Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
De laptop van mijn broertje doet lastig.

Hij had een probleem met windows 7 wat er uiteindelijk in geresulteerd heeft dat hij de biosinstellingen veranderd heeft en daarna de laptop uit elkaar geschroefd. Dat doe ik namelijk ook altijd. Maar goed, daarna was ik aan de beurt.

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben al een heel eind. De losse aansluitingen zitten weer vast, de laptop heeft zo'n powerknop antistatisch ritueel ondergaan en het beeldscherm is weer aangezet. Windows 7 draait weer. Maar geen enkel aanwijs apparaat doet wat.

Die trackpad schijnt een bekend probleem te zijn van dit apparaat. Maar een USB muis laat de pointer ook niet bewegen. Ook windows muisbesturing schakelt wel in maar ik krijg de muis niet in beweging. De muis werkt in een andere PC prima. Hij wordt ook herkent door de laptop en er komt ook licht uit.

In device manager gele icoontjes en de mededeling dat de drivers niet gevonden kunnen worden. Handmatig drivers installeren geeft de melding dat de software niet voor deze hardware is bedoelt. Drie keer gedaan, ik weet vrijwel zeker dat ik de goede software heb.

In UEFI setup heb ik ook geen muis, ook niet als ik boot van Windows installatie DVD.

Ik heb het idee dat er ergens in de instellingen iets uitgezet is maar in de "BIOS setup" zitten geen opties anders dan USB aanzetten en die staat aan.

Iemand een idee?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel