Toon posts:

[Linksys WAG54GX2] URL Blocking Filter werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Router: WAG54GX2 (Extender)
Ik zou graag gebruik willen maken van het URL blocking filter. Ik kan namelijk een aantal "Keywords" invullen om zo websites te blokkeren. Maar (zie screen)als ik bijvoorbeeld google intyp. Op Save druk, kan ik gewoon nog op google? ik wil niet dat mijn medegebruikers lekker vrij kunnen downloaden en op crappy sites gaan, en nu weet ik een aantal sites waar ze hier gebruik van maken.

Wat kan ik nu het beste doen om deze filter te activeren? dat ik een woord/keyword intyp, en daadwerkelijk ALLES met dat woord geblokkeerd wordt?

Screenshot filter: http://i39.tinypic.com/vws7bq.jpg

Mvg

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Een deftige firewall opzetten. Monowall bijvoorbeeld. Die heeft plugins om websites die potentieel schadelijk zijn te blokkeren. Maar ik denk dat dat je behoorlijk boven de pet gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nou boven de pet, als je hier soms kijkt hij ze mijn verbinding leegtrekken is het anders. Het is geen probleem dat medebewoners op mijn internet zitten, maar dat ze snachts al mijn mb's leegtrekken door een hele reeks films naar beneden te halen gaat te ver. Hier is vaak zat voor gewaarschuwd.

Kun je mij een artikel geven hoe ik een stevige firewall op mijn verbinding zet? want waarom werkt het standaard gedeelte van de Linksys vrijwel niet?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Waar je naar op zoek bent is QoS, waarbij de bandbreedte eerlijk over de gebruikers verdeeld wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Nou het gaat me er meer om dat ik ook specifieke keywords/urls kan invullen. Liefst gewoon de simpele URL blocking van mijn Linksys router. Wie kan verklaren waarom deze niet werkt?

Zoals deze: YouTube: How To Block Any Site From Your Router (LINKSYS)

• Jolke
Heb je complete URLs al ingevuld? Werkte dat ook niet dan? Ik zie dat je alleen keywords hebt ingevuld.

Verwijderd

Topicstarter
Complete urls ook getest. Werkt niet. Ik vind het vreemd.

• Jolke
Maar je eigenlijke probleem is toch dat je huisgenoten de verbinding dicht laten dichtslippen? Als je url's kan filteren, dan zullen ze ongetwijfeld via andere website content gaan downloaden. Bovendien torrents vang je daarmee niet af.
Pagina: 1