Windows 8.1 FTP problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Beste Tweakers,

ik heb een 2-tal weken geleden de update binnen gekregen van windows 8.1.
Tijdens de installatie alles vlekkeloos verlopen.

Echter stel ik nu volgend probleem vast.
Ik gebruik WS-FTP PRO om bestanden naar mijn website te uploaden of te downloaden. Echter sinds de update naar 8.1 verloopt dit problematisch. Downloaden gaat hééééél traag, moet een bestand vaak verschillende keren opnieuw problemen. En vaak gebeurd de upload maar gedeeltelijk.

Heb al heel wat gegoogled en blijkbaar is dit een gekend probleem in 8.1 (wininet.dll)
Is niet alleen met WS-Ftp maar ook met andere ftp clients. Had ook al eens een andere geprobeerd en lukte dus ook niet.

Het ligt zeker aan 8.1 want ervoor had ik dit probleem niet. Heb ook nog een oude pc staan met Win XP en daar lukt alles nog perfect. Dus nu gebruik ik deze pc als up of downloaden naar mijn website, maar handig is anders natuurlijk.

Iemand die hier al een fix of work around voor heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je geeft aan dat je andere clients hebt geprobeerd, maar welke precies? Ik heb WinSCP en FileZilla op m'n 8.1 laptop staan om met onze Linux servers bestanden uit te wisselen over SSH (scp/sftp) en heb daar nog geen problemen mee gehad. Gaat het bovendien stuk vanaf een bepaalde grootte van het bestand?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
cuteftp. Ook de ftp uploader in Dreamweaver geeft problemen.
Ik gebruik de standaard ftp (niet ssh)

Bestanden hebben verschillende grootte.

EDIT:
Net eens geprobeerd met de SFTP/SSH functie in WS-FTP en daar loopt alles wel perfect. Maar met de gewone FTP functie dus niet.

Meer info op Fillezilla forum: https://forum.filezilla-p...viewtopic.php?f=2&t=31331

[ Voor 44% gewijzigd door Tazmanian79 op 17-11-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had de free-versie van WS-FTP. Stamde nog uit het Windows 95 tijdperk. Stokoud dus, maar hij beviel mij tot en met Windows XP prima, voor mij geen enkele aanleiding om iets nieuws te installeren.
Echter met de komst van Windows 7 was het afgelopen. In het begin werkte het nog, al kreeg ik wel voortdurend een melding dat het niet meer compatibel meer was. Maar na een bepaald update was het afgelopen.

Vista heb ik overgeslagen, geen idee hoe het daarmee loopt. Maar sinds Windows 7 gebruik ik FileZila, eveneens de gratis versie,.Best mogelijk dat de Pro-versie meer mogelijkheden biedt, maar ik ben geen professional, evenmin een intensieve gebruiker. En daarom ervaar het ontbreken van die extra opties niet als een gemis. Mijn vrouw heeft op haar PC nog XP en gebruikt de oude trouwe WS-FTP (LE) nog steeds naar tevredenheid.