• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb alles in me kast alles aangesloten en wil proberen de PC op te starten maar gebeurt niks?

Zodra ik de voeding van o naar l doe gaat er een groen lampje bij branden dat is goed neem ik aan? Athans stond ik boekje :)
Dan wil ik hem opstarten maar gebeurd verder niks?..Heb alles in de F-Panel gedaan en gedaan zoals het er stond in de handleiding maar ook niet.

Verder op internet rond gekeken maar zou eigenlijks niet weten wat ik verder nog kan doen?
Misschien kunnen jullie mij helpen?

Verwijderd

Als je alle fans bekijkt bij het starten draaien ze dan ook een heel klein beetje, misschien één rondje of kwartslag? Nee dan lijkt het op verkeerd aangesloten frontpanel connectors of stekker niet in het stopcontact of zo iets. :p Beweegd die wel een heel klein beetje dan lijkt het op kortsluiting.

• llovesoccerx7
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:36:
Als je alle fans bekijkt bij het starten draaien ze dan ook een heel klein beetje, misschien één rondje of kwartslag? Nee dan lijkt het op verkeerd aangesloten frontpanel connectors of stekker niet in het stopcontact of zo iets. :p Beweegd die wel een heel klein beetje dan lijkt het op kortsluiting.
Helemaal niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je de 2 pinnetjes op 't frontpanel voor de powerswitch kortsluit (met een schroevendraaier), dus geen gebruik maakt van de switch van je kast oid. Maakt dat nog verschil?

• llovesoccerx7
TERW_DAN schreef op zondag 17 november 2013 @ 01:45:
En als je de 2 pinnetjes op 't frontpanel voor de powerswitch kortsluit (met een schroevendraaier), dus geen gebruik maakt van de switch van je kast oid. Maakt dat nog verschil?
Heb dat geprobeerd maar ook niet.. Maar moederbord heeeft wel stroom lampje brandt namelijk wel.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Lampje op moederbord zegt weinig.
Zelfs al meet je stroom op de stekkers zegt heel weinig.
Om een voeding te testen, wissel je deze uit.

Handleiding moederbord en andere hardware goed doorlezen of je niks vergeten bent.

Andere voeding proberen.

Zo min mogelijk hardware aansluiten en dat de pc nog werkt.
Booten zonder hd, start vanaf en livecd of usb stick.
Dan 1 voor 1 alles gaan uitwisselen.

Misschien kortsluiting naar de kast, bouw alles op een stuk karton.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
4 pins kabeltje voor de CPU aangesloten?
Controleer ook even of alle pluggen goed aangesloten zijn, goed erin geklikt geheugen, etc...

• llovesoccerx7
Ja want het is vrijdag allemaal nieuw binnen gekomen..Zal straks even alles opnieuw doen.
Want als dat lampje op moederbord brandt dat staat hij in Standby mode staat er.

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Blijft dit fenomeen zich voordoen zou ik zeggen; uitbouwen, los naast de kast/voeding in alle rust alles aansluiten en met een schroevendraaiertje contact maken met de power connector op jou moederbord.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

llovesoccerx7 schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:34:
Ja want het is vrijdag allemaal nieuw binnen gekomen..Zal straks even alles opnieuw doen.
Want als dat lampje op moederbord brandt dat staat hij in Standby mode staat er.
Dat lampje zegt niets, behalve dat er stroom op het bord staat.

• llovesoccerx7
Ik heb de voeding op andere moederbord getest voeding is niks mee.
Waarschijnlijk ligt aan moederbord want die geeft geen kick.

Verwijderd

Zou je anders foto's kunnen maken van het geheel, misschien heb je iets vergeten of verkeerd aangesloten.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Kan zijn dat het moederbord niet naar behoren werkt maar ik raad je eerst aan om goed te kijken of je niet iets vergeten bent met aansluitingen. 4 pin van de CPU, 24pin aansluiting op het mobo?

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-01 12:25
ik heb dit weekend ook problemen gehad met dat moederbord. Na installatie deed mijn pc niets, maar fans draaiden wel. Ik heb alles terug losgekoppeld om mijn oude systeem nog wat te gebruiken, dag later alles terug aangesloten en toen werkte het wel.

iRacing Profiel

• Jolke
TS, probeer ook eens om wat apparaten niet aan te sluiten die je momenteel niet nodig hebt.
Als je de voeding in een ander systeem getest hebt, ga ik er vanuit dat je alles correct aangesloten hebt, en dat zou dan ook niet het probleem met het huidige moederbord meer kunnen zijn. Graag wel even bevestigen natuurlijk :)
dengregg schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:49:

ik heb dit weekend ook problemen gehad met dat moederbord. Na installatie deed mijn pc niets, maar fans draaiden wel. Ik heb alles terug losgekoppeld om mijn oude systeem nog wat te gebruiken, dag later alles terug aangesloten en toen werkte het wel.
En wat heb je precies gedaan ondertussen met het bord dat het wel werkt. Ik geloof namelijk niet zo in 'het werkte eerst niet, en heb het weggelegd en toen werkte het ineens wel' ... O-)

• llovesoccerx7
Heb alles 1 voor 1 gedaan maar niks..Alles wat jullie zeiden.
Zou het aan 't CMOS battery kunnen liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door llovesoccerx7 op 18-11-2013 13:06 ]

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
Dikke kans van niet tenzij iemand met zijn vette vingers die batterij meedere malen achter elkaar verwijdert heeft.

