Data op defecte schijf onleesbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb van een collega een oude PC overgenomen. Ik heb haar beloofd dat ik de data op de schijf grondig zou wissen. Nu was ik van plan een low-level format te doen. Echter is de schijf defect, hoe ik 'm ook verbind, ik kan de schijf niet benaderen.

Nu wil ik de data grotendeels onbereikbaar maken. Ik heb al de magneten uit de actuator over de platters gehaald. Heeft het zin om de platters nu een weekje in een bad met cola te leggen, zodat het lekker gaat corroderen?

De inlichtingendiensten kunnen de data waarschijnlijk wle achterhalen als ze willen, het gaat mij erom dat een amateur die per ongeluk de platters vindt, niet meer bij de data kan.

[img]error.jpg[/img]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een amateur heeft een werkplek van 100.000 euro nodig om de boel uit te lezen. Als dit niet zeker genoeg is sla de platters dan kapot met een hamer.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hamer?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Als de schijf dan toch al niet meer werkt, gewoon met een hamer de platters in tig kleine stukjes slaan. Zo doe ik het ook. Knappe jongen die dan alle stukjes bij elkaar krijgt er zinnige informatie vanaf kan lezen :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

3,5 inch boor ik dan gewoon een paar gaten door

2,5 inch hard tegen de grond aan smakken (die platters zijn van glas) en hij vat in 1000 stukjes uit elkaar
(hoor ej duidelijk als je hem schud ;) )

Iperf

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Papierversnipperaar

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Glazen bak met zoutzuur

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-01 22:56
Met de dremel, helemaal verpulveren... Zodat er alleen maar gruis is........, beetje een raar topic.

- HDD is al defect
- Ik neem aan dat ze niet miljarden heeft op haar bank, en die data op haar harde schijf heeft staan, fff, over de inlichtingen maar niet te beginnen.
- Beetje raar topic.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Misschien heeft ze wel kiddiepr0n erop staan, who cares.

Maak je eigen aflevering van: "Will it blend ?"
YouTube: Will It Blend?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
... en daar moet je denk ik niet vanuit gaan. Elektronica heeft nog wel eens de neiging om spontaan weer te gaan werken, na vervoer bijvoorbeeld. Het komt niet vaak voor, maar ik zou er niet op vertrouwen.

HD openschroeven, platters er uit halen en bij het huisvuil dumpen, elektronica in de recyclebak gooien.
Enige hindernis is dat je vaak torx-schroevedraaiers nodig hebt.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Printplaatje loshalen en apart weggooien en je bent al heel ver.

Verwijderd

Precies, zodra je printplaat weg is is de index van de schijf weg en lees je er niet meer van. En nog even ter overvloed: een hamer is je vriend.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
vanaalten schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:49:

HD openschroeven, platters er uit halen en bij het huisvuil dumpen, elektronica in de recyclebak gooien.
Enige hindernis is dat je vaak torx-schroevedraaiers nodig hebt.
En het is nog leuk ook om even te zien hoe die dingen in elkaar zitten 8)
(tenzij je ze al duuzend keer uit elkaar hebt gehaald ja.. :+)

Verwijderd

analogworm schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:52:
[...]

En het is nog leuk ook om even te zien hoe die dingen in elkaar zitten 8)
(tenzij je ze al duuzend keer uit elkaar hebt gehaald ja.. :+)
Anders blijven die magneten erin wel leuk, die zijn sterk. 8)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03
De enige methode om te zorgen dat er echt niets meer van kan worden gelezen is de platters vernielen. Iets anders maakt het alleen lastiger, maar niet onmogelijk.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Volgens mij onderhand genoeg wraakfantasiën op onschuldige hardeschijven. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.