Is het mogelijk om een programma (bijvoorbeeld R) gebouwd met de GCC te linken aan de BLAS in ACML gebouwd met Intel Fortran? ACML is natuurlijk in diverse compiler-smaken te vinden, maar helaas zet alleen de versie gecompileerd met Intel Fortran NANs zo door als men verwacht. Daarom zou ik dus graag die versie willen gebruiken. (Natuurlijk zijn er alternatieven, OpenBLAS, MKL... maar MKL heeft een enigszins beperktere license en het is sowieso wel interessant om eens alternatieven uit te proberen)
Wat tests hebben laten zien dat de link-instructie '-I${include} -L${library} -Wl,--start-group ${library}/libifcoremt_pic.a ${library}/libirc.a -Wl,--end-group -lacml_mp -lm' wel linkt (alle functies worden voor zover ik kan zien gevonden), maar ik krijg dan in het testprogramma dat ik gebruik (uit het R-configure-script) segfaults. Hebben gcc en ifort verschillende calling conventions of wat kan de problemen verklaren/wat is een mogelijke oplossing?
Wat tests hebben laten zien dat de link-instructie '-I${include} -L${library} -Wl,--start-group ${library}/libifcoremt_pic.a ${library}/libirc.a -Wl,--end-group -lacml_mp -lm' wel linkt (alle functies worden voor zover ik kan zien gevonden), maar ik krijg dan in het testprogramma dat ik gebruik (uit het R-configure-script) segfaults. Hebben gcc en ifort verschillende calling conventions of wat kan de problemen verklaren/wat is een mogelijke oplossing?