Toon posts:

Signaalsterkte digitale televisie slecht bij nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe televisie gekocht (Samsung UE40F6100). Maar bij aansluiten is de signaalsterkte enorm laag. Ik heb een digitale tv abbo via Ziggo en maak gebruik van de door hun meegeleverde Samsung decoder. Ik heb de tv aangesloten via HDMI met de decoder. Ik heb om het te testen mijn oude tv weer (ook via dezelfde HDMI kabel) aangesloten en dan is het signaal 100%. Doe ik dezelfde HDMI kabel in mijn nieuwe tv dan daalt de signaalsterkte naar 3%. Iemand een idee?

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

Eboman

Ondertitel

klinkt als een slechte kabel naar je decoder (coax dus) , moet je die kabel aanraken/verplaatsen als je de nieuwe tv aansluit met bv HDMI, probeer die coax eens een beetje rond te draaien bewegen en kijk dan of het signaal beter wordt, lijkt me niet dat HDMI dat kan beinvloeden tenzij er iets van lekstroom is ofzo..

Signature

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:38
Denk ook aan de coax kabel. Had zelf dit probleem ook.
Keek altijd eerst digitale tv van ziggo via de decoder, zonder problemen.
Nu op de nieuwe tv kijk ik via de ci module en had een aantal zenders die niks of nauwlijks werken (NED3,RTL4, MTV etc.)

Nieuwe kabel ertussen en klaar, wel direct een goeie dikke kabel gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt idd om de coax kabel te gaan. Het gekke is dat alleen eredivisie live 1 problemen had. De rest van de zenders had een goed signaal. Maar ik bewoog de coax kabel en toen vloog het signaal van eredivisie live 1 op 100%. Helaas nog steeds alleen bij eredivisie live 1 geen geluid, maar ik denk dat ik morgen maar een nieuwe coax kabel ophaal. Bedankt voor de tips!