welke SLI opstelling heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Zoals de titel doet vermoeden, ga ik voor een SLI opstelling gaan. Ik was eerst van plan om voor de gtx 780 sli te gaan, maar nu twijfel ik toch. Ik vind de 780 namelijk wat duur en heb liggen kijken naar de 770, die natuurlijk een pak goedkoper staat. Daar heb ik echter de 2GB en de 4GB varianten. Het leek me dan ook tijd om eens wat hulp in te roepen van de mede-tweakers hier.

Mijn hiudige setup is als volgt:
Ouderdom: 2jaar oud
CPU: i5 2500k niet-overclocked (draait wel op waterkoeling en kan vrij gemakkelijk naar 4.5 gaan)
Mobo: Asus Maximus IV Extreme (niet de Z-versie, de gewone versie)
GPU: msi gtx 560 TI Twin Frozr
PSU: XFX ProSeries 750W XXX Edition
Schermen: 2x 24" 1080p schermen (momenteel geen nood om te upgraden naar betere resolutie, misschien later wel derde scherm)

Natuurlijk ga ik de nieuwe videokaarten gebruiken om te gamen. Ik kan me niet echt een andere SLI situatie voorstellen buiten gaming of misschien folding.

Ik zou graag gedurende 3-4j zonder problemen alles op max spelen op 1080p. Mijn 560TI doet nu goed moeite, maar hij begint toch wat oud te worden.

Verder kijk ik ook naar het merk. Ik ga deze videokaarten namelijk op waterkoeling zetten. Bij msi maken ze daar niet echt problemen van. De aangepaste pcb daarentegen maakt het al moeilijk om deftige waterblocks te kunnen vinden. Ik heb dan ook veel goeds gelezen over EVGA en neig ook meer naar hen. AMD-kaarten moet ik niet hebben, want daar heb ik geen goede ervaringen mee. Later is er misschien ook nog de betaalbare G-Sync en Mantle is aangekondigd als independent platform. Het lijkt me dan logischer om voor NVidia te gaan.

Als laatste stuk twijfel ik over mijn voeding. Ik heb zo het gevoel dat ik niet meer met 750 ga toekomen. Ik ben echter niet zo goed in het berekenen van al die dingen en psu calculators durven er ook wel eens naastzitten. Daarom zoek ik eerder iets van een praktische ervaring ipv gewoon een calculator te gebruiken.

Dus om even kort samen te vatten:
Zou ik voor 3-4j max graphics op 1080p de 770 2GB, 4GB of 780 SLI pakken?
Kom ik met mijn 2j oude voeding van 750W nog toe hiervoor of niet? Ik heb een sterk vermoeden van niet.

Bedankt voor de hulp alleszins, ik hoop dat we er samen uit kunnen geraken.

BNet tag: whodares#1162

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:40
2GB en een 256bit bus van de 770's gaan waarschijnlijk te weinig zijn voor 3-4 jaar op max settings, ik zou voor de 780's gaan.
(al zijn de 7970/280X en 290 eigenlijk een betere keus, prijs/performance gezien)
Je voeding is ruim voldoende.
Je kunt natuurlijk ook 1x 780 nemen voor de komende 2 jaar en dan verder kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door mitsumark op 17-11-2013 12:43 ]

• whodares
Bedankt voor het advies, maar je hebt niets gezegd over de 4gb versie. Is er daar een reden voor? Dat het een 256 bus is, heeft er misschien iets mee te maken?

de 780 vraagt 250w, dus dat is dan 500w enkel voor mijn videokaarten. Denk je dat ik met 250 toekom voor al de rest van mijn pc en waterkoeling erbij? We mogen ook niet vergeten dat de voeding al 2j oud is.

ik dank je al voor de hulp. Ik kan dit zeker op prijs stellen.

• c0nnect3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-08-2025
De GTX 770 heeft een 256 bit bus. Dat is gewoon te weinig voor veel vragende titels. De 780 heeft volgensmij een 384 of zelfs een grotere bus. Als je geen geld hebt voor SLI 780, neem dan SLI R9 280x/R9 290 (met accelero cooler)

MvG,

Jacco

• whodares
Alright, dan zit ik enkel nog met de vraag van welk merk ik zou kunnen pakken.
EVGA vanwege de waterkoeling of zijn er nog goedkopere merken hiervoor?
Ik gebruik nu MSI, maar die aangepaste pcb is niet echt handig.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Afbeeldingslocatie: http://wccftech.com/wp-content/uploads/2012/11/NVIDIA-2014-635x357.jpg
2014: 20 nm Maxwell en ga zo verder.

[ Voor 7% gewijzigd door GoT op 17-11-2013 18:59 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• whodares
Ik neem aan dat jij me probeert aan te raden om te wachten met kopen tot de volgende generatie?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Nee, want in 2016 / 2018 / 2020 komen de volgende uit en 3x raden waar die zich bevinden op de X-as.
Nu kopen en wetende dat er altijd betere uit zullen komen.
Tegen die tijd je oude meuk upgraden en verkopen in V&A.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1