Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb jullie advies nodig en ga proberen het zo makkelijk mogelijk uit te leggen.
Nadat ik 2,5 jaar lang een iPhone 4 had, heb ik vorige maand een iPhone 5S 64gb gewonnen bij een Duits puzzelboek.
Ik heb gisteren contact gehad met het bedrijf, en de iPhone komt een deze dagen.
Nu ga ik de iPhone verkopen, en een Android-toestel nemen.
Inmiddels is mijn oude iPhone 4 ook al de deur uit.
Ik heb thuis alles van Apple (iPad, iMac), maar qua telefoon hoef ik geen iPhone meer, veelste duur.
Het enige wat ik op een telefoon doe is Whatsapp, muziek luisteren en Facebook-chat.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Google Nexus 5 of de Xperia Z1.
Een mooi groot 5'' scherm, snelheid en batterijduur vind ik heel belangrijk.
Wat zouden jullie doen? Hoor de laatste tijd veel negativiteit rond de Nexus 5, speaker die half functioneert, batterij die te snel leegloopt, wifi dat uit valt.
Iemand daar ervaring mee?

En kan ik de Agenda van iCloud gebruiken op Android?

Wat zouden jullie doen?

Met vriendelijke groet,

Bart

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Als het enigste is wat je gaat doen "internetten, muziek luisteren, whatsapp en facebook-chat" is, waarom neem dan niet gewoon de normale Xperia Z telefoon. Verschil in snelheid ga je nauwelijks merken.

Scheelt namelijk toch wel 130 euro.. (zijn 130 euroknallers bij de mac!!)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 12:20
Ik zat pas met de zelfde vraag als jij. Ik twijfelde tussen de HTC One, S4 ,Z1 en de N5. Uiteindelijk toch de N5 gekozen. Dit omdat het 100-200 euro goedkoper is, maar toch een betere processor en beter ondersteuning door Google. Ik heb ook een nexus 7 tablet (2012) en deze bevalt mij ook prima.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Vinand schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:54:
Als het enigste is wat je gaat doen "internetten, muziek luisteren, whatsapp en facebook-chat" is, waarom neem dan niet gewoon de normale Xperia Z telefoon. Verschil in snelheid ga je nauwelijks merken.

Scheelt namelijk toch wel 130 euro.. (zijn 130 euroknallers bij de mac!!)
Nexus 5 is ook niet duur hoor, wellicht nog goedkoper dan een Xperia Z.

Maar een 'gratis' gewonnen iPhone 5S 64gb is toch niet duur?
Aangezien je nu ook al alles van Apple hebt zou ik gewoon je iPhone houden.
Zo kun je iCloud sync ook wel vergeten met Android. Dan mag je al je Apple apparatuur gaan aanpassen aan Google's diensten en hopen dat het allemaal werkt.

Voor alleen facebook, whatsapp en muziek heb je ook echt geen 5 inch scherm nodig lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 15-11-2013 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
@wieriemaster
Hoe bevalt de Nexus5? Nog geen gekke dingen tegen gekomen?

@dutchgio
Als ik de iphone verkoop, en daarvan een goedkoper androidtoestel koop, hou ik nog veel geld over wat gebruikt kan worden voor huur, autorijden enzovoort? (:

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 14:33
Beetje vreemde redenatie, voor dingen als muziek, wattsapp en facebook chat is een iphone 4 ook nog prima geschikt en heb je ook totaal geen groot scherm nodig. Houd je nog meer geld over ;).
Verder heeft elke telefoon wel wat, de z1 heeft een slecht scherm, de nexus heeft wat quality control problemen waardoor niet elke telefoon even goed is. Verder valt de prijs van een iphone wel mee als je het omrekent naar afschrijving. De iphone 4s doet nu bijvoorbeeld nog ~300 euro tweedehands, een s4 zit nu al op ~350 tweedehands.
Pagina: 1