MSI 7950 3GB Overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 16:20
Heb mijn MSI 7950 3GB geoverclocked en dit zijn mijn stats:
Core clock 1000Mhz
Memory Clock 1450Mhz,

Is dit een beetje goed? heb er weinig verstand van.
Heb een GPU stress programma gebruikt en kwam op een max temp van 75C en 60% fan speed.

Iemand tips of commentaar?

EDIT:
XFX PRO 550Watt
Zalman Z11 Plus
AMD 8320 Black

[ Voor 10% gewijzigd door daniel96 op 17-11-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Beste Daniel,

Lees vooral de forum regels even door. Voor elke soortgelijke vraag is een vast topic:

- 3dmark topic voor GPU oc (daar kan je vraag probleemloos terecht)
- linX topic voor CPU 24/7 stabiel OC
- elke processor range heeft ook zijn eigen OC topic

Daarnaast kan je resultaten van OC's teruglezen op HWbot.org of na het draaien van een 3D mark direct vergelijken. Kortom, je vraag gaat hier niet beantwoord worden. Er word verwacht dat je moeite doet alvorens een Topic te openen, of een vraag stellen in het daarvoor bestemde topic.

'Is dit een beetje goed' is ook een betrekkelijk loze vraag.. Werken je games stabiel? Hoe warm word je GPU onder load... hoeveel voltage gebruikt.. hoe heb je getest... en kan zo nog wel meer relevante vragen stellen en nee, je OC is niet indrukwekkend of 'een beetje goed'

Een oc is wat mij betreft pas goed als je je gpu hebt gemaxxed binnen de grenzen van het toelaatbare.. (voltage en temp).. een slider verplaatsen kunnen we allemaal.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
En om daar even op door te borduren:

Lees voordat je een topic opent eens Het algemeen beleid. Hier staat in wat er wel en niet mag en wordt verwacht van je.

Als je er verder niet uitkomt kun je in de topics die Millman je voorstelt verdere vragen stellen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Dit topic is gesloten.