Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Waarschijnlijk kan dat niet op zo'n bord. Het enige wat je dan kan proberen is rommelen met je multiplier.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Ik moet me toch als leek opstellen...
Hoe kun je je multiplier verhogen?
Hoe kun je je multiplier verhogen?
Is het een echt intel bord, of gebruikt tie alleen de chipset? Bij een echt intelbord kan het nooit, bij gebruik van alleen de intel-chipset zou het kunnen. Alleen is de triton van voor de priode, dat 75, 83 ev MHz populair werden, dus ik ben bang dat het niet zal lukken.
En dan een snelhandleiding voor het overclocken van (oude) moederborden. Haal ergens de handleiding vandaan, localiseer de jumpers (=draadbruggen) voor het instellen van multiplier en busclock, en ga daarmee experimenteren.
En dan een snelhandleiding voor het overclocken van (oude) moederborden. Haal ergens de handleiding vandaan, localiseer de jumpers (=draadbruggen) voor het instellen van multiplier en busclock, en ga daarmee experimenteren.
T'is een echt intel-bord en ik heb het boekje. Het bord stond op 50 mhz na wat expirimenteren is dat nu dan 66.
Verwijderd
Ik typ dit op een P166MMX op een Intel Triton VX bordje (Abit PR5-2)
De max FSB hier is 66. Multiplier van max 3 = 200 Mhz in mijn geval. Met dit weer trouwens maar 166
De max FSB hier is 66. Multiplier van max 3 = 200 Mhz in mijn geval. Met dit weer trouwens maar 166
Verwijderd
Tuurlijk kun je de multiplier verhogen: dat ligt niet aan het moederbord, maar aan de CPU. Kwestie van de juiste pinnetjes verbinden. Heb ik zo even geen info van, maar ik heb het gedaan bij een Chaintech bordje en een schakelaartje gezet tussen de juiste BF-pinnetjes.
Zoek maar eens op BF0, BF1 en BF2 op internet. Let er wel op: misschien is de multiplier alleen niet genoeg en kan het moederbord niet genoeg power leveren: dan houdt het op.
Zoek maar eens op BF0, BF1 en BF2 op internet. Let er wel op: misschien is de multiplier alleen niet genoeg en kan het moederbord niet genoeg power leveren: dan houdt het op.
Pagina: 1