Ik heb 2 pc's met Debian 7.2 waarop ik verschillende gebruikers heb aangemaakt. Simpel in een terminal met useradd username en passwd username. Ik heb achteraf wat groepen toegevoegd met usermod -a -G groep1,groep2,etc. Als ik met die users een terminal open en $PS1 intyp krijg ik de volgende regel:
\[\e]0;\u@\h: \w\a\]${debian_chroot:+($debian_chroot)}\u@\h:\w\$
deze heb ik terug gevonden in /etc/bash.bashrc.
In de home folder van de users staat een .profile en .bashrc.
Van alle gebruikers en op beide systemen zijn al die bestanden identiek.
Toch zit er 1 gebruiker bij (die heb ik vandaag nieuw aangemaakt) die als ik een terminal open, alleen $ als prompt heeft.
Ben al paar uur aan het zoeken maar ik snap er geen zak van waarom voor deze user die prompt niet normaal wordt weergegeven.
Mischien dat er hierdoor ook nog andere dingen niet goed werken, I don't know.
Hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!
PS. Ik heb gemerkt dat toen ik de eerste paar gebruikers aanmaakte gisteren, ik vragen kreeg over naam, kamernummer, etc etc. Die krijg ik nu niet meer. Er wordt geen homedir aangemaakt, niets. Nu heb ik een gebruiker aangemaakt en al die parameters meegegeven, dan heb ik wel een homedir, maar nog steeds geen prompt.
\[\e]0;\u@\h: \w\a\]${debian_chroot:+($debian_chroot)}\u@\h:\w\$
deze heb ik terug gevonden in /etc/bash.bashrc.
In de home folder van de users staat een .profile en .bashrc.
Van alle gebruikers en op beide systemen zijn al die bestanden identiek.
Toch zit er 1 gebruiker bij (die heb ik vandaag nieuw aangemaakt) die als ik een terminal open, alleen $ als prompt heeft.
Ben al paar uur aan het zoeken maar ik snap er geen zak van waarom voor deze user die prompt niet normaal wordt weergegeven.
Mischien dat er hierdoor ook nog andere dingen niet goed werken, I don't know.
Hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!
PS. Ik heb gemerkt dat toen ik de eerste paar gebruikers aanmaakte gisteren, ik vragen kreeg over naam, kamernummer, etc etc. Die krijg ik nu niet meer. Er wordt geen homedir aangemaakt, niets. Nu heb ik een gebruiker aangemaakt en al die parameters meegegeven, dan heb ik wel een homedir, maar nog steeds geen prompt.
[ Voor 14% gewijzigd door InflatableMouse op 16-11-2013 17:20 ]