Toon posts:

Hitachi 160gb 2,5" spint niet op in alle laptop's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb diverse testen gedaan met een Hitachi 160gb laptopschijf. Deze zijn van bouwjaar 2009 en 2010. Echter spinnen deze op in slechts enkele dockingstation's. En dan maakt het niet uit in wat voor desktop of laptop je aan sluit. Bijvoorbeeld in deze wel:

http://mycom.nl/component.../icidu-hdd-docking-usb-30

En in deze docking spint de hdd niet eens op. Ook sluit je hem aan een andere desktop of laptop aan.

http://mycom.nl/component...l-sata-hdd-docking-usb-30

Als de hdd wel op spint dan voer ik een test uit met HD-tune pro en geeft hij OK aan, Dan voer ik nog een test uit met hdd sentinel, dan geeft hij vervolgens ook 100% aan.

Als de hdd niet op spint, dan werkt de test ook uiteraard niet.

Als ik de 160gb hdd in een samsung i7 prepareer, dan start hij wel gewoon op.

Maar als ik de 160gb hdd in een duo-core of core2duo instaleer. Dan spint hij niet eens op en kan ik er uiteraard niet mee werken.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? De hdd's werken 100%, maar slaan gewoon niet aan in oudere type laptop's. En hoe kan het dat ik in verschillende werkende dockingstations de schijven heb getest met interne en externe voeding en als hij wel op spint een goede uitslag krijg en als hij niet opspint, uiteraard helemaal geen uitslag kan geven?

Wie-o-wie kan mij helpen bij dit raadsel?

Alvast dank ;)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 13:00

SpamLame

niks

Gokje, drive vraagt meer Ampere dan het docking station/laptop leveren kan bij spinup

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het niets met de voeding is. Ik denk dat het iets met een jumper te maken heeft. Alleen kan ik die niet vinden op een 2,5". Hij heeft namelijk niet van die pinnen naast de SATA aansluiting..

Kan ik dit misschien intern wijziggen? OF software technisch?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb diverse testen gedaan met een Hitachi 160gb laptopschijf. Deze zijn van bouwjaar 2009 en 2010. Echter spinnen deze op in slechts enkele dockingstation's. En dan maakt het niet uit in wat voor desktop of laptop je aan sluit. Bijvoorbeeld in deze wel:

http://mycom.nl/component.../icidu-hdd-docking-usb-30

En in deze docking spint de hdd niet eens op. Ook sluit je hem aan een andere desktop of laptop aan.

http://mycom.nl/component...l-sata-hdd-docking-usb-30

Als de hdd wel op spint dan voer ik een test uit met HD-tune pro en geeft hij OK aan, Dan voer ik nog een test uit met hdd sentinel, dan geeft hij vervolgens ook 100% aan.

Als de hdd niet op spint, dan werkt de test ook uiteraard niet.

Als ik de 160gb hdd in een samsung i7 prepareer, dan start hij wel gewoon op.

Maar als ik de 160gb hdd in een duo-core of core2duo instaleer. Dan spint hij niet eens op en kan ik er uiteraard niet mee werken.

Heeft dit met een Jumper te maken? Terwijl er geen jumper te zien is met het blote oog. Er zitten namelijk niet van die pinnen naast de sata aansluiting.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? De hdd's werken 100%, maar slaan gewoon niet aan in oudere type laptop's. En hoe kan het dat ik in verschillende werkende dockingstations de schijven heb getest met interne en externe voeding en als hij wel op spint een goede uitslag krijg en als hij niet opspint, uiteraard helemaal geen uitslag kan geven?

Wie-o-wie kan mij helpen bij dit raadsel?

Alvast dank ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op SATAdisks heb je in princpe geen jumpers nodig, soms zitten ze er nog wel eens op, maar dat is meer om ze te limiteren naar SATA 1.5Gbps bijvoorbeeld. Maar het lijkt me niet met een jumper te maken.

Om welke disk gaat het hier?

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
TS, het lijkt me niet de bedoeling een tweede topic te starten over hetzelfde onderwerp een paar regels hieronder. Beter om de inhoud samen te voegen en een slotje te vragen, denk ik.

on-topic: mogelijk dat de docking te weinig spanning kan doorgeven voor de harddisk. Heb je de docking ook al eens op een USB3-poort aangesloten (die kan meer spanning afgeven dan USB2) of middels een losse adapter aangesloten op het lichtnet?

[ Voor 40% gewijzigd door rookie no. 1 op 19-11-2013 13:06 ]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
TS, het lijkt me niet de bedoeling een tweede topic te starten over hetzelfde onderwerp een paar regels hieronder. Beter om de inhoud samen te voegen en een slotje te vragen, denk ik.

on-topic: mogelijk dat de docking te weinig spanning kan doorgeven voor de harddisk. Heb je de docking ook al eens op een USB3-poort aangesloten (die kan meer spanning afgeven dan USB2) of middels een losse adapter aangesloten op het lichtnet?

Verwijderd

Beide topics merged; voortaan graag hetzelfde issue binnen hetzelfde topic houden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het type nr:

HCC543216L9SA00

Ik heb het ook in een USB 3.0 poort geprobeerd, maar hier geeft hij nog steeds niets aan bij alle dockingstations. Ik ben er inmiddels achter dat de hdd uit een decoder of recorder komt. Maar het is toch gek dat hij dan in i7 modellen wel opspint en in oudere modellen niet.

Kan ik dit verhelpen door de mbps snelheid aan te passen? OF is er een mogelijkheid voor nieuwe firmware erop te zetten, zodat de oudere systemen ook dit type schijf kunnen lezen?

Ik hoor graag van jullie,

mvg,
Koen

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen met een oplossing?

Als er manier wordt gevonden om de hdd te laten werken in een normale c2d of intel laptop, dmv firmware wijziging of iets dergelijks, dan wil ik graag 50e naar deze persoon overmaken.

Succes,
Pagina: 1