Laaste Tips / Veranderingen / Vragen Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-01 13:48

Ttje

"We shall never surrender"

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Ik sta op het punt een gamepc te kopen, maar wil nog even wat vragen stellen.
Hoe het er nu uit ziet:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 135,70€ 135,70
1ASRock 970 Extreme4€ 75,60€ 75,60
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 262,50€ 262,50
1Cooler Master Storm Scout II Advanced€ 64,95€ 64,95
1TP-Link TL-WN881ND€ 12,70€ 12,70
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 70,30€ 70,30
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,39€ 13,39
1Corsair CX600M€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,14

Is dit een goede samenstelling?
Harde schijf heb ik al, mijn budget is €700 (MAXIMAAL!)
Even een paar vraagjes:
1. Is de videokaart goed? Qua geluid en overklock?
2. Maakt de snelheid van de RAM wat uit? Heb nu 1600 geselecteerd...
3. De netwerkkaart, is PCI-e goed en wat is het verschil met PCI
4. De voeding, voldoende?
5. Kan alles aangesloten worden op het moederbord, is het nuttig om een nieuwere chipsettype te nemen? of een heel ander moederbord. Misschien deze: pricewatch: Asrock 990FX Extreme4
En hoe zit het met de aansluitingen zoals SATA
6. Werkt alles met elkaar? En houd dit het wel een paar jaartjes vol?

Het spijt me als ik iets niet helemaal goed uitleg, ik probeer zo veel mogelijk te leren over computers! :)
Alle tips en suggesties zijn welkom! ;)

Alvast bedankt voor de reacties!

Ttje

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Iemand?

• SirKartoffel
  • Laatst online: 01-02 13:36
1. Niks meer aan doen, koelt goed en is stil. Heeft wel een lichte overklok meegekregen ten opzichte van de concurrentie, maar daar kan je zelf wel wat mee prutsen.
2. Ja, maar je zal het verschil nooit merken. 1600mhz is prima. Ik zou wel een andere variant aanraden, bijvoorbeeld: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU , zijn goedkoper en presteren beter.
3. Pci-e is de opvolger van Pci en is beter, je zit dus wel goed.
4. De voeding is voldoende, misschien zelfs overkill. Ik zou je deze aan willen raden: pricewatch: Seasonic M12II 520W , is wat betrouwbaarder en voldoet ruimschoots aan het gevraagde wattage.
5. Dit moederbord is prima, ik vraag me alleen af of het niet goedkoper kan: pricewatch: ASRock 970 Pro3 R2.0 , wat was voor jou de reden om voor dat moederbord te gaan?
Sata is het verbindingstype tussen je opslagmediums en je moederbord. De huidige standaard is sata 3 met een transferrate van 6gb/s, zorg dus dat je moederbord dat ondersteunt.
6. Ja alles werkt met elkaar.

Ik wil je nog een paar dingen adviseren:
- koop een aftermarket cpu koeler. De standaard koeler die bij je processor zit maakt erg veel lawaai en voert de warmte slecht af.
- Een ssd is een must in een build van 500euro+, zorgt voor veel betere (merkbare) prestaties dan een goede processor/moederbord of videokaart.
- Heb je het optische station en de wireless netwerk adapter echt nodig? Het is mogelijk om windows vanaf een usb stick te installeren, verder worden cd's en dvd's amper nog gebruikt. Een ethernet kabel levert veel stabieler internet op.
- Over windows gesproken, heb je dat nog ergens liggen, valt dit buiten het budget, of ben je vergeten dat je het ook moet kopen?

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Nog evrn over het moederbord, bij de specs sata staat sata 600? En ik wil flink overklokken, dus daarom dacht ik aan de asrock 990fx ivm de flinke heatsink en heatpipe erop.
SSD wil ik inderdaad later bijkopen, nu niet echt noodzakelijk.
Heb wel wirreles netwerk nodig, heb namelijk boven geen kabel liggen...
En de optische drive is toch wel nodig voor drivers moederbord videokaart enz?
Windows heb ik nog liggen met licentie
Bedankt voor je reactie!
Ttje

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Net gezien op de site, bij de asrock 970 extreme4/asrock 990fx extreme 4 staat windows 8.1 ready, wat betekent dit?

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Iemand nog?

• SirKartoffel
  • Laatst online: 01-02 13:36
Ik zou toch willen adviseren meteen een ssd te nemen, dat scheelt je heel wat gedoe met het overzetten van os en programma's en de compitabiliteitsproblemen die dan weleens willen optreden.
Sata 600 is de nieuwe versie van sata, dus sata 3 met 6gb/s ook wel sata 600. Je zegt dat je flink wilt overklokken, maar je hebt niet eens een aftermarketkoeler in je build staan wat me doet vermoeden dat je erg onervaren bent met overklokken. Een simpel goedkoop moederbord lijkt me meer dan genoeg voor al je behoeftes. Een duurder moederbord levert echt niet zoveel performance winst op en gaat echt pas veel voordelen geven wanneer je met zware waterkoeling en zelfs stikstof gaat koelen.
Verder is een optische drive echt niet meer nodig, drivers zijn ook van internet te halen en de meeste gooien hun driver cd dan ook meteen weg.
Volg verder gewoon de adviezen in mijn vorige post op en je bouwt zo een goed systeempje.

Trouwens, je hoeft niet telkens een nieuwe reactie te plaatsen, pas gewoon je laatste reactie aan, dat houdt het wat overzichtelijker.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Als men niet reageert mag je er vanuit gaan dat het advies die gegeven prima is en weinig aan toe te voegen is.

Dat 8.1 ready is een marketingtruuk. Staat leuk op de doos / site, maar betekent geen klote.

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Over de ssd zit ik nog te twijfelen...
Sorry, ik ben vergeten te melden dat ik van een vorige build een cooler master hyper 412S heb. Deze lijkt me geschikt voor overkloking?
Een optische drive laat ik dan weg.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Mwa, niet echt. Je kan er misschien een overclock tot 4.3, 4.4 Ghz mee realiseren.

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Welke cooler is dan wel hiervoor in staat?
Pagina: 1