mp3 2.0 -> pcm -> sp/dif 5.1 realtime?

Pagina: 1
Acties:

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 13:00
Is het mogelijk om een mp3 te decoden naar een 5.1 formaat (pcm, dts, dolby?) zodat de receiver via sp/dif het kan ontvangen als een 5.1 signaal? Het mooiste zou zijn om 5.1 te hebben, maar als ik mijn center kan gebruiken ben ik al tevreden(de twee stereo speakers l,r klinken niet echt al te best).

Al vast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-01 14:41

FeaR

In GoT we trust

Het is zeker mogelijk om 2.0 naar 5.1 om te zetten. Met games weet ik dat het on the fly kan als je geluidskaart iets van Dolby Digital Live dan wel DTS Connect heeft. Ik durf alleen niet te zeggen hoe dat met stereo muziek uitpakt. Verder is er ook software te vinden die van je 2.0 bestand een 5.1 kan maken, maar dan is het dus niet on the fly. Ik heb zelf enkele CD's die op die manier om zijn gezet naar surround en de resultaten zijn zeer divers. Van zeer goed tot één grote echo. Maar waarom niet de receiver op iets van All Chanel Stereo zetten? Dan bereik je volgens mij ook wat je wilt alleen laat je dan je receiver het werk doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In foobar2000 kun je vrij simpel een filter toevoegen voor 2.0 > 5.1:
http://wiki.hydrogenaudio...r_%28foo_channel_mixer%29

• RareAMV
FeaR schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:42:
Het is zeker mogelijk om 2.0 naar 5.1 om te zetten. Met games weet ik dat het on the fly kan als je geluidskaart iets van Dolby Digital Live dan wel DTS Connect heeft. Ik durf alleen niet te zeggen hoe dat met stereo muziek uitpakt. Verder is er ook software te vinden die van je 2.0 bestand een 5.1 kan maken, maar dan is het dus niet on the fly. Ik heb zelf enkele CD's die op die manier om zijn gezet naar surround en de resultaten zijn zeer divers. Van zeer goed tot één grote echo. Maar waarom niet de receiver op iets van All Chanel Stereo zetten? Dan bereik je volgens mij ook wat je wilt alleen laat je dan je receiver het werk doen.
Als je sp/dif gebruikt wil hij alleen pcm 2.0 doorsturen en kan ik er geen filter(via de receiver) er overheen plaatsen. Ik heb op mijn receiver ook geen functie all channel stereo kunnen vinden :( receiver is yamaha rv-x 373. het enige wat ik kan kiezen is straight bij sp/dif

• RareAMV
wagenveld schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:00:
In foobar2000 kun je vrij simpel een filter toevoegen voor 2.0 > 5.1:
http://wiki.hydrogenaudio...r_%28foo_channel_mixer%29
geprobeerd, maar werkte niet, verstuurt nog steeds alleen 2.0 door, btw ik probeerde het ook via hdmi, maar daar wil hij ook geen 5.1 doorsturen met die filter...

[ Voor 11% gewijzigd door RareAMV op 16-11-2013 19:37 ]

• RareAMV
probleem gevonden, heb de wasapi component geinstalleerd in foobar, die staat mij toe om 5.1 signaal over tenminste hdmi te sturen, zal eens kijken of het werkt met sp/dif
Pagina: 1