Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik kom er met google en de scythe pagina niet echt uit, kan ik op een Mugen 2 'probleemloos' 2x een 140mm fan zetten?
Welke beugeltjes kan ik daarvoor gebruiken?
Zou dit voldoende zijn voor een FX9370? (zonder extra OC, hopelijk met een kleine undervolt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Ik had de scythe mugen rev 2 en bij mij paste het niet , ik kreeg die beugeltjes er niet omheen was gewoon te strak misschien met andere beugeltjes dat het wel lukt volgens mij had alternate ze succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Weet iemand toevallig ook welke fans ik hiervoor het beste kan gebruiken zonder dat ik gelijk de prijs van een compleet nieuwe koeler uitgeef?

Er zijn simpelweg teveel fans te koop waardoor ik de keuze niet kan maken.
Een beetje geluid vind ik niet zo heel erg, het gaat me vooral om de koelprestaties.

Ik zit bv naar deze te kijken, waarbij ik eigenlijk niet meer dan 25-30 euro wil uitgeven, tenzij ik dan een domme keuze zou maken.
http://tweakers.net/price...;335615;292101/categorie/

[ Voor 28% gewijzigd door mitsumark op 17-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
waarom gebruik je niet gewoon de standaard fan die bij de mgen komt het vershil met een andere fan is echt te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Sorry, net een ninja edit gedaan.

Ik hoor en lees om me heen dat een 'simpele' luchtkoeler niet voldoende is voor de FX9370/9590.
Daarnaast is mijn mugen 2 (incl fan) al wat ouder dus een nieuwe fan kan sowieso geen kwaad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ga voor zo'n all in waterkoelertje. Werkt prima en je hebt stabiele temps (8350 max 40gr hier)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:40:
Sorry, net een ninja edit gedaan.

Ik hoor en lees om me heen dat een 'simpele' luchtkoeler niet voldoende is voor de FX9370/9590.
Daarnaast is mijn mugen 2 (incl fan) al wat ouder dus een nieuwe fan kan sowieso geen kwaad denk ik.
je kan er beter 2 degelijke fans op zetten dan 2 grote fans.
weet niet precies wat de weerstand is van een mugen 2, dat maakt het verschil tussen hoge cfm fan of fan met hoge druk (typhoon ed.). dat zou je even moeten nazoeken, maar dan kan een luchtkoeler het echt wel hebben hoor. (ander h100i ofzo, en niet minder als 240mm radiator).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Een 240+ rad kan ik eigenlijk niet kwijt in mn kast, dan moet ik gaan modden.
Doorgaans zijn 140mm fans wel efficienter dan 120mm fans (meer luchtverplaatsing bij lagere rpm/geluid en hogere max verplaatsing, maar dat zal inderdaad nog afhangen van de kwaliteit van de fan).

Ik denk dat ik bij het gebruik van 2 fans niet echt meer rekening hoef te houden met de weerstand, dus dan geldt hoe meer cfm hoe beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:37
klinkt misschien dom maar gebruik zelf iets om de fans op de Mugen te plaatsen,tierips of zakkenbinders
`T beste is ind 2x120mm fans te plaatsen ipv 2x140mm en neem dan ind iets betere fans dan de standaard dingen.
Mijn Mugen 2 nu beide fans (Gelid Solutions WING 12 PL (blue), 120mm) vervangen voor red led fans 1xEnermax als push en 1x Cooler Master Sickleflow als pull,werkt zeer goed moet ik bekennen,temps met load komen niet boven de 60graden (geen oc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:33
140mm heeft minder statische druk alleen en daardoor heb je niks aan die extra luchtverplaatsing. De coolink swif 120's zijn prima stil en hebben goede druk / lichtverplaatsing. heb ik op mn mugen 2 zitten en hield een q6600 op 4.0ghz op 50-55 graden. En als je iets meer wilt uitgeven gewoon voor scythe AP15's gaan (gentle typhoons) dat zijn gewoon de beste imo.

[ Voor 24% gewijzigd door improperBunny op 24-11-2013 13:56 ]

Pagina: 1