Toon posts:

Nieuwe SSD, hoe gebruik ik mijn oude programma's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb vandaag een SSD geïnstalleerd, windows er op gezet en nu loopt alles perfect enzo.
Maar nou wil ik de HDD die ik hiervoor gebruikte gewoon als opslag apparaat gebruiken en voor games die ik niet op mijn SSD wil hebben. Nou probeerde ik Bioshock infinite weer op te starten vanaf mijn HDD (geboot vanaf SSD) maar dat doet hij niet.

Moet ik nou echt alles opnieuw installeren? En als ik reïnstall, kan ik dan wél games vanaf mijn HDD afspelen?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Soms werkt het wel, maar soms zetten programma's dingen in het registry of in je system map.
Dergelijke programma's moet je opnieuw installeren (mag eventueel gewoon over de oude installatie heen, dan worden je save games en settings vaak behouden).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, en ja. Je dient inderdaad alle progamma's en Games opnieuw te installeren, om de simpele reden dat de registry van de nieuwe Windows installatie niet de juiste key's bevat om de programma's en Games nog weer goed uit te voeren.

Tijdens de installatie van een Programma of een Game kun je vanzelfsprekend de hardeschijf en folder selecteren waar je het daadwerkelijk wilt installeren.
Malantur schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:20:
Soms werkt het wel, maar soms zetten programma's dingen in het registry of in je system map.
Dergelijke programma's moet je opnieuw installeren (mag eventueel gewoon over de oude installatie heen, dan worden je save games en settings vaak behouden).
Dit kan inderdaad werken, maar het komt practische niet meer voor dat een applicatie of game nog weer functioneerd en niet opnieuw geinstalleerd dient te worden.

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 16-11-2013 17:24 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:22:
Ja, en ja. Je dient inderdaad alle progamma's en Games opnieuw te installeren, om de simpele reden dat de registry van de nieuwe Windows installatie niet de juiste key's bevat om de programma's en Games nog weer goed uit te voeren.

Tijdens de installatie van een Programma of een Game kun je vanzelfsprekend de hardeschijf en folder selecteren waar je het daadwerkelijk wilt installeren.

[...]

Dit kan inderdaad werken, maar het komt practische niet meer voor dat een applicatie of game nog weer functioneerd en niet opnieuw geinstalleerd dient te worden.
Nieuwe software is idd geen probleem, die installeer ik op de SSD als ik dat nodig vind en anders op mijn HDD. Het gaat mij meer programma's die op de HDD staan die ik wil gebruiken.

Ik denk dat ik dan maar gewoon een back up maak van mijn muziek en save games en zo en dan de schijf
format en gewoon alles opnieuw installeer. Begin ik met een 'schone' schijf en hoef ik niet alles apart te bekijken.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
_Dune_ schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:22:

[...]

Ik bedoel dat je de nieuwe installatie gewoon kan uitvoeren over de oude installatie heen.
Ik zet bijvoorbeeld al mijn games op mijn D schijf. Na een format van mijn C installeer ik Steam opnieuw over de oude installatie heen in D:/Steam. Bij de eerste keer opstarten ziet hij alle games en settings nog in de juiste mappen staan en hoef ik dus geen enkele steam game opnieuw te installeren.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:30:
[...]

Nieuwe software is idd geen probleem, die installeer ik op de SSD als ik dat nodig vind en anders op mijn HDD. Het gaat mij meer programma's die op de HDD staan die ik wil gebruiken.

Ik denk dat ik dan maar gewoon een back up maak van mijn muziek en save games en zo en dan de schijf
format en gewoon alles opnieuw installeer. Begin ik met een 'schone' schijf en hoef ik niet alles apart te bekijken.
Af en toe een keertje opnieuw beginnen kan inderdaad geen kwaad.
Laatst ook gedaan op mijn laptop: alle data eraf gehaald, schone installatie gedaan en alle data weer teruggezet. Uiteindelijk had ik na het terugzetten 20GB minder data als ervoor, allemaal rommel dat door 3 jaar heen verzameld is...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.