Software review verzoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Ik ben zelf software developer en wat ik mis op het wereld wijde web is een plaats waar je je software onafhankelijk kan laten reviewen door een grotere groep mensen.

Als je een applicatie hebt gemaakt, dan vraag je aan vrienden en/of familie wat ze van de applicatie vinden, echter zullen die minder kritisch zijn dan onafhankelijke 'onbekenden'.

Je kan natuurlijk ook wachten tot je applicatie wordt gereviewd door een internet website, maar dan is het de mening van over het algemeen maar 1 persoon, als je applicatie al gereviewd wordt.

Bij Tweakers komen veel software developers langs die waarschijnlijk met het zelfde 'probleem' zitten en nou is mijn voorstel dat er een aparte sectie op Tweakers komt waar developers hun software kunnen posten om door de kritische community te laten reviewen.

Met de onafhankelijke reviews kunnen de developers dan hun software weer verbeteren en zullen de Nederlandse en Belgische applicaties een (nog) betere kwaliteit krijgen waar iedereen weer profijt van heeft.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://codereview.stackexchange.com/ lijkt me een mooi uitgangspunt ;)
Ik zie het code-reviewen niet echt zitten hier op GoT; het werkt 't afhaalbalie, debug-mijn-code-eens, wat-mankeert-er-aan-deze-lap-code etc. in de hand en daar zit niemand hier op te wachten.

Als je concrete vragen hebt over bepaalde onderwerpen, keuzes, snippets code etc. dan zijn die natuurlijk van harte welkom in de Devschuur® (en dat is het ook altijd al geweest) maar complete projecten: nee. Bedenk dat niet elk project een vier-op-een-rij of "mijn blogje" of iets dergelijks is en grotere projecten dus niets dan een eindeloze discussie zijn want er is altijd wel ergens iets op te merken. Misschien dat je 't dan nog beter gewoon kunt open-sourcen; dan krijg je ook vanzelf input van "de community" en krijg je mogelijk zelfs nog patches, pull-requests etc die je dan op jouw beurt weer kunt verkiezen in je project op te nemen of niet.

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 17-11-2013 02:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
RobIII schreef op zondag 17 november 2013 @ 02:21:
http://codereview.stackexchange.com/ lijkt me een mooi uitgangspunt ;)
Ik zie het code-reviewen niet echt zitten hier op GoT;
Mijn insteek is niet het code reviewen, maar het resultaat;
- Hoe wordt de software ervaren door anderen?
- Is de UI overzichtelijk en vanzelfsprekend?
- Zijn er opties die missen?
- Is de software vernieuwend of is het de zoveelste ...?
- Enzovoorts

De code, dat zoekt de developer maar lekker zelf uit, om het maar even cru te zeggen. Het gaat dus echt om het eindresultaat.

Op Tweakers hebben jullie zelf een Review sectie, waaronder ook software wordt gereviewd. Ook leden van Tweakers kunnen een review plaatsen. Wat ik in gedachten had was een plaats waar je je eigen software kan aanbieden en dat de leden van Tweakers daar op kunnen reageren met een (korte) review en een beoordelingssysteem (puntensysteem) erbij. Als software developer krijg je dan een beter beeld hoe het eindresultaat is geworden. Zelf vind je je eigen software natuurlijk geweldig en je familie en vrienden vinden dat waarschijnlijk ook, maar is het ook zo geweldig?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Swerfer schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:41:
[...]

- Hoe wordt de software ervaren door anderen?
- Is de UI overzichtelijk en vanzelfsprekend?
- Zijn er opties die missen?
- Is de software vernieuwend of is het de zoveelste ...?
- Enzovoorts
We runnen hier een forum (=discussieplatform), geen gratis testservice. ;)

Hoe zie je een discussie voor je op basis van een linkdumpje (God weet wat voor virussen je binnentrekt, trouwens) en "wat vinden jullie"? Dat wordt gewoon eenzijdig dingen roepen tegen de topicstarter en is dus per definitie niet interessant voor een forum.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
NMe schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:27:
[...]

We runnen hier een forum (=discussieplatform), geen gratis testservice. ;)

Hoe zie je een discussie voor je op basis van een linkdumpje (God weet wat voor virussen je binnentrekt, trouwens) en "wat vinden jullie"? Dat wordt gewoon eenzijdig dingen roepen tegen de topicstarter en is dus per definitie niet interessant voor een forum.
Waarom is zijn er dan wel "Show hier je website/android app/Iphone app/Windows app topics/Tools die je gemaakt hebt, maar geen software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Megamind schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:31:
[...]

Waarom is zijn er dan wel "Show hier je website/android app/Iphone app/Windows app topics/Tools die je gemaakt hebt, maar geen software?
Die is er wel hoor: Topicreeks: [Alg] Welke tools heb jij gemaakt?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ja tools, maar ik versta niet alle software onder tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daar is het topic op zich wel geschikt voor...maar niet in de ruime zin zoals de topicstarter hier bedoelt. Het is meer een gevalletje showen en weer doorgaan dan een uitgebreide Q&A en testsessie per applicatie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet voor niets dat software tester een echt vak is.
Pagina: 1