Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
"start de pc eigenlijk nauwelijks meer op" uit verhaal betekent dus niet in boot komen of in windows?
Samsung Magician deinstalleren, gaf bij mij al ook problemen met system freeze. Sluit alleen 1 schijf aan, start dan op. Installeer alle mobo drivers vanaf je CD als in windows komt. Daarna een voor een HDDs installeren. Je biosflash kan je huidige drivers incompatibel maken. Ik lees al windows 8.1 - daar heb ik nu ook driver issues mee. Vaak komt het erop neer alles opnieuw "refreshen".
Samsung Magician deinstalleren, gaf bij mij al ook problemen met system freeze. Sluit alleen 1 schijf aan, start dan op. Installeer alle mobo drivers vanaf je CD als in windows komt. Daarna een voor een HDDs installeren. Je biosflash kan je huidige drivers incompatibel maken. Ik lees al windows 8.1 - daar heb ik nu ook driver issues mee. Vaak komt het erop neer alles opnieuw "refreshen".
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
In de bios kom ik wel. Maar daar zie je dat niet alle HD's altijd op dezelfde wijze gedecteerd worden. Soms mist er eentje, soms twee, op wisselende poorten, soms zie je ze allemaal.CyberAmp schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:26:
"start de pc eigenlijk nauwelijks meer op" uit verhaal betekent dus niet in boot komen of in windows?
Ik heb ook geprobeerd met slechts één schijf aangesloten. Alles schijven heb ik in andere pc's getest, daar kon ik gewoon de inhoud bekijken.
Wanneer ik van een externe installatie Cd Windows opnieuw probeer te installeren, kom ik ( na eeuwig wachten ) niet verder dan - als ik mazzel heb - het eerste setupscherm. Daarna blijft de boel eeuwig hangen.
Samsung Magivcian werkte trouwens prima in Windows 8.1 vóórdat ik de bios flashte.
Inmiddels van de leverancier ( Afuture ) een RMA-retour gekregen. Dat wordt dus even een tijdje afzien zonder werrkende PC.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Op zich goed om een laatste versie van het BIOS te hebben draaien, maar had je specifieke redenen om het nieuwste BIOS te draaien? Ik heb vaak bij het BIOS juist zoiets van 'if it ain't broken, don't fix it'.
En een downgrade van 1.5 naar 1.4? Wellicht doet Afuture dit voor je
Edit: typo.
[ Voor 12% gewijzigd door Jolke op 17-11-2013 10:36 ]
Nou, ik dacht dat je tegenwoordig met de voortschrijdende ontwikkelingen heel redelijk je bios vanuit een windows-omgeving kan flashen, in dit geval met MSI Live Update. We zitten tenslotte niet meer in het DOS-tijdperk en een nieuwere versie installeer je tenslotte ook voor bijv. je grafische kaart.Jolke schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:36:
Op zich goed om een laatste versie van het BIOS te hebben draaien, maar had je specifieke redenen om het nieuwste BIOS te draaien? Ik heb vaak bij het BIOS juist zoiets van 'if it ain't broken, don't fix it'.
Downgraden lukte trouwens, na eerst advies van Afuture te hebben gevraagd, ook prima, maar niet met het gewenste resultaat dus. ,