Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell inspiron 15-7537

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Op het moment heb ik een Dell inspiron 15-7537 (http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-7537) op het oog om mijn ICT opleiding mee te volgen.

Alleen zit ik een beetje te twijfelen of de processor het wel trekt, ik heb de laptop vooral nodig om een aantal VM's mee te draaien en voor de rest zijn het de basic programmas.

Graag zou ik van jullie vernemen of de i7 4500u sterk genoeg is om een aantal VM's gelijktijdig te draaien?

Alvast bedankt!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 12:59

koudepinda

Don't Panic

ik denk dat die I7 dat wel trekt maar dat ligt er ook maar net aan wat voor vm je gaat draaien. (en eerlijk ik heb niet zoveel met vm's dus weet er niet veel vanaf)

Wat ik wel weet omdat ik exact dezelfde laptop heb, is dat het scherm heel fijn is (en ook heel erg spiegelt in een omgeving met sterke lichtbronnen)
+
+de koeling prima voor elkaar zit.
+ziet er heel nice uit.
+solide stroomadapter
+lange accuduur bij licht gebruik
+goede prestaties voor een laptop HDD
+gevoeligheid touchpad
+(voor sommigen een plus, heeft een numeriek gedeelte)
+geluid van de speakers
+stil
+weinig bloatware van dell zelf

-
-dynamisch contrast is waardeloos (wel uit te schakelen)
-scharnieren van het scherm zijn zo solide dat je de volledige laptop kan optillen zonder dat het scherm opengaat
-touchpad sluit niet naadloos aan op de behuizing
-backlit keyboard heeft heel veel licht lekkage lang de toetsen en toetsen zijn niet evenredig verlicht.
-omdat de speakers van het downfiring type zijn heeft de ondergrond waar de laptop opstaat enorm veel invloed op de geluidskwaliteit
-geen extra msata slot voor uitbreidingen
-des temeer bloatware van windows 8

-en heel persoonlijk-
Ik vind windows 8 een groot drama

always bring a towel

Verwijderd

ZEKER GEEN AANRADER:
Mijn ervaringen met de nieuwe inspiron 15 7000 (7537)
http://www.dell.com/us/p/...7537/pd#RatingsAndReviews kijk hier ook zeker eens. sorteer de reviews op ratingen van onderaan te beginnen. Want ik weet niet of die ratings van 5 op 5 wel echt te vertrouwen zijn.
Je moet ook zeker eens googelen op inspiron 15 7000 7537 issues. Kom je hele lijsten van problemen tegen...

Ik probeer momenteel nog steeds mijn geld terug te krijgen. Vroeger was ik echt een Dell fan en gebruiker maar nu heb ik er een echte afkeer van gekregen. De manier waarop ze met hun klanten omgaan is ook echt dramatisch.

Verwijderd

koudepinda schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:52:
ik denk dat die I7 dat wel trekt maar dat ligt er ook maar net aan wat voor vm je gaat draaien. (en eerlijk ik heb niet zoveel met vm's dus weet er niet veel vanaf)

Wat ik wel weet omdat ik exact dezelfde laptop heb, is dat het scherm heel fijn is (en ook heel erg spiegelt in een omgeving met sterke lichtbronnen)
+
+de koeling prima voor elkaar zit.
+ziet er heel nice uit.
+solide stroomadapter
+lange accuduur bij licht gebruik
+goede prestaties voor een laptop HDD
+gevoeligheid touchpad
+(voor sommigen een plus, heeft een numeriek gedeelte)
+geluid van de speakers
+stil
+weinig bloatware van dell zelf

-
-dynamisch contrast is waardeloos (wel uit te schakelen)
-scharnieren van het scherm zijn zo solide dat je de volledige laptop kan optillen zonder dat het scherm opengaat
-touchpad sluit niet naadloos aan op de behuizing
-backlit keyboard heeft heel veel licht lekkage lang de toetsen en toetsen zijn niet evenredig verlicht.
-omdat de speakers van het downfiring type zijn heeft de ondergrond waar de laptop opstaat enorm veel invloed op de geluidskwaliteit
-geen extra msata slot voor uitbreidingen
-des temeer bloatware van windows 8

-en heel persoonlijk-
Ik vind windows 8 een groot drama
ik heb deze laptop ook gekocht om zijn mooie specificaties maar de realiteit is wel anders:

-de accuduur was in het begin ok: 6 uur gewoon wat surfen op het net. Nu na een maand nog maar 3 uur en dan bedoel ik niet van youtube films te bekijken maar gewoon wat surfen, krant lezen, ect.
-de laptop wordt sinds een week ook heel warm na een kwartiertje onafhankelijk of je een zwaar of licht programma draait.
-wifi probleem zoal ik in vorige post al zei.
-koeling die heel veel lawaai maakt (ratelend geluid)

Als deze extra problemen kunnen natuurlijk ook veroorzaakt zijn doordat de laptop al 3x door de technieker is opengemaakt voor het wifiprobleem proberen op te lossen.

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 12:59

koudepinda

Don't Panic

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:34:
[...]

ik heb deze laptop ook gekocht om zijn mooie specificaties maar de realiteit is wel anders:

-de accuduur was in het begin ok: 6 uur gewoon wat surfen op het net. Nu na een maand nog maar 3 uur en dan bedoel ik niet van youtube films te bekijken maar gewoon wat surfen, krant lezen, ect.
-de laptop wordt sinds een week ook heel warm na een kwartiertje onafhankelijk of je een zwaar of licht programma draait.
-wifi probleem zoal ik in vorige post al zei.
-koeling die heel veel lawaai maakt (ratelend geluid)

Als deze extra problemen kunnen natuurlijk ook veroorzaakt zijn doordat de laptop al 3x door de technieker is opengemaakt voor het wifiprobleem proberen op te lossen.
Dat is inderdaad niet best, ik heb de laptop zelf nog maar net een kleine week. Van ratelende fans heb ik tot nu toe geen last gehad.
Wifi werkt bij mij (oké het is geen afstands-wonder). haal toch nog 120mbits op de boven verdieping (wifi punt staat onder me op de begane grond.

Heb net wel even furmark gedraaid. en de laptop weet de gpu niet koel genoeg te houden om hem van throttling te weerhouden, (bij 75 graden gaat hij van +-1Ghz terug naar ongeveer 850Mhz, en blijft daar redelijk steady hangen, beetje jammer dus).

Zal later nog wat meer benchmarks draaien om meer info te kunnen geven, maar heb nu nog wat processen lopen die ik niet wil beëindigen.

Verder vind ik het backlit toetsen bord redelijk treurig (het typt wel aardig goed voor een laptop).
De ruimte tussen de touchpad onderkant van de touchpad en behuizing vind ik wel behoorlijk triest. Had ik niet van dell verwacht zeker niet omdat ik hiervoor een acer had, en daar zat de touchpad als gegoten.

Ik kan BF4 spelen op low op 1920X1080 40/50 fps de gpu throttled naar zo'n 950 Mhz
en hij haalt zo'n 14/20 fps in furmark dan gaat de gpu terug naar zo'n 850 Mhz

[ Voor 4% gewijzigd door koudepinda op 24-01-2014 11:05 ]

always bring a towel