Mijn vriendin heeft een paar jaar terug een PC gekocht bij mycom met Windows Vista. Vanaf het eerste moment heeft ze al problemen met het starten van Windows. Blijft vaak tijdens het opstarten eruit te klappen en start weer opnieuw. Ze heeft dat destijds aangegeven bij mycom maar ze konden daar niks vinden...
Nu zijn we een paar jaar verder en wil ik haar PC gebruiken voor een Mame projectje. Maar ook ik loop tegen hetzelfde probleem. Aangezien ik het niet zo heb op Vista heb ik deze als eerste vervangen door Windows 7. Maar probleem was daarmee niet verholpen.
Het volgende heb ik inmiddels gedaan..
Maar ook wanneer je Opstartherstel doet via windows7, geeft dit geen problemen. Dit heeft grafisch ook een desktop omgeving en schijnt niet voor problemen te zorgen. vervolgens een paar testen gedaan binnen herstel maar kan niks vinden...
Nu heb ik geen idee waar ik het moet zoeken. Een brakke mobo of CPU zou ook, mijn inziens, problemen moeten geven bij het draaien van Slackware of KDE....
Iemand een idee en welke informatie hebben jullie nodig?
Het betreft een ASUS P5N-MX mobo.
Nu zijn we een paar jaar verder en wil ik haar PC gebruiken voor een Mame projectje. Maar ook ik loop tegen hetzelfde probleem. Aangezien ik het niet zo heb op Vista heb ik deze als eerste vervangen door Windows 7. Maar probleem was daarmee niet verholpen.
Het volgende heb ik inmiddels gedaan..
- HDD geformatteerd en Windows 7 geïnstalleerd.
- HDD geformatteerd en Windows XP geïnstalleerd.
- HDD vervangen.
- geheugen reepjes vervangen.
- BIOS terug gezet naar standaard.
- videokaart toegevoegd. (Werd gebruik gemaakt van onboard video)
Maar ook wanneer je Opstartherstel doet via windows7, geeft dit geen problemen. Dit heeft grafisch ook een desktop omgeving en schijnt niet voor problemen te zorgen. vervolgens een paar testen gedaan binnen herstel maar kan niks vinden...
Nu heb ik geen idee waar ik het moet zoeken. Een brakke mobo of CPU zou ook, mijn inziens, problemen moeten geven bij het draaien van Slackware of KDE....
Iemand een idee en welke informatie hebben jullie nodig?
Het betreft een ASUS P5N-MX mobo.