit ga qua prestaties.
3.Ik heb nu 2 2gb sticks DDR2 geheugen op het moederbord zitten, er zitten echter 4 slots op, kan ik er 2 sticks van 2 gb bij plaatsen? Maakt het dan uit welk merk, type enz. het is t.o.v. de sticks die er al in zitten?

Ik hoop dat jullie m'n vragen kunnen beantwoorden.

Mvg.

Verwijderd

1. Ja
2. Het bordje ondersteunt bij crossfire 1 x 16 lanes en 1 x 4 dus de winst zal niet schokkend zijn. Ik zou een single gpu kaart zoeken die ongeveer hetzelfde presteert, zoek benchmarks op.
3. Volgens Asus ondersteunt het bord max. 4GB aan geheugen dus dat heeft geen nut.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42
Welke CPU heb je er nu op zitten? Een dual-core gaat een serieuze bottleneck vormen, die videokaarten zullen dan niet echt aan het werk kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
De processor is een Intel Core 2 Quad Q9300 2.4Ghz. Wat ik me nu afvraag is of het beter is om de processor, moederbord en graka's te vervangen, of alleen de graka die ik nu heb met bijvoorbeeld een gtx 770 om te wisselen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:22:
De processor is een Intel Core 2 Quad Q9300 2.4Ghz. Wat ik me nu afvraag is of het beter is om de processor, moederbord en graka's te vervangen.
Goed plan!
Voorbeeld: http://www.anandtech.com/bench/product/75?vs=837