Welke printer?

Pagina: 1
Acties:

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 18:46
Als ik momenteel iets geprint wil hebben, gaat dat via mijn vriendin haar werk.
Op zich geen probleem, maar is toch wel redelijk omslachtig en je kunt niet 'even snel' iets printen.

Vandaar mijn zoektocht naar een eigen printer.

Thuis altijd inkjet gehad, maar dat wil ik nu niet.
Dus wordt het een toner?

Hoe vaak print ik, helemaal niet vaak, dus het ding staat vaker uit dan aan waarschijnlijk.
Maar toch vind ik het prettig dat ik wel meteen zou kunnen printen mocht dat nodig zijn.

Liefst ook scan-mogelijkheid. Eigenlijk geen zin om een losse scanner te kopen, wil liever gewoon een compacte oplossing. Gemak dient de mens.

Budget max 250/300E (maar dat is echt SUPERMAXIMAAL, hoe lager hoe beter)

Heb in de PriceWatch al wat vinkjes gezet, zoals:

Max €300,-
Toner;
Kopiëren/scannen;
Ethernet bekabeld;
A4

En kwam uit bij de pricewatch: Samsung CLX-3305W All-in-One Color
Momenteel ook in de aanbieding bij Pixmania voor €190,-, voor de rest eigenlijk nergens meer te vinden.

Is dit mijn beste optie?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ben zelf erg te spreken over:

pricewatch: HP Laserjet Pro 100 Color MFP M175nw (CE866A)

Kan je niet echt goede een vergelijking geven, maar misschien is het de moeite er zelf even naar te kijken. Ben iig blij dat hij goed werkt, ook dat iphones/ipads over de wifi kunnen printen, e.d. Wel af en toe Samsung all-in-one lasers gebruikt, en deze deden het over het algemeen gewoon prima, zonder gedonder, dus lijkt mij verder geen slechte koop, maar echt meer details kan ik niet mee helpen.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:03

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik stond recentelijk voor dezelfde keuze en kwam op deze van Samsung uit.

Dit is geen kleurenprinten, maar ik print ook helemaal geen foto's oid dus heb ik ook geen kleur nodig. Dat scheelt ook in de kosten voor wat betreft toners.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• NeutraleTeun
Bedankt voor de info.

Die HP is me iets te duur eigenlijk.
(volgende keer geef ik een lager budget, mensen zoeken altijd iets precies tegen/net over het budget :P)

€250,-

tegen de de M2070FW voor €170,-,
maar nu zag ik dat er ook een SL-M2070W variant is.

Zo ver ik kan zien alles hetzelfde, behalve geen fax en geen documentinvoer-mogelijkheid.
Maar wel te koop voor €120,-.

Fax gebruik ik niet, 1x in me leven moeten gebruiken bij een aangetekende brief (per post, mail en fax verstuurd) dus denk niet dat dat mij de meerprijs waard is.
Documentinvoer...tja, kan inderdaad handig zijn, maar in mijn geval kan ik daar geen scenario voor bedenken dat ik dat nodig zou moeten hebben.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goedkoopste optie is een simpele Samsung kleurenlaserprinter met netwerkaansluiting en een multifunctional inktjet. Die laatste is namelijk goedkoper dan een losse scanner.

Multifunctional inkjet is leuk, maar de inkt droogt vrij snel uit dus dan heb je een dure primter met netwerkaansluiting die je met dure inkt moet gaan gebruiken.

Alternatief: scanfunctie laten vervallen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Als je niet per se kleur nodig hebt en snelheid niet belangrijk is, zou ik voor een zo simpel mogelijke z/w laser printer kiezen. Dan kun je volgens mij ver onder de 100 euro blijven..

• NeutraleTeun
Het is de pricewatch: Samsung M2070FW geworden.
Met dank aan Rhapsody.

Rest ook bedankt voor de input!

Printer is geïnstalleerd op mijn computer.
Via wifi benaderbaar in mijn netwerk, maar zodra de laptop -via wifi- een printopdracht geeft, blijft de printer in "slaapstand".
Moet nog even kijken of dat eenmalig is, of dat het vaker voorkomt.
Want dat is natuurlijk niet de bedoeling :p

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Hier is het de sint die zich afvraagt waar in de toekomst mee moet worden geprint.

Hoe is het nu met de WIFI van die samsung m2070 lijn gesteld? Nog geen review die daar over verteld.

Ook hier ben ik het kop schoonmaken beu, maar miskopen van de sint is voor de ontvanger sneu.

http://www.adf-hq.nl

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij het schrijven van de review heb ik het kort getest. De WIFI functie in combinatie met Android werkt best.

