Gaming PC +€1000,-

Pagina: 1
Acties:

• rikvdk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo allemaal,

Voor mijn nieuwe pc zou ik graag wat tips willen. De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Een Nvidia videokaart zou handig zijn aangezien ik voor mijn studie in CUDA moeten programmeren. Dit is echter geen vereiste!

Het lijkt mij leuk om een systeem te hebben die ik kan overclocken. In mijn zoektocht bleek echter dat er een prijskaartje aanvast zit: moederboord, cpu, koeling allemaal iets duurder. Ik zou graag willen weten of het echt zoveel verschilt in prijs en hoeveel nut het heeft.

Ik ben niet van plan oude pc onderdelen te hergebruiken en heb ergens tussen €1000 en €1100 te besteden.

Het lijstje bevat geen CPU koeling of kast ventilatoren aangezien ik totaal geen idee had wat ik zou moeten nemen. Voor mij is het belangrijkst om te weten dat mijn onderdelen logisch bij elkaar pasen en er niet onderdelen zijn die veel te goed/slecht zijn vergeleken met de andere.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1MSI Z87-G45 Gaming€ 129,-€ 129,-
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 279,95€ 279,95
1WD Green WD20EZRX, 2TB€ 71,90€ 71,90
1Cooler Master K380€ 35,88€ 35,88
1Asus VS238H-P Zwart€ 151,-€ 151,-
2Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 58,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 50,60€ 50,60
1Samsung 840 EVO 120GB€ 79,99€ 79,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.051,21

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:45

Thomg

Aww yiss

Als eerste het goede.
Hulde voor het nemen van een Green icm een SSD. Dit is de logische keus. Met een SSD is performance bij de secundaire opslagschijf niet meer zo belangrijk, je kan dus investeren in stroomverbruik en stilte.
Je bent de eerste die dit doet waar ik men niet op hoef te wijzen.

Dan nog wat vragen
Ben je van plan te overklokken?
Aangezien je gaat programmeren, is een scherm met IPS dan niet leuker om naar te staren?

En nog wat wijzigingen
De kast zelf vind ik nogal goedkoop, dit lijkt me een leuke kast bij zo'n budget.
pricewatch: Antec One
Als vuistregel neemt een kast tussen de 4 en 10% van de totaalprijs in.

Ik zou gewoon dit geheugen pakken.
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Je betaalt iets meer voor flink minder CL.

• rikvdk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09-2025
Bedankt voor de reactie!

Het geheugen lijkt zeker een goed idee! Ik ga me beter verdiepen in monitoren.

Wat is de meerwaarde van een duurdere kast? Ik zag dat jou stuggestie 2 ventilatoren mee leverd wat natuurlijk handig is, maar ik zie verder geen duidelijke verbeteringen.

Het overclocken is een 'leuk om een keer gedaan te hebben' idee. Ik zou er zeker een jaar mee wachten aangezien ik de kans acht dat er het een en ander mis kan gaan. Na een jaar dan iets minder erg. In principe dus: Ja wel van plan, maar niet die hard.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:45

Thomg

Aww yiss

Over de Antec zijn veel reviews te vinden die de kast tussen de 7 en de 9 geven.
http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/ONE/6.html
Afgezien van de twee fans speel je het dus ook safe.

pricewatch: Antec GX700
Ook een goede optie.

Probleem met goedkope Cooler Master kasten is vaak dat ze van mindere bouwkwaliteit zijn, vandaar de prijs. Kan ook helemaal geen reviews over vinden...
Dat is voor mij vaak al snel een reden om het niet aan te schaffen.
Verder lijkt het een degelijke kast.

Moet je dus zelf kiezen of je nog 50 euro wilt besparen op onderdelen als je niet hoeft te overklokken.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 17-11-2013 00:36 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:42

Esumontere

Floep, banaan.

De K380 is qua bouwkwaliteit prima, ik heb hem zelf staan en heb er geen problemen mee gehad. Het cablemanagement is redelijk handig en de kast is ruim genoeg. Er zijn wel enkele probleempjes:
- als je een normale grootte modulaire voeding hebt (bijvoorbeeld de M12II 520W van Seasonic) past er geen intake fan op de bodem meer. Deze is echter ook redelijk overbodig.
- Als je een fan in het sidepanel wil monteren ivm videokaartkoeling dan heb je kans dat deze lawaai gaat maken, omdat de airflow het fanrooster doet trillen. Dit is in mijn kast wel het geval, maar ik heb er niet echt last van gezien die fan alleen draait als ik aan het gamen ben.

Verder is het, zeker als je gaat overklokken, geen overbodige luxe om een CPU-koeler aan te schaffen. Als je besluit niet over te klokken is deze erg lief voor de portemonnee en ook nog stil (en past ook sowieso in de K380): pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Wil je wel overklokken, dan zal je een lompere koeler moeten nemen zoals een van deze:
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition of pricewatch: Thermalright HR-02 Macho Rev. A

Echter, die laatste 2 koelers zijn te hoog voor in de K380; daar passen koelers in tot 155mm in hoogte. Let daar dus goed op :)

[ Voor 39% gewijzigd door Esumontere op 17-11-2013 01:03 ]