Uitvallen Sapphire 7970GHz Vapor-x

Pagina: 1
Acties:

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo mede tweakers,

Sinds kort zit ik met het probleem dat de videokaart in mijn PC op willekeurige moment uitvalt en vervolgens ook de rest van de pc laat crashen.
Dit gebeurt tijdens het spelen van een spel en ook tijdens normaal gebruik zoals interneten.
Het systeem is wel nog in staat om de 15 minuten 1080p benchmark van Furmark te voltooien, maar na dat de benchmark klaar is valt eerst het beeld uit en een paar seconde daarna blijft de rest van de pc hangen.
de temperatuur van de videokaart blijft onder de 70 graden en de CPU word niet warmer dan 50 graden.

systeem specs zijn:
CPU: Intel core I5 3570K @3.4Ghz (stock)
Mobo: ASUS P8Z77M-Pro (bios 2105)
GPU: Sapphire HD7970Ghz Vapor-x (stock)
Geheugen: 2x Corsair CML8GX3M2A 1600C9 (XMP-1600)
Voeding: OCZ MODXStream Pro 600W
Opslag: 128GB Crucial m4 & 1 TB samsung spinpoint f1

Ik heb al verschillende dingen geprobeert:
-Geheugen test met memtest86+ elke reep appart 3 passes laten doen en daarna nog eens beide repen tegelijk 3 passes laten doen, dit gaf 0 errors.
-Uur CPU test gedaan met Prime95
-zwaardere voeding geplaatst, een 910W single rail voeding.
-windows 7 opnieuw geinstalleert.
-De drivers geupdate van 13.9 naar 13.11 beta
-Moederbord bios geupdate naar de laatste versie.

Niks verhielp het probleem.
Betekent dit dat de videokaart defect is, en zou ik nog iets anders kunnen testen voordat ik de videokaart weer terugstuur ?

[ Voor 3% gewijzigd door dragon9114 op 15-11-2013 18:40 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:25
Het lijkt er inderdaad heel sterk op dat het gewoon de videokaart is. Ik heb namelijk kortgeleden iets vergelijkbaars gehad.

Wat je zou kunnen testen, als je de mogelijkheid hebt, is om jouw GPU in een ander systeem te zetten (als je er zelf nog een hebt, of een vriend/kennis of zo), en de GPU die in dat systeem zit, in jou systeem doen (moet je wel even zeker weten dat die GPU wel goed is :P)

Als jouw GPU het in dat andere systeem ook niet doet dan weet je het eigenlijk al zeker. Maar door die andere GPU in jouw systeem te doen, kun je testen of de rest van jou systeem het dan wel gewoon normaal doet.

Maargoed ik geef het nu al een 99% kans dat het je GPU is, gezien de uitvoerige tests die je op andere onderdelen al hebt gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Daffie op 15-11-2013 18:50 ]

https://freight.associates