Draadloos printen en zelfs scannen of faxen kan allemaal, al maakt de printer bij het wakker worden wel wat kabaal.

Heb je nog specifieke vragen, dan kan ik het mijn printer opdragen.

• kless

kless

Rhapsody schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:55:
Bij het schrijven van de review heb ik het kort getest. De WIFI functie in combinatie met Android werkt best.

Draadloos printen en zelfs scannen of faxen kan allemaal, al maakt de printer bij het wakker worden wel wat kabaal.

Heb je nog specifieke vragen, dan kan ik het mijn printer opdragen.
was vooral mbt toyotaMR2 zijn issue.

Het aparaat moet bij mijn ouders de immer indrogende inktjet vervangen met een paar printjes printjes per maand ofzo.

En zou mooi zijn als ie daarbij in een hoekje met enkel stroomtoevoer prima uit de voeten kan.

• NeutraleTeun
Nogmaals de laptop aangezet en een print gestuurd (terwijl de printer in slaap/eco-mode* stond), en werd direct geprint.
Vanuit woonkamer naar slaapkamer.
Geen issue dus!

Kwam waarschijnlijk omdat ik in het begin nog van alles goed moest instellen en ik niet precies welk IP nog vrij was, kreeg ook een IP-conflict.

Maar werkt prima nu!
Gelukkig :D

*Vind wel dat het apparaat vrij snel in slaap/eco gaat (binnen 30 seconden zonder opdracht), even later weer een opdracht sturen maakt het apparaat met een flinke BZZZZZZZZT (opwarmen?) weer wakker.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Die tijd voordat de printer gaat slapen kun je volgens mij instellen.

• kless

kless

Merci voor de snelle reacties.

Ik ga eens kijken welke keten dit voor een mooie prijs hier voor/op 5 december af kan leveren.
NeutraleTeun schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:45:
Nogmaals de laptop aangezet en een print gestuurd (terwijl de printer in slaap/eco-mode* stond), en werd direct geprint.
Vanuit woonkamer naar slaapkamer.
Geen issue dus!

Kwam waarschijnlijk omdat ik in het begin nog van alles goed moest instellen en ik niet precies welk IP nog vrij was, kreeg ook een IP-conflict.

Maar werkt prima nu!
Gelukkig :D

*Vind wel dat het apparaat vrij snel in slaap/eco gaat (binnen 30 seconden zonder opdracht), even later weer een opdracht sturen maakt het apparaat met een flinke BZZZZZZZZT (opwarmen?) weer wakker.

• NeutraleTeun
Rhapsody schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:48:
Die tijd voordat de printer gaat slapen kun je volgens mij instellen.
Ah ja.
Kon het niet vinden in het programma/web service, maar je kunt van alles instellen op de printer zelf.
Stond nu standaard op time-out na 15 seconden :+

@kless
Ik denk dat Max dat is, komt die van mij ook vandaan.

• kless

kless

[b]ToyotaMR2 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:57:
@kless
Ik denk dat Max dat is, komt die van mij ook vandaan.
m2070w geworden. Voor €115 morgen bezorgd via media markt/saturn. Voor als er wat mee loos is "om de hoek" in te leveren.

Kijken of ik er ook een aardige review over kan maken.

• NeutraleTeun
Hmm, dat is netjes.
Ik was €167,- kwijt.
Vraag me af waarom ik toen geen goedkopere had gevonden (en nee, heb niet enkel in de PW gekeken).
Beeeeetje jammer.

Nevermind, die reden is simpel.
Jij hebt de W en ik de FW :$

[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-12-2013 16:31 ]

• kless

kless

NeutraleTeun schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:30:
Hmm, dat is netjes.
Ik was €167,- kwijt.
Vraag me af waarom ik toen geen goedkopere had gevonden (en nee, heb niet enkel in de PW gekeken).
Beeeeetje jammer.

Nevermind, die reden is simpel.
Jij hebt de W en ik de FW :$
ja 15 euro meer neerleggen om boekwerken te copyeren/scannen leek me niet nodig... daarvoor kan net zo goed even via een shop met boodschappen doen.

• NeutraleTeun
Ugh.
Nu moest ik een document scannen, en dan werkt ie weer niet!
Papier invoeren, scannen naar pc, naam van pc kiezen, normaal gesproken werkt het.. maar, kan nu geen verbinding maken.
Terwijl ik wel gewoon draadloos kan printen.

Ugh, ugh ugh !

Connecting ... Not available.
Pagina: 1