Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SATA voedingskabel onmogelijk aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:19

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Heb een nieuwe voeding
pricewatch: Seasonic Platinum Series 660 Watt

En ik heb een nogal... "Groot" probleem.

Mijn SSD, welke tevens mijn enigste opslag is ( met oog op stilte ), heb ik dus gemonteerd op de achterkant van het "frame" waar het moederbord aan vast zit. De SATA kabels zelf zitten echter "achterstevoren", ik kan het onder geen enkele mogelijkheid vastmaken.

http://imgur.com/a/b0IFY

De enigste oplossing die ik kon bedenken is een Molex naar Sata kabel, wat ik wel weer zonde vind aangezien ik de aansluitingen wel gewoon heb.

Misschien hebben jullie nog een "out of the box" idee? ;w

En nee, het is nog niet af. Cable management komt zodra het werkt.

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:43
SSD omdraaien?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SSD omdraaien zal niet gaan omdat de schroefgaatjes maar aan 1 kant zitten ;) . Tenzij je hem wil bevestigen met dubbelzijdig tape ;) .

Je zou eventueel je SSD in een drive bay kunnen schroeven met 2 schroefjes aan 1 kant (dus waar normaal je optische drive zit). Dan zit ie wel maar aan 1 kant vast, maar een SSD weegt toch niks.

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 16-11-2013 13:14 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
SSD omdraaien werkt niet, die heeft geen schroefgaatjes aan die kant.

De optische bay ga ik er zo ook uit halen om gewicht te verminderen, maar dit zou ook een mogelijke oplossing kunnen zijn. Dan denk ik dat ik liever een molex kabeltje pak.

[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 16-11-2013 13:16 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:16

SambalBij

We're all MAD here

Steker even andersom op de kabel zetten... De aders lopen verticaal door snij/klem aansluitingen. Als je die per ader loshaalt en vanaf de andere kant er weer opzet, past het wel. Daarna het plastic afdek kapje er andersom op :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:43
Langere schroefjes en busjes ertussen dan?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
SambalBij schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:16:
Steker even andersom op de kabel zetten... De aders lopen verticaal door snij/klem aansluitingen. Als je die per ader loshaalt en vanaf de andere kant er weer opzet, past het wel. Daarna het plastic afdek kapje er andersom op :)
Hm, niet aan gedacht.
Dit had ik waarschijnlijk wel gedaan met een 50 euro voeding, maar 140 word me iets te duur om mee te klooien.
nineball schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:18:
Langere schroefjes en busjes ertussen dan?
Hm, dat is zo'n slecht idee nog niet. Even kijken of ik nog wat lange schroeven heb. _/-\o_
Moet wel het hele systeem weer uit elkaar trekken, buhhh O-)

Edit: Zo te zien heb ik M2 schroeven nodig, die heb ik helaas niet. Maandag even meenemen van de HU.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 16-11-2013 13:24 ]

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 14:11
spone schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:12:
SSD omdraaien zal niet gaan omdat de schroefgaatjes maar aan 1 kant zitten ;) . Tenzij je hem wil bevestigen met dubbelzijdig tape ;) .

Je zou eventueel je SSD in een drive bay kunnen schroeven met 2 schroefjes aan 1 kant (dus waar normaal je optische drive zit). Dan zit ie wel maar aan 1 kant vast, maar een SSD weegt toch niks.
Heb ik ook gedaan door gebrek aan geschikte drivebays, werkt prima en met een beetje goede tape zal het echt niet zomaar los gaan.
Pagina: 1