Toon posts:

Idle temp Phenom II X4 925

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of de volgende Idle/Load temps normaal waren.
ik had natuurlijk al even op iNet rond gekeken en daar zag ik vele temperaturen waarvan velen lager alsook velen hoger dan mij.

wat ik mij nu afvroeg of de volgende temperaturen normaal waren bij het volgende systeem.
systeem ligt momenteel los op mijn bureau in onderdelen bij een kamer temp van 20/22 graden

Mobo : Asrock 890GX Extreme 3
RAM : 2x4GB DDR3 1333
GPU : GTX480 EVGA
CPU : Phenom II X4 925 (stock speeds vcore 1.35v)
Koeling : Scythe Mugen 2

Idle na 10min in BIOS : 38C
Load na 1 uur Prime95 : 46C

Core temp geeft standaard een temp van 18C op alle cores, wat onmogelijk is aangezien AIR nooit onder kamer tempratuur kan koelen.

ik heb het systeem 15min laten staan in Windows 8.1 en de Offsets in CoreTemp ingesteld zodat idle temp in core temp overeen kwam met mn idle temp in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb een X4 635, die idle draait op 29/30c met een kamertemp van 21c. Ik gebruik OpenHardwareMonitor.
Dit is wel op water, die temps lijken mij erg netjes op lucht koeling. Mischien je koeler remounten met minder pasta?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

BIOS stressed mijn CPU om de een of andere reden, dus die temperatuur is heel normaal.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de cooler vandaag al 3x geremount, had eerst wat te weinig pasta wat resulteerde in kleine bedekte area op de cpu (1 korrel pasta ter formaat van rijstkorrel. (43 Idle)

daarna ter formaat fan 1 erwt genomen, was teveel en kwam er aan de zijkant tussen uit, (idle 41)

3e keer ben ik er precies tussen in gaan zitten, en zit nu idle op 38C, dus de montage en hoeveelheid pasta (cooler master no name) lijkt verder OK.

Edit, screenie van OHM
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/1433/nflm.jpg

Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:44
Temps zien er netjes uit, zeker voor lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu alles weer in de case zit (CM690 Advanced 2) met de nodige case-fans, zijn de temps inderdaad ronduit perfect te noemen.

cpu draait nu op een schamele 3.7Ghz met 1.45Vcore
wat resulteerd in een idle temp van 37C en een loada temp van 51C

Niks te klagen dus
Pagina: 1