Toon posts:

[Macbook Pro 15"] Haperend beeld?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu iets meer dan een maand in het bezit van een Macbook pro 15 inch zonder retina scherm en het bevalt me allemaal prima, maar sinds een paar dagen hapert het beeld enorm bij sommige bewegingen.
Een week geleden Maverick geïnstalleerd en toen een tijd geen problemen gehad. Mijn opslag zit nog vrijwel leeg en ik heb er 8gb ram in zitten.

Nu schokt het beeld vooral bij
- Het full screen openen van programma's
- tussen full screen dekstops scrollen met de drie vinger
- Openen en sluiten Mission control
- Openen ene sluiten Launchpad
- en de taakbalk en de dock komen met een schokkende beweging het beeld

Wat me opvalt is dat het scrollen in bijvoorbeeld safari en andere programma's gewoon wel soepel werkt en dat hij niet schokt.
En dat hij laat reageert op geluid zachter en harder.

Cmd-alt-P-R al geprobeerd.

Meer mensen hier last van en weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? of komt dit door een fout in Maverick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Ik heb hier dus ook last van, ik zoek ook een oplossing die eigenlijk nog nergens te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Ik heb dit probleem ook gehad. Een her-installatie deed het probleem verhelpen. Helaas wel een hoop gezeik met backups maken en alles weer downloaden en installeren, maar goed, ik had i.i.g. m'n smooth ervaring terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Het gekke is echter wel dat ik de problemen blijf houden, heb hem net van een nieuwe Mac os 10.9.1 voorzien en toch zijn de problemen er.
Zowel op mijn late 2013 iMac 17'' als op mijn gewone 2010 MacBook Pro 13''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Onlangs ergens gelezen dat het 1x runnen van AutoCad (free trial) bij veel mensen hun MBP weer sneller maakt. Ik weet niet of dat ook voor jouw model geldt, maar het is het proberen waard.

Verder schijnt bij sommigen het herstellen van de schrijfbevoegdheden dingen op te lossen.

https://discussions.apple.com/thread/5481397?tstart=0

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:03
Hier nog een oplossing: https://discussions.apple.com/message/24146666#24146666

Edit: ben wel benieuwd of dit jullie problemen oplost, ook wel handig voor anderen...

[ Voor 36% gewijzigd door Douwe63 op 17-01-2014 09:32 ]

Pagina: 1