Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweedehands laptop uit 2007 nog capabel genoeg voor devwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 08:26
Even siutatieschets:

TS is een armoedige student.
TS kan niet omgaan met 16:9 resoluties. 16:10 it is, 1920x1200 vanwege de vele code. :)
TS wilt een robuuste laptop, die niet 'koud' aanvoelt (metaalachtig), maar van dat robuuste, zachte plastic.
Een trackpoint is pré.

Heb m'n oog laten vallen op laptop 1 en laptop 2.

Een blik op de reviews leert dat ze in 2007 geschreven zijn, en de laptop dus ook van 2007 is. Dan vraag ik mij af, of de laptop nog potent genoeg is om Linux en Windows 7 te draaien. Er zullen tevens een hoop applicaties op draaien, voornamelijk Sublime Text, Chrome, etc. Wel ga ik de HDD vervangen door een SSD. :)

5 jaar is in de IT-wereld een steentijdperk. Maar afgaand op de specs, lijkt de laptop mij nog vrij snel om met een i3 laptop mee te kunnen?

Vraag mij af of jullie ervaring hebben met oudere laptops in 'deze tijd' :?

Lukt dat nog beetje, of zit je te ergeren aan de traagheid dat je beter voor een nieuwe kunt gaan ?
Nu zat ik mij af te vragen, of en

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 16-11-2013 02:34 ]

• Hatsieflatsie
Niemand? :o

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Laptop 2 heeft trouwens een QWERTZ tobo, weet niet of je daar blij van wordt ;)

Laten we wel zijn, ik draaide op een HP Elitebook 8530w verschillende pagina's in tabs in Chrome, Spotify, Visual Studio (2x instances op hetzelfde moment) en wat andere zut en hij deed het perfect.
Je zult niet kunnen verwachten dat compileren gedaan is in de tijd dat een i5 of i7 laptop van deze of de vorige generatie deed, maar dat ging verbazingwekkend goed. Ook een 15,4" laptop met 1920x1200 en een best oké batterijduur voor het model.

Ik denk dat je dus met die laptops best vooruit kunt nog, je weet alleen niet hoe goed de kwaliteit nog is na 5 á 6 jaar gebruik, als je ze dan zelf ook nog een tijdje wilt gebruiken...

Voor de goede orde, de specs van die 8530w toen:

- Intel Core 2 Duo T9300
- 4 GB DDR2 800 MHz
- 120GB SSD en 240GB HDD
- 1920x1200 paneel gevoed door een FX770m videokaart.

Ik moet zeggen dat het helemaal geen probleem was en de laptop werkte heerlijk. Een SSD maakt gewoon heel veel goed op oudere modellen. Zou hem zo weer terug willen ware het niet dat ik er weinig aan heb :P

Succes met de zoektocht! Je hebt echt geen i7 Quad nodig voor je schoolwerk / Licht professioneel devven, het maakt het alleen wat sneller uiteindelijk. Ik kon er in ieder geval heel goed mee leven het laatste jaar van m'n studie.

• Hatsieflatsie
Merethil schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:49:
Laptop 2 heeft trouwens een QWERTZ tobo, weet niet of je daar blij van wordt ;)
Maakt toch niet uit? Input in je OS op Amerikaans toetsenbord instellen, solved. :).
Laten we wel zijn, ik draaide op een HP Elitebook 8530w verschillende pagina's in tabs in Chrome, Spotify, Visual Studio (2x instances op hetzelfde moment) en wat andere zut en hij deed het perfect.
Je zult niet kunnen verwachten dat compileren gedaan is in de tijd dat een i5 of i7 laptop van deze of de vorige generatie deed, maar dat ging verbazingwekkend goed. Ook een 15,4" laptop met 1920x1200 en een best oké batterijduur voor het model.

Ik denk dat je dus met die laptops best vooruit kunt nog, je weet alleen niet hoe goed de kwaliteit nog is na 5 á 6 jaar gebruik, als je ze dan zelf ook nog een tijdje wilt gebruiken...

Voor de goede orde, de specs van die 8530w toen:

- Intel Core 2 Duo T9300
- 4 GB DDR2 800 MHz
- 120GB SSD en 240GB HDD
- 1920x1200 paneel gevoed door een FX770m videokaart.

Ik moet zeggen dat het helemaal geen probleem was en de laptop werkte heerlijk. Een SSD maakt gewoon heel veel goed op oudere modellen. Zou hem zo weer terug willen ware het niet dat ik er weinig aan heb :P

Succes met de zoektocht! Je hebt echt geen i7 Quad nodig voor je schoolwerk / Licht professioneel devven, het maakt het alleen wat sneller uiteindelijk. Ik kon er in ieder geval heel goed mee leven het laatste jaar van m'n studie.
Bedankt voor je reactie! Hetgeen je beschrijft, komt overeen met de specs van de Thinkpads die ik op oog heb. Het valt mij reuze mee zo, wat je beschrijft. :)

DIt was de bevestiging die ik nodig had, hartelijk dank daarvoor. Heb zojuist de verkoper gecontacteerd.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:23:
[...]
Maakt toch niet uit? Input in je OS op Amerikaans toetsenbord instellen, solved. :).
Voor devwerk zou ik er niet blij van worden. Verschillende programmeertalen hebben verschillende speciale tekens nodig en hoe goed je ook blind kan typen, SOMS kijk je toch naar je toetsenbord om er eentje te vinden :P
Mocht jij er écht geen last van hebben is dat natuurlijk geen probleem ;)