Toon posts:

Vaio laptop bios onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om met mijn Vaio op te kunnen starten van DVD moest ik in de BIOS de EFI-boot veranderen naar legacy-boot. Hij start daarna wel op van de Windows 8 DVD waarna ik alle partities zoals 'recovery' verwijderd heb.

Installeren van Windows lukt echter niet want krijg de melding dat "Windows niet op deze schijf kan worden geisntalleerd. De hardware van deze computer ondersteund mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer."

Ik kom nu op geen enkele manier meer in de BIOS. De assist-button doet niets en ook F1, F2, F11 etc doet niets. Hij start gelijk door van DVD.

Heeft iemand enig idee hoe dit valt op te lossen?

thnx

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens mij moet je de assist knop indrukken als je laptop uitstaat. Als het goed is start je laptop dan op met het herstelmenu van Sony en kun je van daaruit naar de bios.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lone Gunman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:09:
Volgens mij moet je de assist knop indrukken als je laptop uitstaat. Als het goed is start je laptop dan op met het herstelmenu van Sony en kun je van daaruit naar de bios.
+1

Daar kwam ik dus net achter :X Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Nog een klein addendum, mocht dat niet bekend zijn: Productcode van Windows vind je tegenwoordig vaak in het vak van de batterij. Kan misschien wat tijd en moeite besparen in de toekomst.

EDIT: Da's ondertussen al gewijzigd, zie ik. :P

[ Voor 11% gewijzigd door XpanD op 15-11-2013 23:23 ]