Ubuntu blijft hagen bij "checking battery state"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Ik heb XBMCBuntu draaien. Alles werkte perfect, had sabnzbd, Couchpotato, sickbeard enzo draaien.

Heb geprobeerd transmission te installeren, maar dat ging niet helemaal goed. Het downloaden werkte niet omdat er iedere keer "permission dendied" tevoorschijn kwam.

En toen ben ik gaan klooien met CHOWN en CHMOD, ook in de /var/ map volgens mij. Ook heb ik met user permissies en groepen zitten klooien. Vraag me niet meer precies wat ik heb gedaan :-/

Maar nu start xbmcbuntu niet meer op, althans, hij blijft hangen tot de "checking battery state". Alle servers draaien wel (apache enzo), maar vreemdgenoeg doet SabNZBD alsof het een "fresh install" is en wil weer een install draaien.
Spotweb geeft het volgende aan:
Unable to connect to database:
SQLSTATE[HY000] [2003] Can't connect to MySQL server on '192.168.0.189' (111)

Ik kan via webmin nog wel van alles aanpassen, dus ik hoop dat het nog gefikst kan worden.

Alles werkte zo mooi, dus ik wil liever niet xbmcbuntu opnieuw installeren. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak een nieuwe installatie op een ander systeem, desnoods VM oid, en ga de rechten vergelijken met wat je nu hebt en hoe 't in de andere installatie is. Repareer de rechten via een live CD dmv de nummerieke waardes van de gebruikers en groepen.

Laat dit een les zijn dat je niet zomaar met chown moet gaan werken, al helemaal niet als je niet weet wat je nou precies doet en ook niet zomaar toepassen op /var en andere systeemmappen. Op mijn werk had een externe partij ook lopen rommelen nadat we hadden geconstateerd dat cron van de gebruiker die ze gebruiken niet meer gevuld was. Enige wat ze hoefde te doen was die opnieuw vullen, maar in plaats daarvan hadden ze onze cron gesloopt door de rechten te veranderen.

Je Sabbie doet 't niet meer lekker omdat-ie geen bestanden kan lezen, of schrijven. Spotweb doet 't niet omdat de rechten op de MySQL data bestanden niet meer kloppen. En zo verder.

Het herstellen van de rechten is overigens een erg tijdrovende klus, vooral omdat je al je software weer moet installeren om de rechten te achterhalen. Je bent beter af met een backup van je systeem en een nieuwe installatie uit te voeren om daarna de backup te herstellen (rekening houdend met de rechten!!), al leer je dan wel minder over Linux.

Voor Transmission zijn er overigens handleidingen. Waarom heb je die niet er bij gepakt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Hoi Hero,

Bedankt voor je bericht. Ik denk dat ik wellicht maar een nieuwe install ga doen. Je geeft aan dat ik backups kan maken van de instellingen? Is dat mogelijk? Kan ik m'n sabnzbd (incl. instellingen) backuppen? en sickbeard etc?
Zo ja, hoe doe ik dat?

De tweede optie is op zich ook wel interessant, om toch in een VM de setup na te bouwen, en te vergelijken. Maar dan zou ik geen idee hebben wat ik zou moeten gaan vergelijken. Bedoel je ieder map bijlangs om de owner te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan alles backuppen ja via een live omgeving. Hoe je dat doet is redelijk simpel: je duikt de documentatie van de software in om te achterhalen waar alle instellingen worden opgeslagen. Daar maak je dan een backup van om later te herstellen. Let wel op de rechten die op de bestanden staan, die komen ook op de nieuwe locatie. Dus je zult de oorspronkelijke rechten moeten onthouden en aanpassen waar nodig.

Voor het vergelijken moet je idd alles nagaan met wat je hebt. Er zijn opties om een enkele uitdraai te krijgen van alle mappen en bestanden en bijbehorende rechten. Beide uitdraaien kan je dan vergelijken. Nu valt het over het algemeen wel redelijk mee, het meeste in /var/ is van root en in geval van MySQL bijvoorbeeld is de map en bestanden in die map van de mysql gebruiker.

TV is de laatste tijd toch slecht, dus een mooie gelegenheid om ipv voor de buis te hangen, je systeem te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Nou, dit is dus afgelopen met een flinke sisser. Schijnbaar tegelijkertijd dat ik met transmission heb zitten "klooien", is de linux partitie volgelopen. Die melding kreeg ik toen ik wat apt-get updates aan het doen was. Dus windows partitie (= dual boot systeem) verkleind, linux vergroot, en .. alles draait weer! Het niet opstarten lag dus aan een volle schijf :$ :$ :$

Maargoed, lesson learned met wat betreft CHOWN en CHMOD. Ik ga nu denk ik toch maar weer transmission erop zetten. Of zijn er betere torrent programma's ?

Het is de bedoeling dat ik torrents vanuit het netwerk kan adden. Dus liefst volledige web interface. Tranmission-daemon zag er op zich goed uit.

In ieder geval bedankt maar weer voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik zelf Transmission en geen problemen mee. Maar ik gebruik de GUI versie. Die heeft een optionele webinterface. De daemon is puur webinterface, omdat het er vanuit gaat dat je geen GUI hebt. Je kan 'm ook instellen met een watch folder, dan gooi je daar de torrent bestanden in en gaat-ie uit zichzelf aan het werk.

Andere client kan Deluge nog zijn, maar ik weet niet of dat GUI only is.

Het is wel apart hoe het zo reageert met een volle schijf, want er zou 5% van de ruimte gereserveerd moeten zijn juist voor dingen zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Ik heb transmission nu draaien. Een sudo apt-get install transmission-daemon was voldoende. De oplossing met permission denied had te maken dat ik als gebruiker nog niet was toegevoegd aan de "debian-transmission" groep. Werkt dus nu prima. Ook de watchfolder werkt, dat kan je in de settings.json instellen.

Ik vermoed dat ie vol is gelopen door transmission. Heb een systeem partitie van 20 gig (inmiddels dus 50),op een ssd en door mijn transmission download liep ie vol. Ik dacht dat ie naar de HDD ging, maar blijkbaar niet.

Moest alleen wel SabnNZBd en Sickbeard even opnieuw configureren. Alle series en geschiedenis stond er nog wel in, de settings waren weg. Waarschijnlijk vanwege het niet kunnen lezen van mijn home directory ofzo.

Het draait in ieder geval weer als een zonnetje, inclusief Transmission.

Is er nu een applicatie waarmee ik een volledige backup kanmaken van mijn systeem partitie? Zodat ik, voor het geval dat, deze weer volledig terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan je gehele schijf via tar in laten pakken en dat als backup gebruiken (exclude dan wel even /tmp, /proc, /dev, /sys en /run). Je kan ook CloneZilla gebruiken om een image van je partitie te maken.

Maar in principe is het hebben van een aparte /home en daar je backups van hebben voldoende. Eventueel /etc er bij en je hebt eigenlijk al genoeg om snel je systeem weer terug te hebben. Een nieuwe installatie duurt tenslotte niet zo heel lang en je hebt ook gelijk de nieuwe versie van packages.

Pagina: 1