Ik woon in België en vroeg mij af of AppleCare hier iets waard is. Apple is hier namelijk verplicht om 2 jaar garantie te geven. http://store.apple.com/be-nl/buy-mac/macbook-pro onderaan de pagina:
Ik ging vandaag een rMBP kopen, maar heb afgehaakt op de vraag of ik AppleCare wou hebben. In de winkel wisten ze me ook te vertellen dat de garanties gegarandeerd binnen 4 werkdagen hersteld waren, ik vind hier echter niets over op het internet. Ook werd mij verteld dat ze me € 49 per telefoongesprek met apple zouden aanrekenen als ik support nodig had (we zijn tweakers, wie heeft dit nodig?) zonder AppleCare.
De vraag is: Wat valt er juist allemaal onder AppleCare (wat zijn jullie ervaringen) en is het een meerwaarde in België? In de winkel zeiden ze: je hebt 1 jaar sowieso garantie en je kunt een extra jaar claimen, maar daarbij claim jij bij Apple dat je recht hebt op iets, of Apple daar iets aan doet is iets anders.
Glasbreuk of waterschade vallen al niet onder AppleCare, het enige wat me handig lijkt is als er iets fout zou gaan bij dode pixels. Is garantie tegen dode pixels + 1 extra jaar garantie die € 249 waard? Of zie ik iets over het hoofd waarbij je zegt, denk aan x of y.In België hebben consumenten conform het Burgerlijk Wetboek recht op gratis reparatie of vervanging door de verkopende partij van goederen die tot twee jaar na levering niet voldoen aan de koopovereenkomst.
Ik ging vandaag een rMBP kopen, maar heb afgehaakt op de vraag of ik AppleCare wou hebben. In de winkel wisten ze me ook te vertellen dat de garanties gegarandeerd binnen 4 werkdagen hersteld waren, ik vind hier echter niets over op het internet. Ook werd mij verteld dat ze me € 49 per telefoongesprek met apple zouden aanrekenen als ik support nodig had (we zijn tweakers, wie heeft dit nodig?) zonder AppleCare.
De vraag is: Wat valt er juist allemaal onder AppleCare (wat zijn jullie ervaringen) en is het een meerwaarde in België? In de winkel zeiden ze: je hebt 1 jaar sowieso garantie en je kunt een extra jaar claimen, maar daarbij claim jij bij Apple dat je recht hebt op iets, of Apple daar iets aan doet is iets anders.
Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?