Die dingen zijn niet stuk te krijgen. Tenzij je met vette olievingers aan de onderkant gaat lopen wrijven. De olien in je huidvetten trekken dan de batterij leeg.

Wat ik mij afvraag is of je het frontpanel wel goed hebt aangesloten, zo ja dan is het waarschijnlijk een dode voeding of een dood moederbord. CPU's zijn niet stuk te krijgen tenzij je pinnen krom gaat buigen of ze afbreekt etc.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• llovesoccerx7
Voeding op andere pc getest werkt gewoon. Heb iemand anders ook front panel laten inpluggen werkt ook niet.

• blamauci
llovesoccerx7 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:43:
Voeding op andere pc getest werkt gewoon. Heb iemand anders ook front panel laten inpluggen werkt ook niet.
Dan ligt de verdenking dus bij het moederbord. Waarschijnlijk gevalletje DOA, Komt wel eens voor gewoon RMA doen die hap.

• llovesoccerx7
blamauci schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:44:
[...]

Dan ligt de verdenking dus bij het moederbord. Waarschijnlijk gevalletje DOA, Komt wel eens voor gewoon RMA doen die hap.
Dat zei die gene ook al. Dus terug sturen.

• blamauci
llovesoccerx7 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:45:
[...]
Dat zei die gene ook al. Dus terug sturen.
Ja gewoon doen. Asus doet daar over het algemeen ook zeker niet moeilijk over. DOA's komen bij iedere moederbord fabrikant voor. Zelfs na uitdrukkelijke steekproeven kan er af en toe eentje tussendoor glippen.

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-01 12:25
Jolke schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:00:
En wat heb je precies gedaan ondertussen met het bord dat het wel werkt. Ik geloof namelijk niet zo in 'het werkte eerst niet, en heb het weggelegd en toen werkte het ineens wel' ... O-)
was nogtans zo :p maar ondertussen heb ik wel terug hetzelfste probleem. Rustig mount&blade aan het spelen tot het systeem plotseling vasthing, en nu terug geen beeld meer. Aangezien hij ook geen windows-geluidje geef na een normale (of zelfs lange) opstarttijd vermoed ik dat hij gewoon niets doet behalve de fans laten draaien

iRacing Profiel

• llovesoccerx7
Is het mogelijk dat het ligt aan dat er CPu connecter is 4 pins maar als je hem er wilt doen dat de rondvormige pin in een vierkantje ziet en daarom niet werkt?
( Je hebt soort ronde vorm en vierkant vorm als jullie snappen wat ik bedoel )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ding past maar op 1 manier erin. Als je de goede stekker erin duwt (dus niet een PCIe stekker) dan zal dat het probleem niet zijn.

• llovesoccerx7
Inmiddels heb ik de voeding op andere computer aangesloten en start gewoon op.
Moederbord teruggestuurd maar werkt bij hun wel gewoon.
Dan zou het aan de processor of RAM liggen?

Want alle kabels heb ik aangesloten kan eventueel foto's plaatsen als jullie dat handig zouden vinden.
Baal er wel van namelijk dus waardeer jullie voor het helpen ( geldt voor topic ).

[ Voor 106% gewijzigd door llovesoccerx7 op 26-11-2013 10:16 ]

• JustwilliamNL
Misschien dat de aan/uit knop op het frontpanel niet eens werkt of dat de bekabeling vanaf het front panel niet goed aangesloten is. Je kunt dmv. Iets dat geleid de pinnetjes op het mobo (Power + / Power -) kortsluiten om dit uit te sluiten.

Werkt dat echter nog steeds niet dan is de kans groot dat het ram niet correct werkt, misschien dat je van vrienden/familie ram kan gebruiken om te testen.

Zelf denk ik nog steeds dat je ergens een voedingskabel bent vergeten.

• llovesoccerx7
Ik kan straks als ik thuis ben voor je even wat foto's maken rond het moederbord en de kabels.
Zodat je alles kan zien en misschien iets ziet wat ik ben vergeten.

En inderdaad met RAM kan ik even iets anders proberen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Leg het bord eens op de doos waarin hij zat en sluit dan de boel eens aan. Mogelijk kortsluiting met de kast? Kon zo snel niet vinden of je dit al geprobeerd had.

https://discord.com/invite/tweakers

• llovesoccerx7
redfoxert schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:48:
Leg het bord eens op de doos waarin hij zat en sluit dan de boel eens aan. Mogelijk kortsluiting met de kast? Kon zo snel niet vinden of je dit al geprobeerd had.
Ook nog niet gedaan en moet het de doos van de moederbord zijn per se?

