Sleutelhangerwachtwoord kwijt. Help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:17
Beste Tweakers,

Ik was al een tijdje in het bezit van een witte macbook uit 2007. Nu heb ik deze al een tijdje terug al een nieuwe installatie gegeven en onlangs ook tweedehands verkocht.

Nu heb ik alleen geen flauw idee meer wat ik voor sleutelhangerwachtwoord ik heb ingesteld. Ik heb de koper wel het een en ander laten proberen maar het werkt allemaal niet. Ook opnieuw de hele macbook installeren werkt niet zonder dat wachtwoord.

Ook op google ben ik niet veel tegen gekomen wat zou kunnen helpen. Zijn er hier toevallig mensen die een oplossing weten voor dit probleem. Ik heb wel ergens gehoord dat je het wachtwoord kan resetten en dat je dan alle wachtwoord kwijt bent. Maar hoe dat precies werkt weet ik dan weer niet.

ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Groetjes Jeroen

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
Je gaat naar sleutelhangertoegang (staat bij hulpprogramma's) en wist daar alle sleutelhangers. Daarna zal hij gewoon een nieuwe aanmaken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ik heb geprobeerd wat jullie zeiden op mijn eigen macbook en doorgestuurd via de mail naar de koper maar ze zegt dat je daar ook een wachtwoord voor nodig hebt en het lukt haar dus niet.

Heb maar even een afspraak gemaakt zodat ik er zelf even naar kan kijken want volgens mij snapt ze er niks van haha. Bedankt voor de hulp alvast!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 00:53
JeroenF schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:01:
Ik heb geprobeerd wat jullie zeiden op mijn eigen macbook en doorgestuurd via de mail naar de koper maar ze zegt dat je daar ook een wachtwoord voor nodig hebt en het lukt haar dus niet.

Heb maar even een afspraak gemaakt zodat ik er zelf even naar kan kijken want volgens mij snapt ze er niks van haha. Bedankt voor de hulp alvast!
Of ze wil je gewoon graag weer zien. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Kan je niet nogmaals een clean install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ook niet geheel onbelangrijk: welke versie van OSX draait erop? Sowieso kan de Mac altijd opnieuw geïnstalleerd worden met de originele DVD. Je kunt dan een 'erase and install' doen (of eerst via Disk Utility in de installer de disk leeg maken) en dan een kale installatie doen. Probleem opgelost.

Versies van OSX die al een recovery mode hebben kan je naar recovery mode booten (cmd+R) en in de installer middels Disk Utility het 'Macintosh HD' volume wissen. Wel zorgen dat je backups hebt uiteraard ;) Als je vervolgens een installatie uitvoert, heb je weer een schone Mac. Wederom: probleem opgelost.

Launching containers into space

• Pindakaas
Er draait OSX Lion op. Ik heb haar ook al de installatie DVD meegegeven en uitgelegd hoe ze dat moest doen maar zei vertelde mij dat ze daar ook het wachtwoord voor nodig heeft. (Lijkt mij wel heel raar trouwens)

Maargoed, Ze gaat langskomen en waarschijnlijk gaat het dan wel lukken.(hopelijk) Of Wachtwoord resetten of een nieuwe installatie.

don't mind me

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:48
Klinkt alsof het firmware password aanstaat.
Pagina: 1