• woutervdv
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo,

Ik ben mijn eerste computer aan het bouwen. Hiervoor heb ik grotendeels de BBG van november (basis gamesysteem) aangehouden, maar ik loop tegen een paar problemen aan. Omdat de Corsair Carbide 200R Closed was uitverkocht heb ik de Antech One Atx gekocht. Het moederbord is wel de Asus B85M-E.

Ik heb het input/output shildje geplaats in de kast, maar door het beschermede kussentje aan de achterkant past het moederbord niet. De bouten in de kast zitten op de goede plek, maar ik moet het moederbord vrij hard richting achterkant van de kast duwen om de openingen in het bord boven de schroeven te krijgen. Als ik loslaast zit hij dus niet boven de schroeven. Het lijkt me dat dit niet de bedoeling is?

Verder heb ik netjes alle schroeven bij elkaar gehouden om ze niet kwijt te raken. Vrij dom, want nu weet ik niet meer of er speciale schroeven bij het moederbord horen, of dat die bij de kast geleverd worden. Moeten deze dus van een bepaald materiaal zijn?

Bedankt voor jullie tijd!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Gewoon aanduwen (naar links) en dan de schroeven er meteen in doen.
Is normaal en hoort gewoon ;)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:10

TommieW

Numa numa.

Dus het "kussentje" van het IO-schild zorgt er voor dat het moederbord een beetje van de schroeven af wordt gedrukt?
Zo ver ik even heb geGoogled, is de form factor van je moederbord en je kast met elkaar compatible (in je kast kan ook micro-ATX).
Zelf heb ik een Z77-V PRO welke ook zo'n IO schild met een "kussentje" heeft. Je moet hem inderdaad een beetje tegenaan drukken, dat is normaal.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 18:36

Dawn

..Sworn to the Dark..

Pittie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:12:
Gewoon aanduwen (naar links) en dan de schroeven er meteen in doen.
Is normaal en hoort gewoon ;)
idd, het aanduwen is over het algemeen normaal ongeacht de kast en welk bord je erin plaatst.
bij sommige moet je wat meer aanduwen dan bij anderen, maar verder geen probleem.

edit: de schroeven mijn over het algemeen zilver welke je in een messingen busje moet schroeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Dawn op 16-11-2013 18:14 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max 512GB || Ride: MY2017 Volvo V60 Polestar at 125k km

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Bij een moederbord wordt normaal gesproken geen schroeven bijgeleverd.
De schroeven zijn van je kast.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• woutervdv
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Oke, bedankt voor de snelle reacties! Ik ga schroeven :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Dawn schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:13:
[...]

edit: de schroeven mijn over het algemeen zilver welke je in een messingen busje moet schroeven.
Dat denk ik niet, dat zou erg prijzig zijn :)
Ze zijn wel zilver kleurig, maar gewoon van staal en met een verchroomd laagje erop.
Pagina: 1