• Jolke
Nee, dat hoeft niet... als het maar van materiaal is dat geisoleerd is - karton is hiervoor goed.

• llovesoccerx7
Het moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/anosn9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/bhfx9t.jpg

Aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/wl1u10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/zno29h.jpg

Niet alles in aangesloten zoals Videokaart en hardeschijf.
Heb alleen RAM nu omdat ik eerst wil kijken als hij wel opstart.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Ik neem aan dat je de processor er goed in gedaan hebt en die sticker verwijderd hebt (met die lga115x tekst)

die 4 pin stekker past er goed in?

Testen op een kartonnen doos oid is ook verstandig. Daarmee sluit je kortsluiting uit in je mobo tray oid.
en met zo min mogelijk spul opstarten. cpu mobo voeding en 1 plankje ram (zit hij er goed in?), geen hdd, geen odd en geen gpu (als je een igp hebt).

Hou trouwens de voeding eens in de gaten. misschien gaat de voeding wel aan maar doet de cpu fan het bijvoorbeeld niet

• Nielson
  • Laatst online: 22:30
Dimmetje kun je het beste even in A1 (dichtste bij de cpu) stoppen, hoewel het bord ondanks dat wel aan z'n opstart routine zou moeten beginnen. Haal tevens die interne usb aansluiting even los, heb je in eerste instantie niet nodig.

Verwijderd

Als ik zo kijk dan zit de 4 pins CPU stekker er totaal verkeerd in....

• llovesoccerx7
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:41:
Als ik zo kijk dan zit de 4 pins CPU stekker er totaal verkeerd in....
Hij past niet anders?

Verwijderd

Dan heb je de verkeerde van de twee gepakt en moet je degene hebben die er naast hangt.

• llovesoccerx7
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:42:
Dan heb je de verkeerde van de twee gepakt en moet je degene hebben die er naast hangt.
Heb ze allebei al meerdere keren geprobeerd.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Oh ja dat is echt verkeerd.

Die moet er gewoon op alle 4 in zitten.

Hij moet er op 1 manier in kunnen.
beide 4 pinners hebben als het goed is 2 afgeronde en 2 vierkante pluggen. staan telkens schuin tegenover elkaar. De 2 connectoren zijn in spiegelbeeld van elkaar, dus 1 van de 2 kan maar passen.

[ Voor 63% gewijzigd door timberleek op 27-11-2013 00:06 ]

Verwijderd

llovesoccerx7 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:46:
[...]

Heb ze allebei al meerdere keren geprobeerd.
Je kan gewoon aan de vorm van de stekker zien hoe en welke erin moet en het past echt wel. ;) En als je dan geluk hebt doet die het ook nog en heb je de computer niet gesloopt door kortsluiting te maken.

• JustwilliamNL
Zoals het lijkt is alles aangesloten, probeer je mobo uit te bouwen en deze buiten je kast te starten om kortsluiting uit te sluiten. Het handigst is hierbij je doos van je mobo te gebruiken aangezien deze groot genoeg is.

Je kunt nog kijken of je moederbord bios wel je huidige CPU ondersteund.

• llovesoccerx7
Ik zie dat ik de verkeerde foto er op gezet heb.
Maar zit er natuulijk goed in dat weet ik zeker. De doos van mobo hebben we niet meer ivm een ongeluk :4.
Andere doos kan ook toch?

• Jolke
llovesoccerx7 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:40:
Maar zit er natuulijk goed in dat weet ik zeker. De doos van mobo hebben we niet meer ivm een ongeluk :4.
Als we hier suggesties geven, dan is het wel prettig als je die überhaupt leest natuurlijk... 8)7
Ja dus... zie een stuk of 10 replies terug.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Ja? Zeker weten, ik zie het LEDje branden met die stekker verkeerd aangesloten...

Nieuwe foto anders?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Beter op de antistatische zak leggen :D hebben ze mij ooit eens verteld.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• llovesoccerx7
Toettoetdaan schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:30:
[...]

Ja? Zeker weten, ik zie het LEDje branden met die stekker verkeerd aangesloten...

Nieuwe foto anders?
ja want als ik hem wel juist erin heb brand lampje ook en gebeurt ook niks.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
llovesoccerx7 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:03:
[...]
ja want als ik hem wel juist erin heb brand lampje ook en gebeurt ook niks.
Oke mooi, de BIOS reset jumper zit ook goed op de foto dus dat is het ook niet.

Misschien is je power button stuk? Dat kun je testen door de power switch pinnen zelf te verbinden op je mobo. (Even de schroevendraaier tegen de juiste pinnen houden)

• Jolke
Ik weet nog niet zo zeker of de stekker er goed inzit. Dat de fans kort aangaan als je de power knop indrukt en dan weer uit gaan, komt me heel bekend voor van het niet aansluiten van de 4-pins plug op het moederbord.

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
heb je nog een goede foto hoe je cpu hebt aangesloten? foto hier boven klopt niet zeg je
Pagina: 1