Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Gister heb ik me android toestel (sony xperia u) in de trein laten liggen en ik vraag me dus het volgende af. Kan iemand door mijn unlock scherm heen komen en zo ja moet hij daarvoor mijn toestel resetten? Er is namelijk vandaag om half 8 nog iemand op mijn watsapp geweest en daar staan natuurlijk hele persoonlijke dingen in. Het unluck scherm waren van die bolletjes waar je dan een lijn langs moet tekenen...

Verwijderd

Er is daar wel een methode voor ja, maar volgens mij moest je dan wel dingen doen waardoor je data gewist werd. Ook was er laatst het nieuws dat de FBI Google om hulp vroeg omdat ze niet door dat lockscreen heen wisten te komen, dus ik zou me voorlopig geen zorgen maken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de geruststelling, dus je weet zeker dat degene die nu op me watsapp is geweest niet al me gesprekken heeft kunnen lezen en me foto's heeft kunnen inkijken? En kan ik me watsap ook laten blokkeren?

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het kan zijn dat de hele telefoon gereset is, en WhatsApp opnieuw geinstalleerd is. Door WhatsApp vervolgens in te stellen met het 06-nummer van de telefoon, logt hij in op jouw account. Ik heb dit ook eens gedaan: mijn foto's waren weg, maar alle gesprekken stonden weer in het lijstje. Ik kon weer berichten sturen, maar geen nieuwe gesprekken startten: ik had immers geen contactenlijst meer. Profiel-pic en status waren onveranderd.

Verwijderd

BramvandenH schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:09:
Het kan zijn dat de hele telefoon gereset is, en WhatsApp opnieuw geinstalleerd is. Door WhatsApp vervolgens in te stellen met het 06-nummer van de telefoon, logt hij in op jouw account. Ik heb dit ook eens gedaan: mijn foto's waren weg, maar alle gesprekken stonden weer in het lijstje. Ik kon weer berichten sturen, maar geen nieuwe gesprekken startten: ik had immers geen contactenlijst meer. Profiel-pic en status waren onveranderd.
Als hij de hele telefoon reset, is ook de data op de telefoon weg en daar staan ook je Whatsapp-gesprekken toch? Ik neem aan dat het dan weg is, maar correct me if I'm wrong.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:27
Kan je hem hier niet mee wissen / locaten?

https://www.google.com/android/devicemanager?hl=nl&u=0

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat lockscherm stelt weinig voor, vaak kun je door goed te kijken zien welk patroon er gebruikt is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:47
Daarom veeg ik na gebruik m'n scherm ook altijd even schoon zodat er geen vingerafdrukken meer te zien zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
hoe werkt dit dan? heb het namelijk nooit ingesteld of gebruikt

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:27
Je logt daar in met hetzelfde google account als waar je telefoon aan gekoppeld is. Vanaf een bepaalde Android versie kan je dan op afstand je telefoon laten afgaan, kijken waar ie is, of zelfs locken / wipen.

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Ik heb wel eens mensen horen zeggen dat als ze gebelt worden hun WhatApp status op ´Online´ is gesprongen, waarna mensen gingen klagen dat ze genegeerd werden... Je zou ook nog hier kunnen kijken, maar dat is denk ik nu te laat. Misschien handig voor je volgende telefoon!

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:11:
[...]

Als hij de hele telefoon reset, is ook de data op de telefoon weg en daar staan ook je Whatsapp-gesprekken toch? Ik neem aan dat het dan weg is, maar correct me if I'm wrong.
Iedere WhatsApp gebruiker heeft een account, met als "gebruikersnaam" je 06-nummer. Je mag inloggen als je bewijst dat jij degene bent die in het bezit is van het nummer. Dit gaat door middel van een sms-code. Zodra je die invoert, ben je binnen. Omdat de simkaart nog in de telefoon zat(neem ik aan), kan het zijn dat dit gebeurd is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:13:
[...]

hoe werkt dit dan? heb het namelijk nooit ingesteld of gebruikt
Probeer eerst zelf eens wat voordat je hier vragen komt stellen. Over het op afstand locken van toestellen is al behoorlijk veel geschreven. Als je er niet uitkomt kun je hier natuurlijk vragen, maar we verwachten wel wat meer inzet dan dat je hier laat zien.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hooglander1 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:17:
Dat lockscherm stelt weinig voor, vaak kun je door goed te kijken zien welk patroon er gebruikt is.
Zo'n vette vinger op een glasplaat is vaak nogal duidelijk te zien inderdaad :)

Ik zou je telefoon locaten / wissen via Google en eventueel je Google wachtwoord veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 16-11-2013 22:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:01:
Er is daar wel een methode voor ja, maar volgens mij moest je dan wel dingen doen waardoor je data gewist werd. Ook was er laatst het nieuws dat de FBI Google om hulp vroeg omdat ze niet door dat lockscreen heen wisten te komen, dus ik zou me voorlopig geen zorgen maken.
Het lockscreen biedt voldoende bescherming tegen oneigenlijk gebruik van je telefoon door een 'gelukkige' vinder of dief, maar niet meer dan dat (mits de lock pattern niet van het scherm te lezen is door smudges). Iemand met geld en/of kennis wandelt er relatief gemakkelijk omheen.
Pagina: 1