Real time backup .pst

Pagina: 1
Acties:

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:15
Doel: Real-time externe backup van outlook pst, terwijl er in outlook gewerkt wordt (2010 of 2013).

Crashplan kan een goede restore niet garanderen:
CrashPlan backs up files that are always being written to (i.e. open files) using your computer's operating system. However, CrashPlan does not have application-specific hooks to safely back up files that are always being written to (like Outlook's PST file). So while CrashPlan backs up open files by default, the nature of open files is such that CrashPlan might not have all the data necessary to restore such files reliably. The solutions suggested below include considerations for backing up open files.
http://support.code42.com...n_2:_Copying_The_Database

Vraag: Nu ben ik benieuwd welke oplossingen de tweakers zoal gebruiken, indien dit uberhaupt mogelijk is.

edit
IDrive maakt geen voorbehoud. Toch wel, bestanden groter dan 500mb worden niet meegenomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 17-11-2013 13:28 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 02:48
Waar krijgt deze Outlook zijn mailtjes vandaan? Als je de inkomende en uitgaande mail die via de mailserver loopt kopieert levert die kopie de laatste wijzigingen na de laatst geslaagde backup.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Tommy The Cat
De mailservers gegevens zijn nog onbekend, de mail moet ik nog opzetten.

Maar je bedoelt simpelweg dat je de mail, de kalender en de taken zou kunnen syncen met een ander account? Dat dit dan zorgt voor een directe backup van nieuw ontstane items die nog niet in de 'echte' backup zitten?

edit
Google apps sync zegt het allemaal te kunnen. Synchroniseert zowel de mail, kalender als taken. Maar ook in de laatste maand lijken er in de praktijk wel wat problemen te zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Tommy The Cat op 16-11-2013 16:50 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Waarom zou je daarvoor .pst willen gebruiken? Dat is best lastig. Als je toch de keuze nog open hebt welke mailserver je op gaat zetten, dan kan ik je Kerio aanraden. Tenminste hiervan weet ik hoe het werkt, maar het zou ook met andere mailservers kunnen. Nadeel is wel, dat Kerio betaald is.
Kerio gebruikt losse bestanden voor elk item dat je maakt (email, task, note, appointment, etc..), als je dan een Sync programma zoals SyncBack automatisch elk nieuw bestand laat spiegelen naar een backup locatie, dan heb je het voor elkaar. Bovendien heb je het dan voor elke gebruiker voor elkaar en dat alles op 1 server, niet per client.

• Tommy The Cat
Zelf ga ik geen mailserver opzetten, maar zal op basis van een websitedomein emailgegevens ontvangen en dus gebruik ik een programma om de inkomende en uitgaande mail in te lezen en op te slaan. Outlook is in bezit, ben ik aan gewend en werkt wat mij betreft goed. Vandaar dat ik met de .pst zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Tommy The Cat op 16-11-2013 16:47 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Ah, ok.. duidelijk. Ik twijfel dan of je een life-kopie van je PST kan maken als deze geopend is. Het is namelijk de reden dat ik over ben gestapt op een mailserver - plus natuurlijk vele andere voordelen.
Pagina: 1