Goedenavond Tweakers,
Ik zou graag wat advies willen bij het samenstellen van een pc. Ik heb zo hier en daar mijn twijfels, vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga het voornamelijk gebruiken om te gamen. Hierbij moet je denken aan games zoals BF4, Far Cry 3, GTA V etc. Ik wil toch wel een aantal jaren deze spellen op high/ultra (1920x1080) aankunnen en dan later ook kunnen upgraden ipv een nieuwe systeem aan te moeten schaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een asus monitor. Deze zal dus aangesloten worden op mijn nieuwe systeem.
pricewatch: Asus VG278HE Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een goeie game pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
GPU; Ik weet dat amd meer bang for the buck is, maar van wegen mijn monitor moet ik een nvidia kaart hebben.
CPU; Intel of amd maakt mij niet echt uit. Mij gaat het gaat erom welke de beste game prestatie oplevert. Ik weet dat de intel i5 een krachtige quad core heeft en dat amd fx versie een wat minder krachtige 8-core heeft. Hopelijk dat jullie mij hier meer over kunnen informeren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb het liefst dat het systeem zo stil en koel mogelijk is.
ik ben tot het volgende gekomen.
Ik heb de Z87 moederbord en de 800 watt voeding gekozen omdat ik over een aantal jaartjes een 2e gtx 770 erbij wil prikken. Een ssd komt er later nog bij. Ik ben ook niet van plan om over te klokken.
Indien jullie nog opmerkingen en aanmerkingen hebben hoor ik dit graag.
Alvast bedankt !
Ik zou graag wat advies willen bij het samenstellen van een pc. Ik heb zo hier en daar mijn twijfels, vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga het voornamelijk gebruiken om te gamen. Hierbij moet je denken aan games zoals BF4, Far Cry 3, GTA V etc. Ik wil toch wel een aantal jaren deze spellen op high/ultra (1920x1080) aankunnen en dan later ook kunnen upgraden ipv een nieuwe systeem aan te moeten schaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een asus monitor. Deze zal dus aangesloten worden op mijn nieuwe systeem.
pricewatch: Asus VG278HE Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een goeie game pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
GPU; Ik weet dat amd meer bang for the buck is, maar van wegen mijn monitor moet ik een nvidia kaart hebben.
CPU; Intel of amd maakt mij niet echt uit. Mij gaat het gaat erom welke de beste game prestatie oplevert. Ik weet dat de intel i5 een krachtige quad core heeft en dat amd fx versie een wat minder krachtige 8-core heeft. Hopelijk dat jullie mij hier meer over kunnen informeren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb het liefst dat het systeem zo stil en koel mogelijk is.
ik ben tot het volgende gekomen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 156,80 | € 156,80 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 117,95 | € 117,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING | € 333,- | € 333,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,06 | € 14,06 |
| 1 | Xilence Xilence Gaming Edition 800W | € 84,06 | € 84,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 896,66 | |
Ik heb de Z87 moederbord en de 800 watt voeding gekozen omdat ik over een aantal jaartjes een 2e gtx 770 erbij wil prikken. Een ssd komt er later nog bij. Ik ben ook niet van plan om over te klokken.
Indien jullie nog opmerkingen en aanmerkingen hebben hoor ik dit graag.
Alvast bedankt !